Recension - Lian Li PC7 - Scandinavian Edition [BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumpapumpa
Ojdå, ja det va ett fint chassi!
Jag ska själv byta chassi på min Fujitsu-Siemens Scaleo 800s
som då hunnit bli 3år.
Jag va helt inne på en Antec P180, enda nackdelen va att den är rätt stor och klumpig.
Så läser jag om den här läckerbiten, mums!
2st 120mm + 1st 80 fläktar, smidig o lätt i jämförelse.

*Är det inte rätt trångt högst upp i lådan, förresten?
*Ingen (effektiv) dämpning av hårddiskarna, eller?
En klar miss, isf.

Jag tycker inte det är direkt trångt, det finns utrymme ovanför översta ROM:en samt ovanför nätagget om man vill t.e.x gömma kablar där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
vad är det för märke på grafikkortet?

XFX 7800GT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wpelle
Är du säker på att man måste skruva av skruvarna för att få bort fronten?

På alla PC7:or jag har byggt så sitter fronten med ett enkelt snappfäste så man bara kan rycka loss den. Det ser även ut som dessa finns på ditt chassi att döma av bilderna.

Du har helt rätt kollade upp om man kunde dra lös fronten vilket man kunde.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Vill ha nu!

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Vill ha nu!

Har du beställt?

Jag kommer få vänta med att få lira med nya burken, visade sig att moderortet inte fungerade till 100% måste returera det =/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har stött på ett problem. Easycon nätagget platsar inte för skruvhålen på nätaggsplattan. Antar att det blir borren för att lösa detta. =/

EDIT: Haha, jag är nog trött. Man kan ju vända på plattan också... Hkrm... *skäms*

Permalänk

Hallå?
Fanns det nån effektiv hårddiskdämpning i chassiet?

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumpapumpa
Hallå?
Fanns det nån effektiv hårddiskdämpning i chassiet?

nej, men man kan inte få allt för det priset

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu måste jag fråga, jag har inte läst igenom denna tråd alls och är för trött för det (pillz). Men hur är ljudnivån på detta chassi? Om vi tänker oss tex PAPS fläktar eller ADDA med 17dba och sätter in 2st sådana i PC7, hur mycket DB kommer ut från lådan? Alltså, rent generellt, jag har ett Antec Sonata och tycker det är mycket tyst och najs, men ligger i tankarna att inskaffa PC7 eller Thermaltake Armor. Jag vill gärna hålla samma tysthet som med Sonatan liksom.

Iövrigt, najs rec mannen!, PC7 är bra snyggt, suveränt om man vill ha fönster tom.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Nu måste jag fråga, jag har inte läst igenom denna tråd alls och är för trött för det (pillz). Men hur är ljudnivån på detta chassi? Om vi tänker oss tex PAPS fläktar eller ADDA med 17dba och sätter in 2st sådana i PC7, hur mycket DB kommer ut från lådan? Alltså, rent generellt, jag har ett Antec Sonata och tycker det är mycket tyst och najs, men ligger i tankarna att inskaffa PC7 eller Thermaltake Armor. Jag vill gärna hålla samma tysthet som med Sonatan liksom.

Iövrigt, najs rec mannen!, PC7 är bra snyggt, suveränt om man vill ha fönster tom.

hej, jag finner dom två 120mm fläktarna tystare än mina hårdiskar ( 400gig-sata + 80gig )

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Okey det sa mig inte så mycket direkt, jag kanske förklarade lite kasst. Alltså ; dämpar Antec Sonata chassit bättre oljud än Lian Li`s PC7 chassi. Jag tänker främst på att Lian Li`s chassi är i aluminium, och det måste väl påverka ljudet endel? (ljudet studsar) i chassit mera än ett tjockare stålchassi, eller har jag fel?

Jag har 4 st 200GB`s SATA Seagate hårddiskar, samt att det ska bli antingen ett Crossfire eller SLI system i slutet av detta år. Och självklart blir det säkert 4 st till 200GB`s hårddiskar som ska i, så oljud är något jag inte direkt vill ha. Jag gör ett val mellan Lian Li`s PC7 (främst för designen) och Thermaltakes Armor chassi. Tror det lutar mot Armor chassit istället, kom på att det kan bli rätt så hett i lådan med många prylar i.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Okey det sa mig inte så mycket direkt, jag kanske förklarade lite kasst. Alltså ; dämpar Antec Sonata chassit bättre oljud än Lian Li`s PC7 chassi. Jag tänker främst på att Lian Li`s chassi är i aluminium, och det måste väl påverka ljudet endel? (ljudet studsar) i chassit mera än ett tjockare stålchassi, eller har jag fel?

