[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Får väl sätta mig ner o försöka förstå , fanns lite för många inställningar så jag blev helt överväldigad.

Måste vara ålderskrämpor

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Får väl sätta mig ner o försöka förstå , fanns lite för många inställningar så jag blev helt överväldigad.

Måste vara ålderskrämpor

mhm mjo kanske kan vara det.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

okej tänkte att man kunde offra sig och posta mitt föredetta ui (kör standard nu bara för att jag inte orkade fixa wtf filerna för varje char)

men jag använde mig av följande:

det är Bartender4, ClearFont2, ag_UnitFrames och några fler..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Kopierar in mitt inlägg från wowtråden, lite död respons där på interfacefronten känner jag

i combat :
http://img179.imageshack.us/img179/3230/wowscrnshot1126081353...

ur combat
http://img360.imageshack.us/img360/9420/wowscrnshot1126081353...

Ska fixa till en buffbar senare när Elkano's buffbar blivit uppdaterad, den buggar som fan med DKs, och griden nere i hörnet ska fixas till så jag kan använda det som party & raidframes.
jag har Omen och Recount framme nere i hörnen hela tiden, men det är mest för att dölja lite art som följde med i UI packet (SpartanUI).
Sen så ska ju Questhelper försvinna så fort jag blivit lvl80 (questloggen och pilen dvs).

Vad tycks? Jag är fett nöjd iaf =D

Så jäkla snyggt.
Hur har du gjort för att få så mycket plats till allting?
Ser ut som att du kan ha hur mycket addons som helst, mitt börjar bli riktigt smetat.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte helt putsat än men ungefär hur det ser ut just nu.
Pitbull, Bartender och lite annat mojs

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Handa, en fråga till dig vilken font använder du dig av ?

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

blaze101: Förstår inte hur folk lyckas få ner antalet knappar så jävligt.. på mitt UI så har jag typ alla abilities framme på actionbars .. jag använder typ det mesta.. sen så tycker jag det är behagligt att ha typ snabbknappar till proffessions.. trinkets osv på actionbar för att snabbt komma åt dem.. istället för att gå igenom spellbook.
Gillade dina unitframes.. simpla och bra.
Den där baren du har under actionbar.. den där som påminner om titan panel, visar guld osv.. vad är det för nån? ser behaglig ut

norrby89: Ditt före detta UI va inte bekvämt.. de svarta rutorna tar upp för mycket på skrämen.. hade hellre sett dem som helt transparenta för att kunna se saker o ting bakom.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Handa, en fråga till dig vilken font använder du dig av ?

Myriad Condensed Web

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
blaze101: Förstår inte hur folk lyckas få ner antalet knappar så jävligt.. på mitt UI så har jag typ alla abilities framme på actionbars .. jag använder typ det mesta.. sen så tycker jag det är behagligt att ha typ snabbknappar till proffessions.. trinkets osv på actionbar för att snabbt komma åt dem.. istället för att gå igenom spellbook.

Han är DK, behöver bara facerolla. ;D

Permalänk

Letar efter ett addon som gör så att när man är i party så ser det ut som vanligt med porträtt och liv och det, nån som vet nåt som gör det?
Original funkar inte.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Letar efter ett addon som gör så att när man är i party så ser det ut som vanligt med porträtt och liv och det, nån som vet nåt som gör det?
Original funkar inte.

huh? orginal visar väl porträtt på karaktären.. hälsa och mana .. samt deras pet?
annars har du x-pearl .. en av de mest nerladdade addonsen på curse.com

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Provar just nu spartanui och tror inte att xperl funkar med det men kan prova.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
blaze101: Förstår inte hur folk lyckas få ner antalet knappar så jävligt.. på mitt UI så har jag typ alla abilities framme på actionbars .. jag använder typ det mesta.. sen så tycker jag det är behagligt att ha typ snabbknappar till proffessions.. trinkets osv på actionbar för att snabbt komma åt dem.. istället för att gå igenom spellbook.
Gillade dina unitframes.. simpla och bra.
Den där baren du har under actionbar.. den där som påminner om titan panel, visar guld osv.. vad är det för nån? ser behaglig ut

Well har inte skurit ned ett smack på knappar faktiskt, det där är Alla abilities jag har i stort sett. har samma UI på min rogue också och dem använder ju ännu mindre spells.
men har ju faktiskt en autobar som autodöljer sig på vänster sida av skärmen också med mount, mat, profs, trinkets osv.

