Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Medlem

nu ska vi vara tydliga.
Ulf säljer varmkorv, det gillar alla barnen. Men på andra sidan gatan står Greger och säljer leverkorv, och det gillar nåra av de äldre farbröderna. Men ulf går till greger och ger han en massa pengar, nog mycket för att han ska tjäna på det, på villkoret att han ska sluta säljer leverkorv. Alla barnen är fortfarande glada, men de stackars farbröderna får ingen leverkorv.

Och med detta menar jag att hardcoregamers som vill ha ut det bästa ur ett spel inte blir nöjda om det inte är äkta vara, utan bara en vanlig varmkorv

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
nu ska vi vara tydliga.
Ulf säljer varmkorv, det gillar alla barnen. Men på andra sidan gatan står Greger och säljer leverkorv, och det gillar nåra av de äldre farbröderna. Men ulf går till greger och ger han en massa pengar, nog mycket för att han ska tjäna på det, på villkoret att han ska sluta säljer leverkorv. Alla barnen är fortfarande glada, men de stackars farbröderna får ingen leverkorv.

Och med detta menar jag att hardcoregamers som vill ha ut det bästa ur ett spel inte blir nöjda om det inte är äkta vara, utan bara en vanlig varmkorv

Bra metafor eller vad man kallar det.

Jag tror att Ulf är pedofil dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bra metafor eller vad man kallar det.

Jag tror att Ulf är pedofil dock.

hahaha *kom hit mina små barn å smaka på korven*

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bra metafor eller vad man kallar det.

Jag tror att Ulf är pedofil dock.

Nästan rätt, allegori.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Jag försvarar ingenting. Innan diskussionen hade jag ingen speciell åsikt om EA. Jag var bara nyfiken på varför det finns så många tomtar som inte gillar EA.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Kanske har jag större förståelse för fenomenet som kapitalist och programmerare, kanske är jag bara smartare än majoriteten av medlemmarna här. Skit samma vilket, jag ville skaffa mig en egen uppfattning och det har jag gjort.

ÖÄ är stängt vettu, hade du frågat i form av politiska åsikter direkt istället hade dina argument varit fullt logiska. och om du nu är så smart och vuxen varför har du då flera anmärkningar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara majoriteten i denna tråden).

Och jag har redan flera gånger förklarat varför jag startade tråden. Jag vägrar tro att folk hatar EA för att de släpper expansioner eller för att de vill tjäna pengar och gör bra spel. Eller för att de är förläggare åt olika företag, eller för att de lägger ner projekt som är dömda att misslyckas. Det måste ligga något mer bakom det hela. Gör det inte det blir jag jäkligt besviken.

http://www.urbanhonking.com/gamethumb/archives/EA-SPORTS-Logo...

dina motargument är irellevanta till varför EA inte kan vara hatade av "gamers" återigen, och du väljer att da upp detta med arbetsvilkor vs företagsamhet hela tiden istället för att svara på de övriga och mer påtagliga problemen med kvalitet för att göra det politiskt och ännu en trött antikommunisttråd i brist på ÖÄ.. skämmes tammefan!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det är inne att klaga på allt och alla... speciellt USA och EA verkar det som...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ÖÄ är stängt vettu, hade du frågat i form av politiska åsikter direkt istället hade dina argument varit fullt logiska. och om du nu är så smart och vuxen varför har du då flera anmärkningar?

dina motargument är irellevanta till varför EA inte kan vara hatade av "gamers" återigen, och du väljer att da upp detta med arbetsvilkor vs företagsamhet hela tiden istället för att svara på de övriga och mer påtagliga problemen med kvalitet för att göra det politiskt och ännu en trött antikommunisttråd i brist på ÖÄ.. skämmes tammefan!

ÖA?

EA är ju förf*n speltillverkare..

OnT:

Hade det inte varit EA hade det varit något annat, då hade alla hatat det företaget istället..
EA köper ju upp dom små, för om dom inte gör det så gör någon annan det... Kanske...

Permalänk
Avstängd

En anledning till att jag inte skulle vilja att EA skulle ta project offset är för att de antagligen kommer att vilja hålla det på en teen nivå. Tror inte offset skulle må så värst bra av det.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
ÖA?

EA är ju förf*n speltillverkare..

OnT:

Hade det inte varit EA hade det varit något annat, då hade alla hatat det företaget istället..
EA köper ju upp dom små, för om dom inte gör det så gör någon annan det... Kanske...

jag säger bara vad Sim bortser från, han frågade varför alla hatar EA för att sedan avfärda alla vettiga argument och sen göra dem han tror på (att alla hatar EA för att de är ett företag, och allt är en stor konspiration) till de enda han tjafsar mot. snack om "sär"-intresse.. för vi hatar jua alla andra företag som gör spel eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag säger bara vad Sim bortser från, han frågade varför alla hatar EA för att sedan avfärda alla vettiga argument och sen göra dem han tror på (att alla hatar EA för att de är ett företag, och allt är en stor konspiration) till de enda han tjafsar mot. snack om "sär"-intresse.. för vi hatar jua alla andra företag som gör spel eller?

Håller med, tycker många har kommit med bra argument(bl.a mig själv) men dom verkar han strunta i att läsa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Och jag har redan flera gånger förklarat varför jag startade tråden. Jag vägrar tro att folk hatar EA för att de släpper expansioner eller för att de vill tjäna pengar och gör bra spel. Eller för att de är förläggare åt olika företag, eller för att de lägger ner projekt som är dömda att misslyckas. Det måste ligga något mer bakom det hela. Gör det inte det blir jag jäkligt besviken.

Tror det är fjärde gången jag skriver det nu, dom lyssnar inte på communityn.
Jag skiter fullständigt i hur dom behandlar sina anställda eller hur många expansioner dom släpper, sålänge dom inte slutar stödja orginalspelet är det ok.
När flygplanen i BF1942 var för starka släppte EA en patch som gjorde dom ännu starkare, ingen koll på hur det verkligen funkar i spelet. Till och med min lillasyrra hade fattat hur man skulle balansera spelet. Men vad gör EA? Dom gör det ännu mer obalanserat. Visar direkt hur dumma dom är. Det går inte testa spel nån gång då och då i deras "quality testing lab", spelstilen online är helt annorlunda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira

Jag skiter fullständigt i hur dom behandlar sina anställda eller hur många expansioner dom släpper, sålänge dom inte slutar stödja orginalspelet är det ok.
När flygplanen i BF1942 var för starka släppte EA en patch som gjorde dom ännu starkare, ingen koll på hur det verkligen funkar i spelet. Till och med min lillasyrra hade fattat hur man skulle balansera spelet. Men vad gör EA? Dom gör det ännu mer obalanserat. Visar direkt hur dumma dom är. Det går inte testa spel nån gång då och då i deras "quality testing lab", spelstilen online är helt annorlunda.

Isåfall tycker jag nog att Blizzard är värre på den fronten, vafan, dom öppnar servrar som blir överbelastade på 1 min osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag försvarar ingenting. Innan diskussionen hade jag ingen speciell åsikt om EA. Jag var bara nyfiken på varför det finns så många tomtar som inte gillar EA. Efter att tråden har kommit igång har jag fått höra flera olika åsikter, vissa genomtänkta och vissa som inte sträcker sig längre än "Öh. Du är trög!!11"

Nu efter över 100 inlägg och många olika synpunkter har jag skaffat mig en egen uppfattning om situationen. Det kan vara att jag är äldre än de flesta här och vet kanske hur världen fungerar. Företag består inte av godhjärtade små älvor som gör allt för sina konsumenter. De vill tjäna pengar och det är inget konstigt med det. Så länge de samtidigt gör jäkligt bra spel så får de tjäna och köpa upp vilka företag som helst för mig. Kanske har jag större förståelse för fenomenet som kapitalist och programmerare, kanske är jag bara smartare än majoriteten av medlemmarna här. Skit samma vilket, jag ville skaffa mig en egen uppfattning och det har jag gjort.

Jag ser fortfarande framemot bra argument mot EA. Bara de inte är ännu fler upprepningar än de vi har hört hitills, för i ärlighetens namn så spelar det ingen roll hur många som klagar över att de tvingar sina anställda att jobba hårt eller att de släpper expansioner som säljer bra, det rör mig inte ryggen.

