Recension - Lian Li PC7 - Scandinavian Edition [BILDER]

Permalänk

Tänkt att fixa en plåtkåpa bak som jag visade bild på tidigare. Ska antingen köpa en eller göra en egen. Då kommer ljudet att studsa mot den och dämpas neråt och det blir tystare. Provade att vika en bit av akasa mattan och sätta bak och då blev det tydligt tystare. Men det får vänta ett tag. Måste ha pengar till ett lan om någon vecka och även spara till ett nytt x-fi ljudkort.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Grymmt snyggt chassi. Stilrent som få samt väldigt bra rescension! Ser fram emot fler rescensioner!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Tänkt att fixa en plåtkåpa bak som jag visade bild på tidigare. Ska antingen köpa en eller göra en egen. Då kommer ljudet att studsa mot den och dämpas neråt och det blir tystare. Provade att vika en bit av akasa mattan och sätta bak och då blev det tydligt tystare. Men det får vänta ett tag. Måste ha pengar till ett lan om någon vecka och även spara till ett nytt x-fi ljudkort.

Ahhh. Men datorn i dagsläget kan inte leva om mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av terrax
Grymmt snyggt chassi. Stilrent som få samt väldigt bra rescension! Ser fram emot fler rescensioner! http://xtian.no-ip.org/smileys/02-02.gif

Tackar!

Jag är grymt nöjd och kan rekommendera det varmt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Bumpar upp denna tråden lite lätt.
Tänkte bara höra ifall någon här vet nåt mer ställe än GTek som säljer den här Scandinavian Edition?
Gärna någon som har den inne isåfall.
Har kollat lite på Buggy, men utan resultat. Men vad jag vet så skriver väl inte alla ställen ut ifall det är versionen med 120mm fläktar istället för 80mm...

Tacksam för svar!

Permalänk

Köpte mitt på webbhallen, ska finnas på datorbutiken.com/se

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

har beställt ett Lian Li PC-60 B Plus - black med andra saker...för göra en review senare: )

Visa signatur

| Intel Core 2 QUAD Q6700 Quad Core + Noctua NH-U12F 120mm | Asus Blitz Formula Special Edition | BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 | Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 5-5-5-15 Xtreme 2x2048MB | Western Digital Raptor 74GB | Seagate Barracuda 7200.10 750GB 7200rpm | Lian Li PC-A10A | be quiet! Dark Power Pro 750W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiGpUnIsHeR
har beställt ett Lian Li PC-60 B Plus - black med andra saker...för göra en review senare: )

Mumsigt chassi, men det gick bort för att den inte hade en 120mm fläkt bak... Hade/har ett lian li pc61 som farsan ska köpa. Är sugen på ett stacker för att få mera plats... börjar bli lite trångt nu...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiGpUnIsHeR
har beställt ett Lian Li PC-60 B Plus - black med andra saker...för göra en review senare: )

Låter kanon!

gillar "amatör recensioner"

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Eftersom denna skandinaviska version verkar finnas någonstans, vad ska jag så satsa på för chassi? Inom Lian LI, gärna något som ser likadant ut men som fortfarande håller samma mått, med fläktplatser och allt sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daizoe
Eftersom denna skandinaviska version verkar finnas någonstans, vad ska jag så satsa på för chassi? Inom Lian LI, gärna något som ser likadant ut men som fortfarande håller samma mått, med fläktplatser och allt sånt

Förstår inte meningen, "Eftersom denna skandinaviska version verkar finnas någonstans". Ska det in ett "inte" där någon stans?

Ja den finns, varför inte köpa en sådan då?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Discokungen

Den är ju inte i lager hos Gtek iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Den är ju inte i lager hos Gtek iaf.

Nej, men jag hittade en hos webhallen (en kvar): http://www.webhallen.com/prod.php?i...2&ref=Buggy

Först till kvarn....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Gtek får in den svarta v. 41.

Jag har redan beställt!

Och till frantic! Tack vare dig så bestämde jag mig för detta chassit!

Visa signatur

GameStation: ||Gigabyte K8NXP-9||AMD A64 3700+ "San Diego"||Corsair XMS 2x1024||XFX 7800GT 450/1100 + ArticCooling||75Gb Raptor + 250Gb Hitachi||Hiper Type-R 580W||Lian-Li PC7 "Scandinavian-edition"||Razer Coperhead-blå||
3DMark05 - 7220p 3DMark06 - 3528p

Permalänk
Medlem

Frantic. Undrar en sak, är din gamingdator "up and running" ännu? =D

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NX Nitro
Gtek får in den svarta v. 41.

Jag har redan beställt!

Och till frantic! Tack vare dig så bestämde jag mig för detta chassit!