Grejen under där är SL Data text eller vad den nu heter nuförtiden, har inte uppdaterat den sen innan wotlk nångång.
Man kan sätta ut en massa olika texter lite hur som man vill. Det är bara text alltså, ingen bar utan flytande status text för bags, lag osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Well har inte skurit ned ett smack på knappar faktiskt, det där är Alla abilities jag har i stort sett. har samma UI på min rogue också och dem använder ju ännu mindre spells.
men har ju faktiskt en autobar som autodöljer sig på vänster sida av skärmen också med mount, mat, profs, trinkets osv.

Grejen under där är SL Data text eller vad den nu heter nuförtiden, har inte uppdaterat den sen innan wotlk nångång.

Du zippade ner ett addon-pack du gjort åt mig för något år sen.
Nu ber jag dig gärna göra det igen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Du zippade ner ett addon-pack du gjort åt mig för något år sen.
Nu ber jag dig gärna göra det igen

Ska försöka komma ihåg det när jag kommer hem från jobbet då.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Pitbull unirframes. Jag vill se totala HP på ett target, men nu ser jag bara % av hp hela tiden. Har försökt och jag måste vara inkompetent för jag har då inte hittat nånstans där man ser hur mkt hp target har. Går det ens eller måste man ha typ mobinfo/mobhealth för att kunna ha osm jag vill?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Har en fråga angående Pitbull unirframes. Jag vill se totala HP på ett target, men nu ser jag bara % av hp hela tiden. Har försökt och jag måste vara inkompetent för jag har då inte hittat nånstans där man ser hur mkt hp target har. Går det ens eller måste man ha typ mobinfo/mobhealth för att kunna ha osm jag vill?

Orginal UI visar HP på mobs, det finns en knapp i interface inställningarna som gör att den visar % istället.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Ja men funkar den inställningen på Pitbull frames också för annars hjälper det ju inte mig.

EDIT: Ingen skillnad

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

blev sugen på att greja ett nytt interface

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Har en fråga angående Pitbull unirframes. Jag vill se totala HP på ett target, men nu ser jag bara % av hp hela tiden. Har försökt och jag måste vara inkompetent för jag har då inte hittat nånstans där man ser hur mkt hp target har. Går det ens eller måste man ha typ mobinfo/mobhealth för att kunna ha osm jag vill?

Det går att skriva om texten som ska visas i varje unitframe i pittbull. Finns någonstans inne i menyn, finns även förklaringar om hur man gör det där.

Permalänk
Medlem

Ush, ledsen men det ser förjävligt ut =/
...Varför har du tex våldtagit SpartanUI så hårt?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Satan va kladdigt UI.. för mycket på skrämen, utspritt och ivägen... man vill ju ha klarsikt.. stilrent. Se mitt UI ovan.. det är stilrent och jag har ändå alltså behövs synligt.:)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd

hehe jag gör det aldrig klart någongång och när det väll blir färdigt rarar jag det och lägger på ett usb minne för att sedan börja om på nytt ^^

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
hehe jag gör det aldrig klart någongång och när det väll blir färdigt rarar jag det och lägger på ett usb minne för att sedan börja om på nytt ^^

vad är det för mening när addonsen blir gamla?
Finns föresten sidor man kan ladda upp sina UI på och dela med sig av dem till andra.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vad är det för mening när addonsen blir gamla?
Finns föresten sidor man kan ladda upp sina UI på och dela med sig av dem till andra.

Asså, du kan ju alltid ladda upp ditt interface som ett komplett UI (tex PhotekUI, SpartanUI etc) på wowinterface, curse mfl.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Asså, du kan ju alltid ladda upp ditt interface som ett komplett UI (tex PhotekUI, SpartanUI etc) på wowinterface, curse mfl.

Jo det va de ja mena med att ladda upp.. bara skicka in addons mappen samt WTF mappen.. men undrade varför han ville lagra på USBminne..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jo det va de ja mena med att ladda upp.. bara skicka in addons mappen samt WTF mappen.. men undrade varför han ville lagra på USBminne..

Oj, läste visst fel.. måste sluta skumma igenom trådar, tyckte du formulerade det som en fråga

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
http://img24.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot0203091310...

Min ui för Rogue är nöjd

Snyggt

Vad heter den addonen som visar dina buffs? Skulle vilja ha den hehe.