MP3 mini Skin Studio - "Tävling"

Permalänk

Jag pillade ihop ett litet skin, tyvär så var det lite för många begränsningar för att jag skulle kunna få det som jag ville, men det får väl duga antar jag:
http://skare.nu/jonex/dump/bao.zip

Men hur har du skrivit programmet egentligen. Varför kan man välja bort border på vissa komponenter men inte andra? Varför är vissa utan bakgrund och inte andra? Varför fungerar bara svart som genomskinlighetsfärg. Varför anser den att allt som är lägre än 24,0,0 är svart?

Saker jag tycker borde finnas: (inte för att jag skulle byta bort mitt Winamp för dem men ändå )

  • Ge kommadon i sökrutan, typ next, stop och play. Till exempel / kan användas för att ange ett kommando. Föressten inte, ta nåt som finns tillgängligt enkelt på svenska tangentbord också, både / och - kanske, samma tangent på svenska och engelska isåfall.

  • Full alpha och ett extra lager för förgrundslager.

  • Möjlighet att välja bort ramlinge eller bakgrund för alla komponenter.

  • En bild för progressbaren om man så vill.

  • Resultatruta som visas vid behov, så man kan få plats med hela resultatet. Det ska självklart vara möjligt att påverka utseendet på den med.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Vad menas med "MP3 mini will add dots to the filename if it's too long."
Den döper väl inte om filerna hoppas jag?

Ska försöka göra ett skin.

edit: Det skulle vara riktigt smidigt om man kunde byta låt genom att hålla inne vänster musknapp på minispelaren och klicka på höger musknapp, som jag har hört att man kan göra i t.ex Opera.
Samma sak åt andra hållet också då.

edit2: ljudet buggar lite. kanske ska höja programmets prioritet eller något sådat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det står: "blajj blajj blajj är inte ett giltigt Win32-program"
Weird!

Jag vill verkligen prova faktiskt, har velat ha en minimalistisk mp3-spelare länge nu.

EDIT: Det är själva spelaren jag menar när jag säger att jag inte får igång det. Skinnern funkar utmärkt (hittills).

Permalänk
Medlem

trevligt att den här tråden fått liv igen
humm.. många av de byggar/fel/brister ni berättat om har jag adresserat själv, och kommer givetvis fixas till i en kommande version. Man innan jag uppdaterar Skin Studion, ska jag göra klart nästa version av MP3 mini. Oklart när den är klar dock. Aja. stay tuned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rippo
trevligt att den här tråden fått liv igen
humm.. många av de byggar/fel/brister ni berättat om har jag adresserat själv, och kommer givetvis fixas till i en kommande version. Man innan jag uppdaterar Skin Studion, ska jag göra klart nästa version av MP3 mini. Oklart när den är klar dock. Aja. stay tuned

Är det bara för mig ljudet hackar sig? Det låter som att basljuden släpar efter och klickar lite en stund efter de hörts.
Har ett Turtle Beach Santa Cruz-ljudkort och kör Windows Vista Build 5112.
Har ändrat i settings mellan primary sound driver och mitt ljudkort, men det är samma med båda.

hade det inte varit för det och några andra detaljer hade jag säkert bytt ut winamp 2.95 mot mp3 mini

edit: jo, en till viktig grej är att ungefär var femte låt stannar utan anledning. Som om den pausades.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rippo
trevligt att den här tråden fått liv igen
humm.. många av de byggar/fel/brister ni berättat om har jag adresserat själv, och kommer givetvis fixas till i en kommande version. Man innan jag uppdaterar Skin Studion, ska jag göra klart nästa version av MP3 mini. Oklart när den är klar dock. Aja. stay tuned

Meh, kör du inte med XP och Daily Deployments* och One Week Production Cycle?
Altså att man varje dag använder versionen som den kompilerades dan innan och att man varje vecka har ett användbart program tillgängligt med nya funktioner sen förra veckan. Om jag har förstått det helt korrekt vill säga. Det viktiga är att man alltid kan kompilera programmet och köra det. Det uppnås bland annat genom Unit Testing, så man upptäcker direkt om någon funktionalitet bryts.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Gjorde ett litet oseriöst bidrag