Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,det var ju en bra ide,ska se om dera batteri/laddares funkar på min

utan batteri med enbart laddaren?måste inte batteriet vara i själva pspn för att det ska kunna laddas?eller hur menar du nu?

Jag läste inte. Jag såg inte att den startar med laddaren i.
Om den dött plötsligt så känns det ju som att batterit har gått sönder bara.
Förhoppningsvis är inte själva laddningskretsen i PSPn trasig.

Permalänk
Medlem

Hej, jag kör just nu med custom firmware 3.02 OE-B och jag antar att där finns en nyare. Om jag nu ska uppgradera är det då bara att installera ny FW eller måste jag downgrade till 1.50 igen? och vilken är nyaste FW?

Permalänk
Inaktiv

3.40 är den nyaste custom. Vet dock inte vilken bokstav

Permalänk
Medlem

3.52 M33
http://pspupdates.qj.net/CFW-3-52-M33-here-to-the-rescue/pg/4...

Glöm OE. Utvecklas inte längre. M33 är bra mycket bättre.

Finns mycket bra hemgjort till PSPn.

Jag har förresten ingen PSP längre.
Hoppas nya versionen är lika flashvänlig.
Använde PSPRadio mycket förr.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
3.52 M33
http://pspupdates.qj.net/CFW-3-52-M33-here-to-the-rescue/pg/4...

Glöm OE. Utvecklas inte längre. M33 är bra mycket bättre.

Finns mycket bra hemgjort till PSPn.

Jag har förresten ingen PSP längre.
Hoppas nya versionen är lika flashvänlig.
Använde PSPRadio mycket förr.

Går det att uppdatera direkt till denna från min 3.02 OE-B eller måste jag downgrade först?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
Går det att uppdatera direkt till denna från min 3.02 OE-B eller måste jag downgrade först?

Det går fint att göra direkt.

Permalänk
Medlem

Är det okej att "Remote Play - " sin psp med open-edition version till sin ps3 utan att ps3t krånglar till mitt psp?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

custom fw kan krångla med remote play på psp.

dessutom tror jag fortfarande att det är olämpligt att diskutera custom fw i tråden med tanke på vad modsen har sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Mycket spam och off-topic inlägg i tråden nu. Håll er till topic. Anmäl de inlägg ni finner bryter mot någon av våra regler.
Jag vill fortsättningsvis att alla diskussioner kring så kallad "flashning" av PSP:n upphör, då syftet med dessa i 99% av fallen handlar om att kunna spela "backuper" på sin PSP. Dessa "backuper" är, givetvis, oftast inget annat än nedladdade spel, och då bryter detta givetvis mot 7§.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv

Jag diskuterade det där med Najk och sa att isf kan man ju förbjuda allt snack om fildelningsprogram och liknande.

Dock fick jag inget bra svar, så jag ignorerade det där helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Sorry har inte hängt så mycket i denna tråd så jag missade att vi inte fick diskutera CFW. ska hålla tyst om det i framtiden

Har nån förresten testat det nya Metal Gear till PSP funderade på att köpa det?

Permalänk
Medlem

mmm är också intresserad av metal gear till pspt.
blev allmänt metal gear sugen när jag såg gameplaytrailern till mgs 4

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
mmm är också intresserad av metal gear till pspt.
blev allmänt metal gear sugen när jag såg gameplaytrailern till mgs 4

hehe vem gjorde inte det till och med så jag tror jag måste skaffa en PS3 enbart för det

Permalänk
Medlem

mmm hade jag inte redan haft en så skulle den ha fått mig att köpa en.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Ja, HELT FEL att inte få diskutera custom FW eftersom det tillför så MYCKET mer än bara piratkopiering. Blir galen på att man inte vet längre vad man får diskutera. Det är INGET olagligt med custom fw. Det finns MASSOR med program för en psp med custom FW. Diskussionen av chipp för andra spelkonsoller är ju tillåtna så länge man kan göra mer än bara olagligheter. Att det i 99% av fallen handlar om piratkopiering stämmer inte riktigt. Det var inte därför jag flashade min enhet. PSPRadio och mailprogrammet som finns till PSPn använde jag väldigt mycket och det är helt lagligt men kräver custom fw.

