Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Medlem

Jag får intrycket av DICE att vi har EA att tacka för ett buggigt spel... alldeles för hårda krav på dem som jobbar där.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Jag får intrycket av DICE att vi har EA att tacka för ett buggigt spel... alldeles för hårda krav på dem som jobbar där.

Berätta gärna för mig varifrån du fått det intrycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
DenDock ska sgt_D, Cloudstone, Cosworth, Skogga, Myris, cf256, hunden, mortifer666, Icetec, AndreaX, "Something", Killer_AB (och ett par till) ha creds för att de lagt ner tid på seriösa inlägg. Jag får tacka för deras inlägg som faktiskt har varit riktigt givande, varesig jag har hållit med eller inte. Det har ändå bidrag till att jag har förstått varför vissa har något emot EA.

Jag är glad att se att den extrema tankeverksamheten och nogrannheten jag lade ner i mitt inlägg inte gått oupskattad

Extremt offtopic: Jag skrattade jättemycket åt Sim's signatur.

Permalänk
Hedersmedlem

Folk hatar EA för att dom är stora. Svårare än så är det nog inte.

När de redan har inställningen att de "borde" hata EA blåser de upp varje liten grej till enorma proportioner.

Samma sak är det med "M$".

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Det jag hatar med EA är att de pumpar ut skitspel med kända namn som den stora massan blint köper. Dock så gör de många bra spel också t ex burnout serien.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Jag får intrycket av DICE att vi har EA att tacka för ett buggigt spel... alldeles för hårda krav på dem som jobbar där.

Kanske kan stämma men jag har svårt att tro att Dice själva skulle kunna få ut spelet till hela världen. Till det krävs det publicerare som har mycket pengar att lägga på marknadsföring och sånt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
"Religion handlar inte enbart om att gå i kyrkan, det är ett helt gäng moraliska och etiska riktlinjer som hjälper människor".

Jasså det är så det är.

Hjälper och hjälper, det beror väl på hur man ser på saken, självklart. Men det folk verkar tro är att kristendom i sig är något ont, och att det bara finns Livets Ord-människor eller Knutby-präster överallt. Tycka vad man vill om t.ex. den svenska kyrkan, men de har gjort mycket gott för människor genom åren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

Jag vet att jag inte har en korrekt syn på USA, och gärna hatar dom för anledningar jag kan hitta, men var jag än går så verkar jag bara tycka sämre om USA av någon anledning, och nej jag har aldrig varit där.
Det är såhär jag upplever det dock, det kanske är helt fel, men det är så jag ser det.
Och jag vet att jag inte är helt ute och cyklar, visst jag överdrev med hur många jag sa som tycker så, men det är dom som tycker så som hörs och syns bäst enligt mig.
Och tro mig ingen i min familj har någon som helst anknytelse till kyrkan, våra värderingar kommer från oss själva, stämmer dom överens med svenska kyrkan så är det endast ett sammanträffande.

Jahapp, då förstår jag. Du tycker inte att du är lite väl etnocentrisk i dina uttalanden? Att hata nästan ett helt folk, i alla fall majoriteten, luktar lite serber och Slobodan Milosevic.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons

Nej nej nej, du vill bara mucka gräl för att du är ett stjärthål.
Sen om du gillar EA eller inte spelar ingen roll.

Det som är roligt är att Sim aldrig förolämpade någon i den här tråden direkt. Det har ni andra EA-hatare, som inte tål att han slår hål på "argumenten", stått för.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Sim förolämpade många här, se min föregående post, som han undvek...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Jahapp, då förstår jag. Du tycker inte att du är lite väl etnocentrisk i dina uttalanden? Att hata nästan ett helt folk, i alla fall majoriteten, luktar lite serber och Slobodan Milosevic.

Jag är inte den bästa på att förklara hur jag tycker och känner, och det blir ofta klumpigt och inte ofta som jag verkligen menar.
Tyck vad du vill, jag gör detsamma.

