Permalänk
Medlem

http://213.232.94.135/dv/e107_files/downloads/usingitunesweb....

va äre som du inte förstår? iTunes är ju inte direkt känt för att vara krångligt. menar inget illa. utan vill hjälpa.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jag e van vid min gamla ifp 700 från iriver nämligen som jag använt som flyttbar disk.

Börjar få lite koll på de här nu.
alltså, lägga alla låtar jag vill ha till spelarn i en mapp.. lägga till mappen i biblioteket och uppdatera ipod..

då flyttades låtarna över.

men om jag nu inte vill ha en mapp på 5gb med musiken som syncas på min dator. Går det bra att ta bort mappen efter överföringen?

och kan jag hantera musiken PÅ ipoden på någe vis?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

varför göra en egen mapp för musik som ska över till ipoden? rädd för att iTunes ska göra om din ordning? i så fall äre ju bara att ställa in det i inställningarna, innan man väljer sin mp3 mapp, att iTunes inte ska ordna/sortera biblioteket.

du kan även ställa in att iTunes inte ska uppdatera ipoden automatiskt, det gör du antingen i inställningar elelr genom att högerklicka på ipoden i itunes o välja att uppdatera manuellt, då kan du ändra o ha dig på ipoden.

följer du detta så slipper du radera nå mapp, vilket skulle göra att iTunes klagade nästa gång du kopplar in din ipod då ipodens bibliotek inte stämmer överrens med vad du har på datorn.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ahaaa..
så DÅ kan man välja vilka mappar som ska över till ipoden ifrån mp3 biblioteket eller hur?

Vad händer ifall jag lägger in ett nytt mp3 album i min mp3 katalog då?
uppdaterar itunes biblioteket automatiskt då?

en enkel fråga till.
Jag använder min mp3 spelare mycket i bilen så hur kan man "hoppa" mellan album på nåt enkelt sätt?
på min iriver var det bara att klicka 2 ggr på spaken och hålla in den för att hoppa till nästa album.

Visst är det soft att blanda all musik men vill gärna kunna hoppa lite mellan musiken också

sorry för alla frågor men är lite smått förvirrad av upplägget på denna spelare, men det verkar bra hitils.. bara man lär sig det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Du fick väl med en manual?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Du fick väl med en manual?

jajjemen.. en manual på 5 sidor eller nåt som beskrev hur jag kopplade in ipoden och installerade programmet

inte ett jota om funktionerna på spelaren

eller jo.. en snabbguide med de vanligaste funktionerna

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

taaack
har fan suttit hela kvällen o pillat o klurat.

Börjar dock fatta lite bättre nu.
Manualerna där kan vara bra att ha

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

iTunes sorterar inte efter mapar utan efter ID3-taggar, vilket även ipoden gör. men när du har all din musik i iTunes så äre ju bara att koppla in nanon, då dyker nanon upp i itunes o du behöver bara dra över dina låtar, om du nu ställt in att lägga in musiken manuellt, eller om man inte har 4 gb musik på datorn så kan man ju välja att iTunes ska lägga in allt du har på datorn på ipoden, har du mer än 4 gb musik frågar den om den ska välja de mest spelade osv.

själv kör ja så att ja lägger in de låtar ja vill ha manuellt.

det mesta står i de bruksanvisningar som tva länkade till

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
iTunes sorterar inte efter mapar utan efter ID3-taggar, vilket även ipoden gör. men när du har all din musik i iTunes så äre ju bara att koppla in nanon, då dyker nanon upp i itunes o du behöver bara dra över dina låtar, om du nu ställt in att lägga in musiken manuellt, eller om man inte har 4 gb musik på datorn så kan man ju välja att iTunes ska lägga in allt du har på datorn på ipoden, har du mer än 4 gb musik frågar den om den ska välja de mest spelade osv.

själv kör ja så att ja lägger in de låtar ja vill ha manuellt.

det mesta står i de bruksanvisningar som tva länkade till

jajjemen
nu fattar jag det mesta faktiskt.. men nog orkar ni med en fråga till

fy fan ja känner mig som en jävla nybörjare. Har hållt på med teknik och datorer typ hela livet sen sitter man här med en djävla mp3 spelare som ett frågetecken.

frååågan lyder.