Det var så lite så, mycket nöje!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Frantic. Undrar en sak, är din gamingdator "up and running" ännu? =D

Näe, Webhallen har verkligen varit kassa i detta ärende. Tog en jävla tid att skicka ett nytt moderkort, men de har skickat det nu, ÄNTLIGEN!!!!! så jag ska hämta ut det i morgon. Då blir det fart!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Woho Lycka till imorron då, kan du inte ta lite bilder från att du tar det ur kartong sen varje steg från kartong till skruva i sätta i kablar hur du drar kablarna hur mycket kylpsta på prollen och så skulle vara kul, Men iaf lycka till!

Keep up the good work

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Någon kanske redan har frågat, men är det någon som vet om PC-7 kommer med fönster?
Har för mej jag såg det på nån sida nånstans..

Visa signatur

| Fractal Design Core 2500 | EVGA 500W White | ASUS Z97-P | Intel Pentium G3258 3,2GHz @ 4.3GHz | Be-Quiet Pure Rock | Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4GB | Crucial BallistixSport 2x4GB 1600MHz | Samsung 850 EVO Series 250GB | ASUS VC239H | Mionix Castor | Corsair K30 Gaming Keyboard | Xtrfy XGP1-M2 Medium | Creative Gigaworks T3 | HyperX Cloud Black |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Woho Lycka till imorron då, kan du inte ta lite bilder från att du tar det ur kartong sen varje steg från kartong till skruva i sätta i kablar hur du drar kablarna hur mycket kylpsta på prollen och så skulle vara kul, Men iaf lycka till!

Keep up the good work

Tack!

Självklart kan jag posta bilder om intresse finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ssX
Någon kanske redan har frågat, men är det någon som vet om PC-7 kommer med fönster?
Har för mej jag såg det på nån sida nånstans..

Finns att köpa till fönster om man vill. Jag har dock bara sett till silver: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=305&session=dc51416...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Frantic. Hur går det?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Frantic. Hur går det?

Jag har haft lite mycket att göra, och ska börja nu, men jag har några gamla bilder som duger lika bra, det kommer inte att bli någon skillnad alls....

På plats med minnerna och lite kylpasta för cpu:n

Smetat ut kylpastan:

På plats med HD:n

Och romen:

En bild med cpu fläkten på plats:

Och när när jag är klar med allt:

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

nice, nu bär det av mot sängen för min del. skola du vet

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
nice, nu bär det av mot sängen för min del. skola du vet

Jag gick och lade mig 01,30 och ska till jobbet nu, är ganska mör, men det vardet värt. Hittade inte ramminnerna igår kväll så tog ett par timmar innan jag kunde komma igång.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

nice

satte på min VF700-cu igår.
jag skulle också sätta på en nb47j dock så var ju vfen ivägen =/
får väll se om man lyckas modda på den

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
nice

satte på min VF700-cu igår.
jag skulle också sätta på en nb47j dock så var ju vfen ivägen =/
får väll se om man lyckas modda på den

vad är en "nb47j"? för något.

Själv är jag jättenöjd med burken, ska dock köpa en: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313237&cks=SER när den kommer. Då blir datorn i stort sät knäpptyst. Det är bara grafikkortet jag hör något från i dagsläget.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
vad är en "nb47j"? för något.

Själv är jag jättenöjd med burken, ska dock köpa en: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313237&cks=SER när den kommer. Då blir datorn i stort sät knäpptyst. Det är bara grafikkortet jag hör något från i dagsläget.

nb47j är en blå pasiv chipset kylare från zalman...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
nb47j är en blå pasiv chipset kylare från zalman...;)

Ahhh ok. Jag har redan en passiv kylning där. Som sagt bara grafikkortet som lever om.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Detta är en väldigt fin burk och bra pris, men hur tyst är burken? och får ett asrock 939 dual sata2 plats med tillbehörigheter plats utan problem? och till den stora frågan Är det kallt??

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

bra recension. har själv ett Lian Li och är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Detta är en väldigt fin burk och bra pris, men hur tyst är burken? och får ett asrock 939 dual sata2 plats med tillbehörigheter plats utan problem? och till den stora frågan Är det kallt??

Burken är tyst, eller iaf min är det. Som du säkert läst i recensionen har jag lagt in ljuddämpning och valt tysta fläktar vilket har resulterat i en mycket tyst dator. Den är säkert dubelt så tyst som servern. Den stör ingenting alls och jag är grymt nöjd över det. Men jag kommer ändå att byta ut grafikkortsfläkte lite senare det är den enda fläkt som har en ljudnivå på över 20db.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouschakka
bra recension. har själv ett Lian Li och är väldigt nöjd med det.

Tack! Är det en PC7 du har också eller?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Vad har det för fötter?

Visa signatur