Sen är det så att jag påverkas väldigt lätt av vad jag hör, antagligen mer än dom flesta, tex efter jag såg bowling for columbine och fahrenheit 9/11 så blev jag bara mer frustrerad över varför så många älskar det landet. Självklart ser man bara det värsta i såna videos och dom representerar inte hela landet, det vet jag. Men jag gungas lätt i den riktningen också.

Men anledningen till att jag började tycka illa om det berodde faktiskt inte på landet, utan på att så många svenskar jag kände sa hur jävla bra det landet var och hur förjävligt sverige var, det retade jag mig verkligen på och efter det ser jag bara fler anledningar att ogilla det med allt jag ser och alla amerikaner jag pratar med.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Släpper man BF2 så ofärdigt som det var och sen släpper en patch som ingen kan installera så förtjänar man att hatas.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

allt funkar det beror bara på hur man gör det, om man är noggrann så kommer du se att det funkar om det inte gör det så synd där ;p
bara att kolla in vad du har för dator, jämför med minimum kraven om nåt inte stämmer så skaffa lite bättre saker
jag älskar EA fast dom publicerade sims sen blev jag lite ledsen på dom men sen kom bf2 och jag blev glad igen (dom släppte bf1942 va?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
1. De är "taskiga" mot sina anställda. De tvingar dom att jobba övertid för att få ut spelen i tid. Därför är dom värda att bojkottas. Så fungerar det på alla spelföretag. Utan kanske hos 3D Realms.

Nej, jag tycker de gör det i större utsträckning än andra företag. Inget annat spelföretag har lika mycket problem med rättsfall och dåligt rykte om hur de behandlar sina anställda. Dessutom är det inte så att man jobbar hårt en vecka innan spel släpps som jag har förståelse för att man gör. Från Skoggas inlägg:

Citat:

"Electronic Arts has from time to time been criticized for its employment policy of requiring employees to work extraordinarily long hours—up to 85 hours per week—as a general rule and not just at "crunch" times leading up to the scheduled releases of products. "The current mandatory hours are 9am to 10pm—seven days a week—with the occasional Saturday evening off for good behavior (at 6:30pm)"[2]. The company, as of late 2004, is facing a class action suit to pay for "unpaid overtime" it demanded of its employees[3]."

Citat:

8. EA köper upp företag. Visst gör dom. Här går de flestas åsikter isär, men personligen ser jag inget problem i det. Utvecklarna får tillgång till bättre ekonomiska och tekniska resurser. Detta är något som gör utvecklarna väldigt glada.
9. De skrotade Ultima Online 2. Spelföretag skrotar riskfyllda projekt dagligen. Det här är inget som är unikt för EA. Acceptera och gå vidare.

Det känns lite som om de satt i system att köpa upp och lägga ner spel, spel som skulle kunna bli framgångsrika och hota deras egna spel. Att motarbeta konkurrens på det sättet gynnar inte konsumenten.

Dessutom är det ju så att de skrivit ett exklusivt avtal med NFL i USA som säger att EA är de enda som får göra "football"-spel med riktiga spelare och lag. Det gynnar ju inte heller konkurrens och nyskapande i spel och låter de pumpa ut uppföljare med knappat några ändringar sen senaste versionen.

Även om man kan första varför EA gör som de gör (vinst) så anser väl vissa att de skadar spelindustrin genom att agera som de gör.

Permalänk
Medlem

capitalism ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
-----------

För dom som kommer in på efterhanden har jag sammanfattat en lista på vilka argument jag har fått mot EA:
[...]
2. De bryr sig inte om communityn. (Vilket säger emot punkt 1?) Jag kan inte riktigt uttala mig. Jag kollade runt på 15 valfria spel av EA och alla hade det släppts patchar och andra fria uppdateringar till. Dock är de dåliga på att skriva i forum och anordna turneringar.

Patchar, haha, jo det kan man också kalla dom.
Förvärrar redan allvarliga balansfel, skiter i alla buggar och lägger kraften på nya helt värdelösa funktioner som tuta på jeepen istället.
"Bra jobbat EA!"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag har bemött varenda jäkla svar jag har fått och förklarat varför jag personligen tycker det är ett bra, eller mindre bra argument.