Men men.. om det nu är sagt att vi inte får diskutera det så låt gå.
Det är dock enligt mitt tycke helt fel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ja, HELT FEL att inte få diskutera custom FW eftersom det tillför så MYCKET mer än bara piratkopiering. Blir galen på att man inte vet längre vad man får diskutera. Det är INGET olagligt med custom fw. Det finns MASSOR med program för en psp med custom FW. Diskussionen av chipp för andra spelkonsoller är ju tillåtna så länge man kan göra mer än bara olagligheter. Att det i 99% av fallen handlar om piratkopiering stämmer inte riktigt. Det var inte därför jag flashade min enhet. PSPRadio och mailprogrammet som finns till PSPn använde jag väldigt mycket och det är helt lagligt men kräver custom fw.

Men men.. om det nu är sagt att vi inte får diskutera det så låt gå.
Det är dock enligt mitt tycke helt fel.

Indeed. Då ska man, precis som du nämner, förbjuda snack och chippning. Likaså program man kan ladda ner piratkopierade filer med (torrent, dc m.m.)

Permalänk
Medlem

Samt hur man installera en håddisk då i dem flesta fallen e till för att lagra olagliga filer

Permalänk
Medlem

Kom precis hem med en psp+daxter från ebgames! men måste fråga: Ska L och R knapparna kännas olika? min L knapp är mjuk och fin medans R knappen känns lite "glappig" dvs lite hårdare, man kan liksom inte trycka den försiktigt ner till bottenläget om ni förstår vad jag menar+ att det knäpper i R knappen. Har förövrigt fw version 2.71 i den

Permalänk
Medlem

nej dom ska vara likadana! dom ska glida bra! trixa till din fw ska att du kan köra homebrews

Permalänk
Medlem

grym liten maskin det här. Har precis kört ett par timmar daxter och måste vila händer,nacke och rygg en stund. Angående L och R knapparna på min enhet så kan man vicka på R knappen ganska mycket, så jag tror att jag tar med mig enheten till EB games så dom får känna på den. Och eventuellt reklamera den jag vägrar att skicka den på service efter mindre än 24 timmar.

*Edit* Var på Eb games och fick byta min psp med en gång, Han tyckte R knappen var ovanligt sladdrig.

Permalänk

jag köpte mig ett psp igår av en kusin, användes aldrig... Jag har fw 2.00, ska jag uppgradera? Är det bättre med dem nyare versionerna? Hur är det med "lånade" spel? Hur stort minneskort måste man ha för att få plats med minst 2 spel?

// Nybliven psp ägare

Visa signatur

A64 x2 4600+ - 7900gt/gto - 2gb Corsair TWIN2X pc5400 - Asus M2N-E nForce 570 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ltd.Lilleman
jag köpte mig ett psp igår av en kusin, användes aldrig... Jag har fw 2.00, ska jag uppgradera? Är det bättre med dem nyare versionerna? Hur är det med "lånade" spel? Hur stort minneskort måste man ha för att få plats med minst 2 spel?

// Nybliven psp ägare

Nu har ju inte jag haft PSP på några år, men "på min tid" så nedgraderade jag min 2,00:a till 1,5 så att jag kunde spela "lånade" spel, om du nu vill kalla dem för det.
Men jag vet inte vad som gäller idag.

Jag skulle rekommendera 2GB+, även om det gick fint med mitt 1GB, fast endast till ett spel då.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ltd.Lilleman
jag köpte mig ett psp igår av en kusin, användes aldrig... Jag har fw 2.00, ska jag uppgradera? Är det bättre med dem nyare versionerna? Hur är det med "lånade" spel? Hur stort minneskort måste man ha för att få plats med minst 2 spel?

// Nybliven psp ägare

qj.net har information om hur du nergraderar din firmware ifall 2.00 är för ny för dig. På din tredje fråga är svaret "Hur långt är ett snöre?"

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Tack för svaren, men jag har testat att köra 1.5 och då märkte jag att då har man ingen webläsare. Då jag tycker detta är en ganska kul funktion så skulle jag vilja ha lite svar om uppgradering av nyare fw som kanske har fler funktioner.

Visa signatur

A64 x2 4600+ - 7900gt/gto - 2gb Corsair TWIN2X pc5400 - Asus M2N-E nForce 570 Ultra

Permalänk
Medlem

3.30 oe! Har allt!

Permalänk
Inaktiv

3.52...nånting har jag. OE kanske?
custom i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Ltd.Lilleman:

4GB är givet. Costume firmwares kan installeras från fw 1.5.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Ja, 4GB hade inte suttit fel. Mitt 2GB känns för litet.

Permalänk
Medlem

3.30 är dark alex sista OE. Dom senare heter nåt annat om jag inte minns fel! Har inte sett/använt dem så jag vet inte om d e nån större skillnad

Permalänk
Inaktiv

Tidigare i tråden finns det en custom 3.52. Fast det är ju inte dark alex, som sagt.