Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
Mangemani: hmm. såg en annons för tele2 3g bredband. 69kr månaden men det var en jävla massa gömda kostnade om man läste den fina lilla texten på botten. Kolla noga innan du beställer.

t.ex. så kostade det 10kr/mb om man surfade in kl 19 etc.

alltså jag såg bara nyheten på en sån där annons skyllt som dom brukar ha utanför affärerna...jag har ej haft chansen att läsa det finstilta.
stog nått om 89 kr och att det var trådlöst osv...en kompis fyllde i svaren på frågorna man hade efteråt,där jag då fick reda på att man kunde surfa vart man ville osv.
men tack för påminelsen,ska kika nogrant innan(om jag nu ens ska göra det) jag lägger en beställning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Jättefint, tryck då på länken "Anmäl inlägget" och se hur moderatorerna på Sweclockers behandlar ärendet eftersom du verkar ju så oerhört säker på din sak. Vidare, om läsarna av denna tråd finner min åsikt [att man skall köpa sina spel] provocerande så är det ett tillräckligt bevis vad det är för klientel som läser denna tråd.

underbart skrivet, skönt att kunna läsa andra som tycker det är fel att piratkopiera. Förstår inte hur folk kan tycka det är okej att snylta på nätet. Om man vill ha en sak så betalar man för sig!

Tycker denna tråd känns väldigt...olämplig enligt paragraf 7 i Sweclockers regelbok...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Diskussionen handlar inte om hurvida det är rätt eller fel att piratkopiera så, vad håller ni på med?

Jag flashade enbart mitt PSP för att ha möjlighet till att köra allt hemmasnickrat. Det finns en uppsjö av skitbra program.
Nu har jag dock sålt den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Syftar du då på den där 3 reklamen?

EDIT: Nej det var inte en accesspunkt, det var en liten usb man bara plugga in i datorn (till en dator med internet) så gjorde den lilla usb grejen att det blev trådlös internet.

jo det är en form av accesspunkt det där. har själv en trådlös router så jag föreslår fortfarande att du kolla in nätverksforumet för tips på det enklaste/billigaste sättet att ge ut sin anslutning trådlöst.
det bör fungera med en sådan sak som du beskriver men kolla först för att vara säker.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Diskussionen handlar inte om hurvida det är rätt eller fel att piratkopiera så, vad håller ni på med?

Jag flashade enbart mitt PSP för att ha möjlighet till att köra allt hemmasnickrat. Det finns en uppsjö av skitbra program.
Nu har jag dock sålt den.

håller med helt. Börjar bli lagom trött på allt spam i tråden.

Köpte min psp för att i första hand kunna köra hombrew samt se på film och nu på senare tid för att kunna köra något gamalt ps1 lir.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Haalllooo? Nu spelar jag online med min psp men till min förvåning är det ju knappt folk. Vilka spel spelar ni där ute?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

hmm. vad finns det för spel som funkar online?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Med XLink alla, utan XLink så fungerar Killzone typ heh.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

hmm prövade online lobbyn med darkstalkers för ett år sen. var rätt dött då.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Socom 1/2 är det enda spel som folk kör Online typ.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Ska få mitt imorrn ;D

Permalänk
Avstängd

Bra erbjudande?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Någon som handlat en PSP nyligen och som kan dela med sig om vilken version deras maskin blev?

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Hade en som nyligen köpte en rosa psp från webhallen, firmware 2.81.
Så jag antar att de flesta ligger 2.81 och uppåt.

Permalänk

Hej jag har precis köpt en psp.

System Software Version 2.01

så står det när jag kollar in under inställningar på psp:n. Jag har dock märket K på min förpackning (borde alltså vara 2.71?)

Det finns ju olika sätt/guider när man ska nedgradera 2.01 och 2.71.

Vilken version är det på min?

Vilken guide ska jag använda?

Slutligen, vilken firmware ska jag använda sen? Har hört om custom 3.40 m.m.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

custom fw diskuteras ej i tråden då det ligger i gråzonen kring piratkopiering.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Ok, jag löste det själv.

Ber om ursäkt för övertrampet.

Permalänk
Medlem

svaret på din fråga fanns annars 2-3 sidor bak i tråden

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
custom fw diskuteras ej i tråden då det ligger i gråzonen kring piratkopiering.

Trams.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Trams.

kan iof hålla med om det men det var ett moderator inlägg ang detta på förra sidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Mycket spam och off-topic inlägg i tråden nu. Håll er till topic. Anmäl de inlägg ni finner bryter mot någon av våra regler.
Jag vill fortsättningsvis att alla diskussioner kring så kallad "flashning" av PSP:n upphör, då syftet med dessa i 99% av fallen handlar om att kunna spela "backuper" på sin PSP. Dessa "backuper" är, givetvis, oftast inget annat än nedladdade spel, och då bryter detta givetvis mot 7§.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Då kanske dom skulle förbjuda allt snack om p2p-klienter och daemon tools också...

Och då kommer jag definitivt sluta hänga här.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Då kanske dom skulle förbjuda allt snack om p2p-klienter och daemon tools också...

Och då kommer jag definitivt sluta hänga här.

Dra inte saker och ting till sin spets. Jag har inte påstått att all diskussion kring p2p ska förbjudas, men i det här fallet gällandes PSP:n vill jag att ni håller er ifrån sådana diskssioner.
Jag har tagit hand om din trådrapport. Den lämnas utan åtgärd.
Om du vill fortsätta att hänga här eller inte är upp till dig.
Inga mer diskussioner om detta i tråden. Oegentligheter tas via rapporteringsfunktionerna, eller PM.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Finns det ingen möjlighet att köpa de PS1 spel som finns via PS3 & PSN direkt till PSP? Dvs, utan en PS3:a....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Finns det ingen möjlighet att köpa de PS1 spel som finns via PS3 & PSN direkt till PSP? Dvs, utan en PS3:a....

Inte ännu men det ryktas om att PSN store ska komma till PSP senare i år.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Är intresserad att köpa en PSP men så länge de går för över 100€ känns det inte värt det. =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

satte min psp på laddning som vanligt över natten för att kunna spela musik på jobbet dagen efter.
pluggade i laddaren och såg klart och tydligt att ladningslampan började lysa.
dagen efter på jobbet så startade jag pspn och började lyssna på lite musik,typ 1 minut senare så dog pspn(batteriet var slut=/).
när jag nu kom hem och pluggade i laddaren igen,så hände inget,kan starta osv,men batteriet laddas ej.
vad är felet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

testa att plocka ut batteriet och sätta in det igen.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
testa att plocka ut batteriet och sätta in det igen.

har gjort det utan resultat=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

om du har polare med psp så kan du testa med deras batteri och/eller laddare.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har gjort det utan resultat=/

Har du kört utan batteri med enbart laddare ansluten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du har polare med psp så kan du testa med deras batteri och/eller laddare.

jo,det var ju en bra ide,ska se om dera batteri/laddares funkar på min

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Har du kört utan batteri med enbart laddare ansluten?

utan batteri med enbart laddaren?måste inte batteriet vara i själva pspn för att det ska kunna laddas?eller hur menar du nu?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer