Visa ditt *nix skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Får man fråga hur du har installerat OneDrive? Skulle vilja kunna göra det på mitt Ubuntu nämligen

http://www.omgubuntu.co.uk/2014/06/one-drive-ubuntu-integrati...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Får man fråga hur du har installerat OneDrive? Skulle vilja kunna göra det på mitt Ubuntu nämligen

Det är en launcer till websidan bara, med en egen ikon. Nu testar jag grive som är en hyfsat fungeraden Gdrive-klient till Linux. Den är native däremot

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Oj, detta missade jag igår. Skall testa.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Får ni också bara "Not found" på nedladdningslänken?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

Det är en launcer till websidan bara, med en egen ikon. Nu testar jag grive som är en hyfsat fungeraden Gdrive-klient till Linux. Den är native däremot

Jag har haft lycka med google-drive-ocamlfuse, som monterar Google Drive över FUSE, vilket gör att det blir som vilken mount som helst i ens system. Det enda negativa jag fann var att då jag inte har speciellt många andra OCaml-program installerade så behövde jag installera en mängd dependencies . Liknande situationer löses dock ganska smärtfritt genom att skapa och installera ett lokalt dummy-paket som i detta fall hade beroenden på

sudo ssh-client m4 libcurl4-gnutls-dev libfuse-dev libsqlite3-dev opam ocaml make fuse camlp4-extra

varpå projektet kunde byggas och köras.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Får ni också bara "Not found" på nedladdningslänken?

Samma här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samma här

Sedan kunde inte denna klient synka filer större än 100 MB tydligen. Begränsning i OneDrive-API tydligen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Entusiast
Skrivet av phz:

Jag har haft lycka med google-drive-ocamlfuse, som monterar Google Drive över FUSE, vilket gör att det blir som vilken mount som helst i ens system. Det enda negativa jag fann var att då jag inte har speciellt många andra OCaml-program installerade så behövde jag installera en mängd dependencies . Liknande situationer löses dock ganska smärtfritt genom att skapa och installera ett lokalt dummy-paket som i detta fall hade beroenden på

sudo ssh-client m4 libcurl4-gnutls-dev libfuse-dev libsqlite3-dev opam ocaml make fuse camlp4-extra

varpå projektet kunde byggas och köras.

Glöm inte "apt-get install", för jag gissar att ssh-client inte utför jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SysGhost:

Glöm inte "apt-get install", för jag gissar att ssh-client inte utför jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Det var en lista på de beroenden som man bör ange i sin `control`-fil när man skapar sitt lokala dummy-Debianpaket, som man i sin tur installerar för att få beroendena uppfyllda. Fördelen är att man då inte har en massa manuellt installerade paket på sitt system, utan ifall man tröttnar så kan man bara ta bort sitt dummypaket och då bli av med onödiga beroenden. Ett rent paketsystem ger en glad administratör!

Ifall någon försöker sig på att köra det som ett separat kommando så är de välkomna att meddela resultatet, men jag tror inte det kommer göra speciellt mycket skada .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

_

Permalänk
Medlem

GNOME 3.14 DEBIAN UNSTABLE 'som är förvånansvärt stabilt för att vara unstable'

Permalänk
Medlem
Skrivet av dewpo:

försökte på Intel NUC5i3RYH men det sket sig grande.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

GNOME 3.16 OPEN SUSE 13.2

Permalänk
Medlem

Fantastiskt tjusigt det där!

Skulle det gå att få in på Ubuntu 14.04.2 eller 14.10 tro?
Är inte speciellt insatt i gnome osv, kanske man skulle kunna få lite intruktioner?

Tacksam för svar!

Permalänk

Nu är man ju en nåb och så att eh, tänkte börja lite lätt och installera ElementaryOS på min lilla ultrabook vars hårddisk plågats utav Microsoft och deras hemskheter allt för länge! Kände mig tillräckligt modig och tog betaversionen dock lite på den vilda sidan måste man ju leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Fantastiskt tjusigt det där!

Skulle det gå att få in på Ubuntu 14.04.2 eller 14.10 tro?
Är inte speciellt insatt i gnome osv, kanske man skulle kunna få lite intruktioner?

Tacksam för svar!

Stödjer ej 14.04 eller 14.10 eftersom Ubuntu ligger efter 1 version med Gnome. Borde fungera fint i 15.04 dock.
Ladda ner den från min github eller deviantart. Läs INSTALL filen för instruktioner.

Visa signatur
Permalänk

Ubuntu med openbox

Har meckat lite nu och känner mig rätt nöjd över mitt skrivbord nu.
Kör ubuntu med openbox, teman och sånt återfinns i skärmdumparna

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Manjaro Linux + i3

Permalänk
Avstängd

Fluxbox:

http://orig15.deviantart.net/751d/f/2015/121/2/1/laponia_flux...

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Den där bakgrunden får du hemskt gärna dela med dig utav. Mycket snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustafss0n:

Den där bakgrunden får du hemskt gärna dela med dig utav. Mycket snyggt

Snabb googling gav detta.

https://dribbble.com/shots/1828176-Lakeside-Sunset

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd

Fluxbox again, något ljusare tema än förra med samma bakgrund:

http://orig05.deviantart.net/eff7/f/2015/123/2/3/laponia_ligh...

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Linux Mint 17.1, och då är det Cinnamon som får agera WM

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evilsin:

Linux Mint 17.1, och då är det Cinnamon som får agera WM

Screenshot

Cinnamon är inget WM utan ett "Desktop Environment" eller DE. Cinnamon använder WM:et Muffin som är ett fork av Mutter.

Skål!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

vad är det för musikspelare? eller kanske mer hur har du fått bort alla fula kanter? för jag antar att det är en terminal?
ser ut som i3 tycker jag. aldrig provat men det kanske finns såna där tabortkant-funktioner i det. vart sugen att prova.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

http://i.imgur.com/gDguEO2.jpg

vad är det för musikspelare? eller kanske mer hur har du fått bort alla fula kanter? för jag antar att det är en terminal?
ser ut som i3 tycker jag. aldrig provat men det kanske finns såna där tabortkant-funktioner i det. vart sugen att prova.

Det är MOC. i3 är en tiling wm, så det finns ingen fönsterdekoration.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd

@Hund:

Vackert, gillar att du är snabb med de stabila kernel uppgraderingarna från trädet också..

Well done.

Permalänk
Medlem

Manjaro på HTPCn

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Netbook är inte död!

Skaffade en ny sängbordsdator, en Acer Aspire E3-112 som ersättning till en ASUS TF103C Androidhybrid/surfplatta (som i sin tur ersatte en Note8 surfplatta). Tycker Android är för omständligt och begränsat för datorjobb.

Win8.x åkte ut med hårddisken, innan första start av datorn och in med SSD kom olika Linux-distar, till sist blev det Mint 17.1 tack vare att det jobbar bättre med NAS:en.
Ska skaffa touch add-on till datorn, eftersom man blivit van med touchskärm.
Använder datorn mest för surf och fim/serie-visning.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.