Jag har 4 st 200GB`s SATA Seagate hårddiskar, samt att det ska bli antingen ett Crossfire eller SLI system i slutet av detta år. Och självklart blir det säkert 4 st till 200GB`s hårddiskar som ska i, så oljud är något jag inte direkt vill ha. Jag gör ett val mellan Lian Li`s PC7 (främst för designen) och Thermaltakes Armor chassi. Tror det lutar mot Armor chassit istället, kom på att det kan bli rätt så hett i lådan med många prylar i.

Jag har ljudissolerat mitt Lian Li och jag tycker det fungerar bra. I mitt system är hela datorn tyst utom grafikkortet som jag ska fixa kylningen på. Eftersom jag aldrig jobbat med sonatan så kan jag inte säga vilket som är bättre. En ska du ska tänka på innan du slår till är att hd racket bara har plats för 3 st hd, det betyder att din 4:e får du sätta på en floppy plats som inte har hjälp av 120mm fläkten som kylning.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Har du beställt?

Jag kommer få vänta med att få lira med nya burken, visade sig att moderortet inte fungerade till 100% måste returera det =/

Nej jag har inte beställt ännu, Jag beställer det samtidigt som nya datorn. Måste få moppen såld! Om jag inte får iväg den innan vinter ska jag tjata på brorsan så kanske jag kan få låna en slant av han! Sedan beställer jag det direkt.

Tråkigt när man inte få saker som fungerar som dom ska! :S

Föresten, är det värt att lägga på 1000 kr och ta en A64 4000+ istället för en 3700+?
En polare föreslog att jag skulle gå på en 4000+ för det var en annan kärna i den. Stämmer det? Kompisen var inte säker så jag frågar lite här.

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

det är samma kärna i dem men ta vilken du vill.

Permalänk
Avstängd

Okej! Men efter att ha läst lite recensioner på komplett så går jag nog på en 4000+.
Föresten Frantic, Följer det med tumskruvar eller måste man köpa dom till om man vill ha sånna?

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Okej! Men efter att ha läst lite recensioner på komplett så går jag nog på en 4000+.
Föresten Frantic, Följer det med tumskruvar eller måste man köpa dom till om man vill ha sånna?

De följer med, min tanke var först att köpa en 4000+ också, men efter att ha läst på forumet så verkar det vara enkelt att få en 3000+ till en 4000+ med lite överklockning. Så förhoppningsvis går det och vipps har jag sparat 2300:- ''Annars får jag sälja den och köpa ny cpu helt enkelt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
De följer med, min tanke var först att köpa en 4000+ också, men efter att ha läst på forumet så verkar det vara enkelt att få en 3000+ till en 4000+ med lite överklockning. Så förhoppningsvis går det och vipps har jag sparat 2300:- ''Annars får jag sälja den och köpa ny cpu helt enkelt.

Okej Men jag är inte så insatt i överklockning så jag ska nog inte ge mig in på det på en gång. Därför väljer jag nog en 4000+

Föresten vad är det för cpu kylare du har på bilden? Är den bra, tyst , tung?

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Okej Men jag är inte så insatt i överklockning så jag ska nog inte ge mig in på det på en gång. Därför väljer jag nog en 4000+

Föresten vad är det för cpu kylare du har på bilden? Är den bra, tyst , tung?

Får se om jag löser det mystieriet med överklockning annars får jag som sagt sälja och köpa ny jag med.

Kylaren är grymt tyst, det är en NorthQ Gigant, 120mm fläkt, med en ljudnivå på lägsta hastighet på 12DB

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Får se om jag löser det mystieriet med överklockning annars får jag som sagt sälja och köpa ny jag med.

Kylaren är grymt tyst, det är en NorthQ Gigant, 120mm fläkt, med en ljudnivå på lägsta hastighet på 12DB

Åh fy fan det låter bra det. Ska kolla mer på den kylaren!

Men som vanligt är det tankar som far runt i skallen: "Kommer den få plats utan att ta upp en massa minnes platser?"

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

Har precis fått igång burken (PC7:an skandinavisk, duh) med en Aerocool Gate Watch (fläktkontroller) och ljuddämpning. Kan säga att jag har bättre temp nu än vad jag hade i mitt tidigare chassi, Xasser III med 7st 80mm.

Lite synd att chassit har smärre hål lite här och var där mycket av ljudet går igenom. Känns inte som att ljuddämpningen kommer till sin rätt. Kanske något jag orkar täta till senare. =/

Och tyvärr inga bilder, saknar digitalkamera. Men snyggt blev det, mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

ännu en nöjd ägare, det blir nog en sådan

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
ännu en nöjd ägare, det blir nog en sådan

klart det blir

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
klart det blir

Väntar på lite andra bilder från franatic så får jag se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Har precis fått igång burken (PC7:an skandinavisk, duh) med en Aerocool Gate Watch (fläktkontroller) och ljuddämpning. Kan säga att jag har bättre temp nu än vad jag hade i mitt tidigare chassi, Xasser III med 7st 80mm.

Lite synd att chassit har smärre hål lite här och var där mycket av ljudet går igenom. Känns inte som att ljuddämpningen kommer till sin rätt. Kanske något jag orkar täta till senare. =/

Och tyvärr inga bilder, saknar digitalkamera. Men snyggt blev det, mycket nöjd.

Annars är det bara att täta små hålen med eltejp. Det har jag gjort med mitt nuvarande chassi

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D

Åh fy fan det låter bra det. Ska kolla mer på den kylaren!

Men som vanligt är det tankar som far runt i skallen: "Kommer den få plats utan att ta upp en massa minnes platser?"

Beror på moderkortet om du tittar på mitt ser du att jag lider inte av det problemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Har precis fått igång burken (PC7:an skandinavisk, duh) med en Aerocool Gate Watch (fläktkontroller) och ljuddämpning. Kan säga att jag har bättre temp nu än vad jag hade i mitt tidigare chassi, Xasser III med 7st 80mm.

Lite synd att chassit har smärre hål lite här och var där mycket av ljudet går igenom. Känns inte som att ljuddämpningen kommer till sin rätt. Kanske något jag orkar täta till senare. =/

Och tyvärr inga bilder, saknar digitalkamera. Men snyggt blev det, mycket nöjd.

Låter perfekt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-

Väntar på lite andra bilder från franatic så får jag se

Japps och jag har tagit några fler nu bara att klicka dig fram lite längre ner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D

Annars är det bara att täta små hålen med eltejp. Det har jag gjort med mitt nuvarande chassi

Jag tätade mina med ljuddämningsmatrialet.

Fler bilder har önskats och jag postar dem här så får väll alla ta sig en titt. Jag har inte förminskat dem så ni får klicka er fram.

Ljuddämpningsmatrial1
Ljuddämpningsmatrial2
Kabelgömman ovanför ROM:en

EDIT: Jag har min dvd brännare på den översta 5.1/4 tums platsen, trots ljuddämningen så finns det alltså kvar plats där ovanför att gömma kablarna.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Blev det mycket skillnad när du satte på ljuddämpningen? Alltså skillnad på ljudet.
Har du slevat nätagget själv? Det var fint gjort

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Blev det mycket skillnad när du satte på ljuddämpningen? Alltså skillnad på ljudet.
Har du slevat nätagget själv? Det var fint gjort

Vet inte eftersom jag aldrig testade systemet utan, men det är inte första chassit jag ljuddämpar. Tidigare har ljudnivån sjunkit med ca 2db (3db är en halvering enligt vissa) dvs lite iaf, men ljudet blir behagligare, betydligt dovare.

Nätagget är ett Tagan 530W Easycon Det är redan sleevat.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Samma agg som mig också. Du vet du varför det är en glipa vid agget därbak? Det är för att många nya agg har fläktgaller som bygger på någon mm på undersidan av agget. Så då blev det svårt att få in agget. Var tvungen att ta bort tagan klisterlappen från mitt agg för att få in det. Var millimeter passning.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Samma agg som mig också. Du vet du varför det är en glipa vid agget därbak? Det är för att många nya agg har fläktgaller som bygger på någon mm på undersidan av agget. Så då blev det svårt att få in agget. Var tvungen att ta bort tagan klisterlappen från mitt agg för att få in det. Var millimeter passning.

Var din recension och "super weekend" erbjudande från komplett som gjorde tt jag slog till på en sådan, ångrar mig inte

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Vet inte eftersom jag aldrig testade systemet utan, men det är inte första chassit jag ljuddämpar. Tidigare har ljudnivån sjunkit med ca 2db (3db är en halvering enligt vissa) dvs lite iaf, men ljudet blir behagligare, betydligt dovare.

Nätagget är ett Tagan 530W Easycon Det är redan sleevat.

Okej, det såg riktigt bra ut, att det är slevat alltså:p Så fasanfullt dyrt var det inte heller. Visst är det så att man inte behöver bara koppla i kablarna man inte behöver? Skulle vare kanon det för kabel trasslet i min nuvarande dator är inte det finaste

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Visst är det så att man inte behöver bara koppla i kablarna man inte behöver?

Ja. Jag använde hälften av kablarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duk3D
Okej, det såg riktigt bra ut, att det är slevat alltså:p Så fasanfullt dyrt var det inte heller. Visst är det så att man inte behöver bara koppla i kablarna man inte behöver? Skulle vare kanon det för kabel trasslet i min nuvarande dator är inte det finaste

Japps man kopplar bara in de man behöver, har kopplat in 3st själv så det blir mycket bra luftcirkulation.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