Grabbar detta är ett väldigt bra exempel på en kille som bara är ute för att uppröra. Lika bra att strunta i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Isåfall tycker jag nog att Blizzard är värre på den fronten, vafan, dom öppnar servrar som blir överbelastade på 1 min osv..

Så dom ska låta bli att öppna fler servrar?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Bra tänkt Simons, väldigt smart av dig.

Sims undrar helt enkelt varför det blivit lika inne att hata EA som att hata MS eller något annat stort företag med massa pengar. Och det är inte särskilt många som har kommit med ett enda vettigt argument till varför man skulle tycka illa om EA, precis som Sims säger.

Själv har jag inget emot hela EA, bara lite små beslut och uppköp dom gjort som t.ex Westwood. Men jag lider inte särskilt mycket av det.

Att dom behandlar sina anställda som skit bryr jag mig inte heller något om, sluta och sök nytt jobb isof. Jag har jobbat på skit ställen också och det går att ta sig därifrån för det mesta, jag tror knappast dom blir skjutna om dom slutar på EA.

Att Blizzard ger mer support och håller sig väl med communityn är väl lite si och så. Enda anledningen till att Blizzard fortfarande släpper patchar osv till Starcraft är för att det fortfarande generar pengar åt dom.

Visst har EA vart lite stygga och köpt upp lite fina företag, och ja dom har varit dåliga med patcherna till BF2, men dom är knappast ensama om förseningar osv, det är bara att spelet är så stort som det märks så mycket.

Flame on!

Permalänk

Om ni säger att EA köper upp alla konkurerande företag så ska man inte ens prata om MS.
De köpte fan upp varenda spelföretag som gick att köpa.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Bra tänkt Simons, väldigt smart av dig.

Sims undrar helt enkelt varför det blivit lika inne att hata EA som att hata MS eller något annat stort företag med massa pengar. Och det är inte särskilt många som har kommit med ett enda vettigt argument till varför man skulle tycka illa om EA, precis som Sims säger.

Själv har jag inget emot hela EA, bara lite små beslut och uppköp dom gjort som t.ex Westwood. Men jag lider inte särskilt mycket av det.

Att dom behandlar sina anställda som skit bryr jag mig inte heller något om, sluta och sök nytt jobb isof. Jag har jobbat på skit ställen också och det går att ta sig därifrån för det mesta, jag tror knappast dom blir skjutna om dom slutar på EA.

Att Blizzard ger mer support och håller sig väl med communityn är väl lite si och så. Enda anledningen till att Blizzard fortfarande släpper patchar osv till Starcraft är för att det fortfarande generar pengar åt dom.

Visst har EA vart lite stygga och köpt upp lite fina företag, och ja dom har varit dåliga med patcherna till BF2, men dom är knappast ensama om förseningar osv, det är bara att spelet är så stort som det märks så mycket.

Flame on!

Håller med dig på det mesta. Har inget ont emot EA, men jag tycker de är lite "sisådär", inte på plussidan hos mig som jag sa tidigare i alla fall. Men en fråga man kan ställa sig är varför deras spel inte är lika tidlösa? Jo, för de saknar spelkänslan, i mitt tycke. Sen har jag nämnt några andra mindre positiva sidor om dom, men vill inte upprepa mig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Så dom ska låta bli att öppna fler servrar?

Det jag menade var att dom släpper massa servrar / uppdateringar som dom inte kan kontrollera, allting blir överbelastat..

menade inte att dom ska skita i att öppna nya servrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Att Blizzard ger mer support och håller sig väl med communityn är väl lite si och så. Enda anledningen till att Blizzard fortfarande släpper patchar osv till Starcraft är för att det fortfarande generar pengar åt dom.[/B]

Hur genererar det pengar? Skulle inte tro att det spelet säljs speciellt mycket längre... kanske jag som har fel

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Hur genererar det pengar? Skulle inte tro att det spelet säljs speciellt mycket längre... kanske jag som har fel

Nej det säljs nog inte så mycket, men det är ju hela tiden massa turneringar med Starcraft, och jag gissar att dom drar in lite slantar iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Nej det säljs nog inte så mycket, men det är ju hela tiden massa turneringar med Starcraft, och jag gissar att dom drar in lite slantar iallafall.

