FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
hur fungerar det med massor av ikoner då? finns det något bra sätt att dela in ikonerna i grupper och få fram en rull meny av en ikon.
till exempel spel ikon och trycker man där så får man framm en rull meny med alla spel.

kan du visa ditt skrivbord?
har du någon länk till aqua dock?

Uhm, använd inte aqua-dock. Den innehåller en massa spy-ware.

Kör istället med RKLauncher eller YzDock.

Permalänk
Medlem

tabbar i objectdock

Jag lyckas inte få till några tabbar i Objectdock. Jag har fullversionen och har testat att ladda ner färdiga skins från wincustomize.com men det blir aldrig några tabbar.
Måste man göra nån särskild inställning för att det ska fungera?

Visa signatur

/misterG

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan hitta riktiga Windows Vista-ikoner?
inte *.png utan *.ico ?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Någon som vet var jag kan hitta riktiga Windows Vista-ikoner?
inte *.png utan *.ico ?

Jag kan tipsa om ett litet gratis program som heter Aicon, med det kan man konvertera från ICO till PNG, och virseversa..
Har prövat det några gånger och jag tycker det fungerar väldigt bra.
Minns ingen adress så googla..

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
Jag kan tipsa om ett litet gratis program som heter Aicon, med det kan man konvertera från ICO till PNG, och virseversa..
Har prövat det några gånger och jag tycker det fungerar väldigt bra.
Minns ingen adress så googla..

Googlade som attan innan och hittade denna www.vistaicons.com 113 olika Windows Vista-ikoner i ico-format! så om det är någon mer som är intresserad av dem så är det bara att ladda ner dem gratis från den sidan!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Re: tabbar i objectdock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misterG
Jag lyckas inte få till några tabbar i Objectdock. Jag har fullversionen och har testat att ladda ner färdiga skins från wincustomize.com men det blir aldrig några tabbar.
Måste man göra nån särskild inställning för att det ska fungera?

Gå in under "My docks" och klicka i att du vill skapa en ny tabbad. Det är en helt annan "form" av dock med lite andra funktioner så du måste göra en helt ny.

Citat:

Ursprungligen inskriver av Hjarterkung
hur fungerar det med massor av ikoner då? finns det något bra sätt att dela in ikonerna i grupper och få fram en rull meny av en ikon.
till exempel spel ikon och trycker man där så får man framm en rull meny med alla spel.

Jag kör med en ovan nämd tabbad dock där jag har en mapp under C:/genvägar/spel som är på en "fly-out" meny, precis som du beskriver ovan. Då har jag 3 ikoner, spel, program, övrigt. Under varje har jag en fly-out meny så klickar jag på spel öppnas en ny meny utanför med alla ikoner från den mappen.

Så fast med en helt annan stil på färgerna...

Permalänk

hur lyckas du få en sådan där fly-out! jag lyckas inte hitta något i objectdocks

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur kan jag göra i RKLauncher för att INTE få att minimerade fönster läggs till i 'docken'? Tycker det är lite smått irriterande.. Vill bara ha grundlänkarna där i, inget annat..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

gå in i preference -> Behavior och avmarkera Minimize to Rklauncher

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

ok. tack ska du ha

edit: fast nu ett annat problem.. när jag startar om datorn så har inte ändringarna jag gjort sparats, trots att jag har 'save changes on exit' och 'save items on exit' ikryssade i behavior..

edit: fick ordning på sparandet iaf, man va tvungen att ta 'quit' när man gjort inställningar, sen starta igång den igen..

nu skulle jag vilja veta hur man lägger till egna fler genvägar? går ju inte att högerklicka och lägga till eller så..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
ok. tack ska du ha

edit: fast nu ett annat problem.. när jag startar om datorn så har inte ändringarna jag gjort sparats, trots att jag har 'save changes on exit' och 'save items on exit' ikryssade i behavior..

edit: fick ordning på sparandet iaf, man va tvungen att ta 'quit' när man gjort inställningar, sen starta igång den igen..

nu skulle jag vilja veta hur man lägger till egna fler genvägar? går ju inte att högerklicka och lägga till eller så..

Bara att dra en genväg till docken.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det kruxade sig, men jag tog bort allt och extraherade filerna igen, då funkade allt bättre. tack ska ni ha för hjälpen

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Men sluta posta för att förstöra sidlayouten PLZ

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/jayyyomg.JPG

Permalänk
Medlem

Pulchi vart fick du tag på bilderna för hårddisk, minne, dator och nätverkskortet?
har letat men inte hittat

Har precis

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulleee
Pulchi vart fick du tag på bilderna för hårddisk, minne, dator och nätverkskortet?
har letat men inte hittat

Har precis

vet inte ja heller tror ja fick dom av en kompis. tror att det här är alla bilder jag har

http://rapidshare.de/files/5485700/Bilder.rar.html

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Tack Pulchi

Hur gör man så att man ser "upload kB/s" och "download kB/s" ?
Någon som vet och vill hjälpa?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

LotiX: Va heter ditt tema och vart hittar man ikonerna du använder?? Riktigt snyggt!! som vanligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulleee
Tack Pulchi

Hur gör man så att man ser "upload kB/s" och "download kB/s" ?
Någon som vet och vill hjälpa?

kolla första inlägget i tråden...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Det ska finnas en bakgrund med 2 animerade får, ett svart och ett vitt. Någon som har eller vet vart jag kan få tag i den?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/sheep_by_teoc...

Den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
LotiX: Va heter ditt tema och vart hittar man ikonerna du använder?? Riktigt snyggt!! som vanligt!

Tema: Alluvium Magnite
Ikoner: Winnie Magnite

Permalänk
Medlem

Bidrar väl med mitt skrivbord å då

VS Tema: HmmXP (vad annars? )
Wallpaper: Dragonfly
Ikoner: multiMINIMALv2 (deviantart)

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

mitt just nu
cleant och simpelt, vill inte ha nån taskbar

http://loadaverage.mine.nu/images/deskshot-2005-09-25.png

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av db_sweet
mitt just nu
cleant och simpelt, vill inte ha nån taskbar

http://loadaverage.mine.nu/images/deskshot-2005-09-25.png

Palla två stycken dockar med typ samma program!?

-- Jag lägger upp mitt nystajlade snart, håll till godo - gott folk!

Visa signatur

HEJHEJ. Jag önskar jag var lika emo som Björn. Men jag kan ju drömma/från David

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duv
Palla två stycken dockar med typ samma program!?

-- Jag lägger upp mitt nystajlade snart, håll till godo - gott folk!

det är systray där uppe om du undrar

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av db_sweet
det är systray där uppe om du undrar

Jaha. Sexigt, tänkte inte på det..
Anyway så tycker jag att en dock är tillräckligt. Taskbar ftw!

Visa signatur

HEJHEJ. Jag önskar jag var lika emo som Björn. Men jag kan ju drömma/från David

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duv
Jaha. Sexigt, tänkte inte på det..
Anyway så tycker jag att en dock är tillräckligt. Taskbar ftw!

Nej systray ftw!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
Här är mitt

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/jagorkarintek...

Nyttan med genväg till diskettstationen på skrivbordet är exakt vad?