Jasså? Tredje eller fjärde gången jag skriver ovanstående utan att få svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Förvärrar redan allvarliga balansfel, skiter i alla buggar och lägger kraften på nya helt värdelösa funktioner som tuta på jeepen istället.

Jaja. Tycker du att en tuta på en jeep är anledning att hata EA så ska jag skriva in det i listan.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jaja. Tycker du att en tuta på en jeep är anledning att hata EA så ska jag skriva in det i listan.

Han menar nog att dom borde fixa buggar innan dom börjar lägga till onödiga finesser det kan jag hålla med om.

I BF1942 så står hitboxen fortfarande upp en stund efter man slängt sig ner på marken, det gör att man kan bli träffad en stund efter man slängt sig bakom en sandsäck. Det är exempel på en bugg som man borde fixa innan man slänger in en tuta

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
En pissrikt bolag, men skitkvalité i tillverkning av spel, iaf de flesta, som köper upp mindra bolag som inte är lika rika men som har riktig kvalité i sina spel, snart är alla spel tillverkade "en teori" av EA eller nåt sånt, så du förståår....

ex. Rare, eller westwood, var två bra och unika företag, med små fina idéer, men om EA köper upp de så säger EA deras idéer om hur spelet skall vara istället och tex rare får göra det till dem? C&C gen o RA2 verkar ju inte ens ha något samband me de tidigare C&C o RA spelen, det känns bara så och det är skitigt.

Undrar bara om någon vet: Är EA ungefär lika stort som microsoft i spel alltså företaget.`??

Visst men varför tar du upp rare, dem har väll knappast blivit uppköpta av EA eller?

BTW själv tycker jag dem kan göra bra spel, Tex Fifa spelen, NHL spelen, SSX (vilket slår vilket j*vla snowbordspel någonsin!)

Jag är emot dem som e emot EA

Permalänk
Medlem

Skrev ett långt jävla inlägg...men jag bestämmer mej för att skita i det.

rätt menlöst och tråden har spårat ur så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Visst men varför tar du upp rare, dem har väll knappast blivit uppköpta av EA eller?

BTW själv tycker jag dem kan göra bra spel, Tex Fifa spelen, NHL spelen, SSX (vilket slår vilket j*vla snowbordspel någonsin!)

Jag är emot dem som e emot EA

Ok, rare har inget med EA att göra men är ett bra exempel...
Rare innan MS = Ett bra företag med bra ideer och ännu bättre spel, rent guld m.a.o.
Rare efter MS = Dussinföretag som släpper halvkassa, halvhjärtade spel eftersom nån nisse med
checkboken tror han vet hur ett spel skall va... Plus att en massa folk slutar när de tycker nått går
förlorat i uppköpet.

Precis så funkar det med EA med...
Visst, Folk gillar NHL (personligen hatar jag sportspel men det är ju jag) så det är väl bra.
Folk gillar Fifa, det är också bra. Men allt de gör är att tweaka samma spel om och om igen...
hur kul skulle det vara om man börjat med 2 vapen i CS och sen gjort ett nytt spel för varje
vapen som laggts till? För egentligen är det allt de gör varje år... de tar förra årets spel och
ändrar någonting, kanske lite grafik... nån liten funktion... kanske att man kan ändr färg på
pucken, eller bollen, eller whatever.

SSX måste jag säga är det enda spelet de har som faktiskt bli bättre genom uppföljarna.
och det är ett bra spel, jag gillar det skarpt. Men det gör ju inte förlusten av alla givande
små utvecklare lättare... Jag hade mycket hellre sett ett dussintal små spelhus som kanske
gjorde ett spel som det var själv och hjärta nerlaggt i, var annat, var tredje år, än en stort
hus som spottar ur sig löpandebandet-producerade uppföljare och som käkar småhus och
fina idéer till frukost... men det är ju bara jag det.

snyft...
jag saknar bullfrog...
För att inte tala om Maxis
Ge mig en Sim Hospital uppföljare!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

90% av alla EA spel är skit, titta bara på medal of honor spelen. Bara för att första spelet i serien sålde bra så kör dom på det och pumpar ut värdelösa exp och uppföljare som en säker inkomst.