Nu har jag lagt till hela mp3 biblioteket.
Men hur uppdateras det om jag nu får in mer musik i det?
är det bara lägga till samma mapp igen så scannar han efter den nya musiken llr görs det automatiskt?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

om du valt att itunes inte ska sortera din mp3 mapp så kan du lägga in dem där du vill ha dem, markera alla o högerklicka o välja att öppnas så dras de in. har du valt att iTunes ska sortera så kan du under en av menyerna finna "samla ihop bibliotek" då letar den reda på allt o drar in det i mp3mappen. man kan oxå ställa in i iTunes inställningar att den ska kopiera in allt i dess inställda mp3 mapp när den öppnar låtarna. så har man en mp3 låt på skrivbordet, så öppnar man den med iTunes, iTunes kopierar in den i din mp3 mapp, o så kan man slänga kopian man har på skrivbordet.

lite svårt o förklara, hoppas det hjälper lite i alla fall.

annars är iTunes ett ganska lätt o logiskt program när man väl lärt sig det o ger det en chans. många dissar det direkt, utan att verkligen testa det ett tag.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

nu jävlar börjar jag bli en itunes användare jag med
Lägga över musik funkar finnemang nu

Tack för all hjälp!

ps.
Hur får jag över mina podradio premenurationer över till den när jag har ställt in att allt ska vara manuellt?
den syncar inte alls mellan mp3orna och datorn nu (som jag vill ha mp3orna) men podradio går inte riktigt, jag provade ställa in auto på podcast, fungerade inte :-/

Går inte att dra dem över heller

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Nu vet jag inte om det är det här som är specifikt ditt problem...
Men försöker du dra Podcast från "Podcaster" källan till din mp3-spelare?

Testa att dra en Podcast från "Bibliotek" istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
Nu vet jag inte om det är det här som är specifikt ditt problem...
Men försöker du dra Podcast från "Podcaster" källan till din mp3-spelare?

Testa att dra en Podcast från "Bibliotek" istället.

Edit:
PROBLEMET LÖST

har inga podcasts i biblioteket.
Jag lägger till musikmapparna jag vill ha till nanon i biblioteket och drar dem till den.

Podcastsen lägger sig inte där :-/
men jag har 2st podradio grejer från p3 i podcaster.

Edit:
PROBLEMET LÖST

hade råkat plockat bort podcasten från biblioteket.. tog bort premunerationerna och la in dem igen så funkade det fint

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jag funderar på en nano och tänkte till den köpa någon form av skydd..

Jag har kollat på både

http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=6...

och

http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=6...

men jag vet inte riktigt vad som är skillnaden mellan dem. Som jag har fattat det så är de likadana, men det känns som om den ena är bättre eftersom den är typ 5 ggr dyrare..

Någon som vet??

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk

Den som kostar 240:- ska tydligen vara diskretare, utav högre kvalité, samt att den är öppen vid klick-hjulet.

Permalänk
Medlem

Jag försökte installera linux på min ipod förut. Men linux installern säger bara "ingen Ipod funnen". Vad ska man göra då?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Vad betyder det här "No headphone port...." ?
Att man inte kan köpa andra hörlurar och använda dem på ipoden eller?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

klart man kan, du kan använda vilka lurar som helst så länge de har rätt plugg, vanlig 3,5 som alla hörlurar nästan har.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
klart man kan, du kan använda vilka lurar som helst så länge de har rätt plugg, vanlig 3,5 som alla hörlurar nästan har.

Aha ... bra ... phew...
Där blev jag lite rädd för en stund, för att jag sa nyss till morsan att köpa en nano till mig som julklapp
Och originalhörlurarna suger alltid såklart.

Men iaf... ngn som kan berätta för mig hur basen är i Ipod Nano?
Bra bas? Dålig? Sådär?

Ska köpa dem här till nanon:
http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=6308333

Funkar bra va?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Aja, länge sedan men ni folk med nanon. Funderat flera månader nu, ska man slå till på en svart. Hur är den egentligen, nu har ni ju lekt med den länge

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Jag är toknöjd! Min är svart, det sämsta är väl att alla fingeravtryck syns väldigt lätt. Annars inget att klaga på.

