Ny design på väg, behöver era åsikter

Permalänk
Medlem

Ny design på väg, behöver era åsikter

http://ibisaeg.mine.nu/test/

Logotexten skall inte vara bara text, det är något jag har slagit dit bara temporärt, sen fungerar än så länge bara Welcome, Fanlistings och Links i menyn.Men är den kanske lite tråkig annars? :/ Funderar på om den skulle må bra av någon annan bakgrundsfärg än grå. Och rubrikerna, vore det bättre med något annat typsnitt där? (Nuvarande Georgia), Verdana såg dock bara fult ut Språk blandas också än så länge, men innehållet arbetas det på.

Menyn annars, fungerar den bra som den är?

Allt ni kan komma att reta er på, släng ur er det! Är i den period jag börjar tänka på att jag kanske helt skulle skrota designen och börja om igen, som så många gånger förr, men är något med denna jag gillar ändå, så tänkte se efter vad andra tycker.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den av nån konstig anledning. Den känns trevlig-men-inte-jättesnygg, lite som Mozilla Firefox. Fin och stabil men inte jättevacker.

Sidan verkar hantera ändring av fönsterstorlek rätt väl, förutom att tabbarna trillar ner på en ny rad om man gör fönstret riktigt litet - kanske inte gör så mycket om du inte förväntar dig besökare med < 800*600.

Om du ska ha "valid xhtml/css"-länkar alls (jag tycker inte det) borde de ligga i sidfoten. De har en för framträdande plats i sidfältet.

Som du säger borde logotexten inte bara vara text. Tabbtexten skulle kanske vara lite lite mindre, och själva tabbarna kunde ha snyggare bakgrund/kanter/form.

404-sidan är gräslig.

Men som sagt, jag tycker ovanligt bra om den utan att riktigt förstå varför. Jag tycker inte du ska skrota den.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, sådan feedback jag var ute efter
Hmm, skall kika på tabbarna, kanske går att göra någonting åt. *Fixat
Mjo, länkarna har jag där nu endast för att det skall gå fort för mig att kunna validera mina ändringar, så jag slipper surfa iväg någonstans för att göra det
Tabbtexten skall jag kika på, du kan nog ha rätt där, tack Och mjo, hur de ser ut nu är verkligen inte fint :/

Haha, 404-sidan är en rest ifrån nuvarande designen, men någon gång när jag ändrade den måste jag ha ryckt bort CSS-delarna till 404-sidan ur cssmallen så därför sen ser helt mupp ut.

Tack så mycket, fortsätter nog arbeta på den då

Permalänk
Medlem

Nja. Du skulle kunna ta en titt på färgvalet.
Speciellt fixa en någorlunda snygg logo. Man kan få till det riktigt fint med bara vanlig text, dock inte i ditt fall. Men jag tycker den är "soft".
Jag gillar däremot att den skär av sig vid loggotexten, det lila aktiga. Och att den anpassar sig efter ditt fönsters storlek.
Jag tycker du borde bearbeta det och försöka få till nått fint. Jag tittar på din sida i IE.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Annars tycker jag den är ren och bra, men texten borde kanske centreras, det fungerar inte enligt mig att ha den helt till vänster.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Fin sida men ger intryck av nått vit fågel som dött inte riktigt den glada färgerna som man vil l se prova lite mer explosiva färger. Men ta inte i för mycket.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

Måste säga att den där är ett steg tillbaka jämfört med din nuvarande, som enligt mig är en fin sida.

Tre ord om den nya: stel, kall och annonym.

Permalänk
Medlem

Väldigt clean och stilren, men det känns som ett steg tillbaka jämför med din nuvarande som är, imo, riktigt förbannat jävla grym.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

Om ni med min nuvarande menar Animize så är det inte riktigt min, menar ni ibisaeg.mine.nu så är den så gammal och nött att jag inte riktigt orkar fixa till den, hehe. Mycket små fel och påhitt i den jag gärna skulle vilja slippa.

Tack för alla kommentarerna dock Skall försöka piffa upp test-sidan, annars får jag se.

EDIT: Den är uppiffad, men vet inte om det blev till det bättre :/
http://www.ibisaeg.mine.nu/test.png

Vad tror ni? Ja, logon och det skall fortfarande bytas, men lämnar alltid det till sist eftersom jag är så otroligt dålig på det
Hur den såg ut nyss, se url i första inlägget.