Eller när EA köpte upp bond licensen har de bara spottat ur sig skit och misshandlat licensen så grovt att man blir förbannad. När Rare ägde licensen gjorde de riktigt bra ifrån sig med Goldeneye 64. Men titta hur det ser ut nu inte för jag håller räkningen men finns det inte redan över 40 st värdelösa bond spel som ea spottat ur sig för att tjäna pengar.

De blir bara större och större, den största inkomstenkommer väl från The sims köparna som ständigt göder dessa parasiter.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Intresserad? Jag har bemött varenda jäkla svar jag har fått och förklarat varför jag personligen tycker det är ett bra, eller mindre bra argument. Tyvärr har jag inte fått något tillräckligt bra som skulle få mig att ta avstånd från en mycket kompetent förläggare. Dock förhindrar det naturligtvis inte de lite smått överkänsliga kottarna att hata EA. Tvärtom, det bjur jag på.

Och vad tror du själv? Sedan tråden började har jag ganskla resolut förklarat att jag inte är intresserad av ogenomtänkta inlägg. Men ändå så kommer du (fredags alterego?) och postar trams. "Öh. Du är ett troll!!11 För du tycker inte deras spel suxx0rs och att inlägg som mina är bra argument att hata EA!!!11" Så jag säger det igen: sluta slösa min tid, tror du att jag är ett troll, så fortsätt du med det! Men gör det för dig själv hemma i ditt blåa pojkrum och inte i den här tråden som jag fortfarande försöker hålla på en seriös nivå. Det känns dock som att man simmar i kvincksand just nu.

Tack för visat intresse. Du hittar utgången själv.

// Sim

Åter igen en massa mer trollande, du kan ju inte räkna med att du blir seriöst tagen när du bemöter folks åsikter med att de är dumma i huvudet. Det låter på dig som att jorden kretsar runt dig och dina godkända åsikter, och alla som inte tycker som dig är omogna små "suxx0rs-barn". När jag tänker efter, beter du dig precis som en politiker, är du en sosse? Kanske rent av "den store ledaren" själv?

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Det jag hatar med EA är att de pumpar ut skitspel med kända namn som den stora massan blint köper. Dock så gör de många bra spel också t ex burnout serien.

rättelse.. Criterion har gjort Burnout, inte EA.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Nej nej nej, du vill bara mucka gräl för att du är ett stjärthål.
Sen om du gillar EA eller inte spelar ingen roll.

Lägg av med påhoppen

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
rättelse.. Criterion har gjort Burnout, inte EA.

han kanske menade NFS...
Tror aldrig EA skulle få för sig att utveckla burnout, det skulle de aldrig våga...
Och tacksam är jag för det, för det är det bästa bil-liret på flera år!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
han kanske menade NFS...
Tror aldrig EA, skulle få för sig att ge ut burnout, det skulle de aldrig våga...
Och tacksam är jag för det, för det är det bästa bil-liret på flera år!

Det är Criterion som är utvecklare för Burnout-serien, Acclaim gav ut ettan och tvåan men det är EA som är utgivare för Burnout 3 och Burnout Revenge.

Bra att folk kollar upp fakta innan de skriver inlägg...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
han kanske menade NFS...
Tror aldrig EA, skulle få för sig att ge ut burnout, det skulle de aldrig våga...
Och tacksam är jag för det, för det är det bästa bil-liret på flera år!

nädå, det är EA som gav ut det iaf "Burnout Takedown" (vilket var mitt klagoärende i tråden fö) men inte har de gjort spelet.

citerar mig själv från sid 3: (så prettoaktigt av mig..)

Citat:

ja, och insisterar på att få sin fula logga som reklam på alltför märkbar plats i spel de inte ens utvecklat (eller är med och utvecklar) själva. (deras "EA tracks" i tex Burnout är fan ett mardrömsexempel..)

mao, jag antar att jag hatar EA för deras brist på stil och god smak..