Kan de ta betalt för tv-rättigheter på tävlingar? för det kan de nog tjäna en del på isåfall....

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt, men det går säkert att göra det. Du får gärna kolla upp det, för jag orkar inte

Permalänk

inte jag heller

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Avstängd

Varför skulle det inte vara rätt att ogilla EA om de köper upp spelserier man gillar och gör dem annorlunda, mer mainstream, teeniga eller vad man nu vill kalla det?

Fast det klart, människor som ogillar för ogillandets skull finns det säkert gott om i det här sammanhanget, men det visste väl trådskaparen redan.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Grabbar detta är ett väldigt bra exempel på en kille som bara är ute för att uppröra. Lika bra att strunta i.

Blir du upprörd av att jag inte hatar EA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Varför skulle det inte vara rätt att ogilla EA om de köper upp spelserier man gillar och gör dem annorlunda, mer mainstream, teeniga eller vad man nu vill kalla det?

Fast det klart, människor som ogillar för ogillandets skull finns det säkert gott om i det här sammanhanget, men det visste väl trådskaparen redan.

Sim ställer en fråga, men som i själva verket är en ifrågasättning in disguise, lite lurigt. Innan Sim skrev tråden så skulle jag mycket väl tänka mig att han tänkte i banorna "nu får vi se om det är som jag tror, alla bara whinar för sakens skull". Du hade nog en liten uppfattning om det hela innan du skrev här, men ville få en slags bekräftelse.

Anledningen till att jag fått för mig detta är:

1. Han förlöjligar folk generellt sätt genom att citera dom med... "EA suxx0rs!!!!111". Hur många normalt funtade människor är det som skriver så här?
2. Ja, det här med generalisering... "Hela game-communityn". Visst kan det vara många, men en svag överdrift tycker jag det är ändå.
3. Han bemöter inte den goda förklaringen tillräckligt, utan svarar bara de som skriver något halvtaskigt hopkok till deras "hat".
4. Det är Sim

Men det är ju bara vad jag tror, och jag kan ha 100% fel av 50%. Slog jag huvudet på spiken eller spiken i huvudet?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

få se vad alla som inte har nått emot EA säger när dom köpt upp alla och spelen kostar 5 lax st och EA är ensam tillverkare av ALLA spel i världen...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
få se vad alla som inte har nått emot EA säger när dom köpt upp alla och spelen kostar 5 lax st och EA är ensam tillverkare av ALLA spel i världen...

- Attans!

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Jag kan inte påstå att jag uppskattar EA jag heller, men det var mer för att jag älskade C&C och Red Alert, sen kom EA, Köpte upp Westwood och petade sönder hela konceptet....
Kunde dom hållt sig till sina jävla sport spel så hade jag aldrig ens funderat på vad jag tyckte om dem, för sånna spel skulle jag inte ens fundera på att spela.

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Alltså. Tänk såhär. När övrig ämnen fanns, fanns det även en massa underkategorier för brutalt smarta människor. Nu finns dom inte längre, och Sim är rastlös. Det här är lite som om HeatoN drar in på valfri CS-server och bara äger sönder alla för han tycker det är skoj. Jag tror inte Sim bryr sig över huvudtaget varför folk hatar EA, utan bara krossar era argument för att det är kul.

Det enda jag har emot EA är att deras jävla logo-intro-sak till alla spel ("EA sports, challenge everything") inte går att hoppa över.

Permalänk
Medlem

EA har resurser och kompetensen att skapa riktigt bra spel. Men eftersom det föregående spelet säljer så bra, väljer EA att göra mindre uppdateringar för att spara så mycket pengar som möjligt. Ändå säljer spel som Madden och Fifa miljoner och åter miljoner exemplar.

Kolla på nya generationens Madden (Xbox 360 och PS3), som ska ha en helt ny spelmotor. Men ändå ser det fortfarande förbaskat stel ut och exakt som spelet innan. De använder exakt samma system som förut vilket gör att även om de ändrar vissa saker så ligger fortfarande den gamla Maden skönslan kvar...den dåliga, stela och allmänt halvtaskiga känslan.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W