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

iAudio U3 är mycket bättre än iPod Nano...
Ljudet.... smidigheten... ALLT.... allt e bättre....

Andersson89: Har du inte glömt nåt? Repor? Säg inte att det inte finns några repor alls på din Nano....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
iAudio U3 är mycket bättre än iPod Nano...
Ljudet.... smidigheten... ALLT.... allt e bättre....

Du glömde att du får betala mer...
Ungefär dubbla mängden pengar per Gigabyte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Du glömde att du får betala mer...
Ungefär dubbla mängden pengar per Gigabyte...

iAudio U3 1 GB - 2000 kr
iPod Nano 2 GB - 2000 kr

Det får plats cirka 240 låtar i 1 GB.. räcker inte det?
Och även om du har spelaren till max, så kommer du ändå inte lyssna på alla låtar

iPod 60 GB, hur onödigt är inte det ?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
iAudio U3 1 GB - 2000 kr
iPod Nano 2 GB - 2000 kr

Det får plats cirka 240 låtar i 1 GB.. räcker inte det?
Och även om du har spelaren till max, så kommer du ändå inte lyssna på alla låtar

iPod 60 GB, hur onödigt är inte det ?

well.. 60 gb musik är inte allt för nödvändigt .. men om flera använder den, kanske inte alla har samma musik smak ?.. och senaste generationen Ipod har ju videofunktionen, där kan du ju lägga in några gb ... Alla simpson avsnitt ?.. (dock tar ju batterit slut efter nåt avsnitt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
iAudio U3 1 GB - 2000 kr
iPod Nano 2 GB - 2000 kr

Det får plats cirka 240 låtar i 1 GB.. räcker inte det?
Och även om du har spelaren till max, så kommer du ändå inte lyssna på alla låtar

iPod 60 GB, hur onödigt är inte det ?

Jag ska köpa en iPod 60GB om en månad typ, min 20GB räcker inte till alls...

Grejen är inte den att man hinner lyssna på alla, utan att man är sugen på att byta musik ibland. Eller man får för sig att lyssna på en 750MB stor audiobok utan att behöva springa hem och fylla på.
På morgonen när jag traskar iväg kanske jag lyssnar på trance, men under lunchen känner jag att jag vill lyssna på hiphop, och sedan på eftermiddagen kanske jag vill köra lite goa. På 1GB rymmer man ju inget alls. 2GB är dubbla mängden allafall.

240st låtar. Det räcker absolut inte. Inte en chans. 2400st låtar, nja, 4800låtar, inte heller det räcker tycker jag.
Jag vill helst ha hela min musiksamling med mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Jag ska köpa en iPod 60GB om en månad typ, min 20GB räcker inte till alls...

Grejen är inte den att man hinner lyssna på alla, utan att man är sugen på att byta musik ibland. Eller man får för sig att lyssna på en 750MB stor audiobok utan att behöva springa hem och fylla på.
På morgonen när jag traskar iväg kanske jag lyssnar på trance, men under lunchen känner jag att jag vill lyssna på hiphop, och sedan på eftermiddagen kanske jag vill köra lite goa. På 1GB rymmer man ju inget alls. 2GB är dubbla mängden allafall.

240st låtar. Det räcker absolut inte. Inte en chans. 2400st låtar, nja, 4800låtar, inte heller det räcker tycker jag.
Jag vill helst ha hela min musiksamling med mig.

Aja.... är man en riktig musik freak så är man
1 gb räcker iaf för mig...

Men jag har inte ändrat mig eller nåt, iAudio U3 [i][u]ÄR BÄTTRE![/i][/u], och dem som inte är iPod fanboys vet det själva...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Men jag har inte ändrat mig eller nåt, iAudio U3 [i][u]ÄR BÄTTRE![/i][/u], och dem som inte är iPod fanboys vet det själva...

Beror väl på vad man prioriterar? Finns inget ÄR.
Vissa föredrar iAudio och vissa föredrar Ipod..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Aja.... är man en riktig musik freak så är man
1 gb räcker iaf för mig...

Men jag har inte ändrat mig eller nåt, iAudio U3 [i][u]ÄR BÄTTRE![/i][/u], och dem som inte är iPod fanboys vet det själva...

Så den är tunnare också? Lysande.

Det är bland det viktigaste för mig iaf.