(EA har alltså bara gjort det lite fulare)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Åter igen en massa mer trollande, du kan ju inte räkna med att du blir seriöst tagen när du bemöter folks åsikter med att de är dumma i huvudet. Det låter på dig som att jorden kretsar runt dig och dina godkända åsikter, och alla som inte tycker som dig är omogna små "suxx0rs-barn". När jag tänker efter, beter du dig precis som en politiker, är du en sosse? Kanske rent av "den store ledaren" själv?

Om jag tolkar ditt inlägg rätt så håller du med mig i vad jag skrivit, men du känner dig samtidigt lite sårad och utpekad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Om jag tolkar ditt inlägg rätt så håller du med mig i vad jag skrivit, men du känner dig samtidigt lite sårad och utpekad.

Du kommer med bra argument, det kan väl ingen förneka, men som du själv sa att du kallar dig inte gamer, du spelar sånt du gillar när du vill bara och ta inte detta fel, det är inget fel med det jag är likadan själv, men jag brukade spela oerhört mycket och man ser spelen på ett annat sätt när man spelar dom dygnet runt.
Jag har inget bra exempel på vad jag menar med "mainstreamade" spel, men dom blir tråkiga och dåliga när man spelar dom väldigt mycket tycker jag.

Men jag håller fortfarande med apanove, han har en poäng där.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Det är Criterion som är utvecklare för Burnout-serien, Acclaim gav ut ettan och tvåan men det är EA som är utgivare för Burnout 3 och Burnout Revenge.

Bra att folk kollar upp fakta innan de skriver inlägg...

ursäkta mig då, Men då jag varken nämner siffrorna 2, 3 eller
undertiteln revenge, eller ordet serien i inlägget kan man
rätt lätt dra slutsatsen att jag talat om första spelet i serien.
Och även om jag var smått elak när jag sa att EA alrig skulle
vågat ge ut det så stämmer det fortfarande att de inte gjorde det.
korrigerade inlägget ändå dock, bara för att det skulle förenkla
lite till...

Ska tacka för den underbart nervärderande avslutningen
där med, Dock tycker jag att man när man håller i ansvaret
och titeln som moderator själv borde hålla lite koll på vad
man säger när man vill vara nervärderande.

<edit>
Förenklade även detta inlägg för att undvika ytterliga onödiga missförstånd.
</edit>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nädå, det är EA som gav ut det iaf "Burnout Takedown" (vilket var mitt klagoärende i tråden fö) men inte har de gjort spelet.

citerar mig själv från sid 3: (så prettoaktigt av mig..)

Det var min poäng, med tillhörande felaktigt ordval dock.
Utgivare, ja (för de senare)... utvecklare nej

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
ursäkta mig då, Men då jag varken nämner siffrorna 2, 3 eller
undertiteln revenge, eller ordet serien i inlägget kan man
rätt lätt dra slutsatsen att jag talat om första spelet i serien.
Och även om jag var smått elak när jag sa att EA alrig skulle
vågat ge ut det så stämmer det fortfarande att de inte gjorde det.
korrigerade inlägget ändå dock, bara för att det skulle förenkla
lite till...

Ska tacka för den underbart nervärderande avslutningen
där med, Dock tycker jag att man när man håller i ansvaret
och titeln som moderator själv borde hålla lite koll på vad
man säger när man vill vara nervärderande.

<edit>
Förenklade även detta inlägg för att undvika ytterliga onödiga missförstånd.
</edit>

Det var min poäng, med tillhörande felaktigt ordval dock.
Utgivare, ja (för de senare)... utvecklare nej

Ursäkta att jag lät nervärderande, var inte meningen. Jag kan bli lite klumpig med orden sådär sent på natten en fredagkväll. Menade mer att du (och alla andra) borde kolla upp fakta innan de postar på ett skojsamt sätt men det vart bara fel nu när jag läser det efteråt.

Det är inte lätt att gissa att du menade utveckla när du skrev ge ut (vilket är precis det dom gör).

Även om de inte faktiskt utvecklar spelen har de rätt mycket makt över utvecklingen för det är ju dom som har pengarna.

Själva EA utvecklar väl inte så värst många spel själva? Det är mest företag de anlitat eller köpt upp som gör sånt?

Visa signatur

Nämen hej!