Permalänk
Medlem

Hej
Finns det något sätt när man startar tex : opera mini att om den inte hittar något wlan, inte kopplar upp sig mot gprs eller fjärranlutningen?
Jag vill inte koppla upp mig mot Gprs eller fjärranslutningen bara wlan.
Men jag vill ändå kunna koppla upp mig mot gprs och fjärranlutninen om jag vill.
Går det att ställa in på något sätt? Varför kan man inte sätta på bara en anslutning i taget, precis som på en vanlig dator?
Lite rörigt beskrivet men
HJÄLP
Mvh
Bittan och Svennen

Permalänk
Medlem

skulle man kunna koppla mobilen till en extra antenn för att få ökad räckvid för wifi?via bt eller kabel.. tänkte om det kanske skulle kunna funka så att jag kan sitta i bilen i stan eller ut på tomten eller var jag nu vill sitta, med viss närhet till nät, och surfa..?!

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

SE K610i lr qtek 8300

Sitter och funderar på ifall man ska köpa en K610i lr en qtek 8300, som jag har fattat det så kan man leka(dvs kunna bestämma en hel del) på ganska bra med qtek mobilerna jämfört med SE mobilerna. Så är det värt att köpa en SE mobil för att få 2,0mp och 3g lr är Wlan mkt roligare...

Hjälp mig i min beslutsångest!?!

Permalänk
Medlem

wlan absolut! SE no good for you..:P

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

vad har man för räckvidd med s200/8310? någon som har någon fakta eller kanske någon som testat lite?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

det är väl lite sämre än de flesta bärbara datorer iaf, men helt okej tycker jag! har faktiskt inte provat räckvidden...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

är det någon som nu haft 8310 en längre tid och har några negativa/possitiva synpunkter som framkommit med tiden?något som man kanske inte märkt/tänkt på i början?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

Har haft min 8310 i några dagar nu och undrar om man kan ändra om i starmenyn på något sätt? välja vilka program som ska ligga först osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiGreen
Har haft min 8310 i några dagar nu och undrar om man kan ändra om i starmenyn på något sätt? välja vilka program som ska ligga först osv?

ändra i regedit
\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shell\StartMenu
sen går du in på order

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicc
Går det att förstora bilderna på kontakterna när någon ringer? Som det är nu är den typ 4x4 mm, skulle vilja ha nästan "fullscren"

Photo contacts PRO är ditt svar. Kostar dock en slant.
Men som vanligt finns det alltid warez att tanka för den tjyvaktige. det inkluderar mig

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

ingen som vet om man kan förstärka wifi signalerna till/från telefonen?extern antenn?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiGreen
Har haft min 8310 i några dagar nu och undrar om man kan ändra om i starmenyn på något sätt? välja vilka program som ska ligga först osv?

Prova jeyo personalizer. det är gratis och enkelt, du kan dock bara ändra de 7 första

http://www.jeyo.com/personalizer.asp

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intrepid
är det någon som nu haft 8310 en längre tid och har några negativa/possitiva synpunkter som framkommit med tiden?något som man kanske inte märkt/tänkt på i början?

Min joystick fungerar lite som den vill ibland/ofta. Det är speciellt upp och ner som inte vill reagera alls, man får trycka med all kraft man har för att det ska hända något. Vet inte om detta kan gå på garanti då det kanske ska vara så (troligtvis inte).

Permalänk
Medlem

Någon som vet fina homescreens som visar wifi-statusen? Eller finns det något bra program där man kan göra egna?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Någon som vet fina homescreens som visar wifi-statusen? Eller finns det något bra program där man kan göra egna?

I det nya Romen så finns det en som lägger till Wlan till homescreen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datornörden
Min joystick fungerar lite som den vill ibland/ofta. Det är speciellt upp och ner som inte vill reagera alls, man får trycka med all kraft man har för att det ska hända något. Vet inte om detta kan gå på garanti då det kanske ska vara så (troligtvis inte).

jag fick min utbytt pga dålig joystick

Permalänk
Medlem

Idag så skulle jag kolla på film i tmcp(heter det så?) så kom det bild men ljudet var helt öronhedövande. Lätt som en mygga som fasnat i en toalett.
Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

så, nu har även jag införskaffat en 8310..är rätt nöjd..inte hunnit använda den så mycket än..men jag undrar lite..först hur får jag vibration+ringsignal? lyckas bara få antingen eller..sen undrar jag var jag hittar "dataanslutningar" under inställningar..mitt wifi vill inte riktigt funka..får upp ett nätverk men tycks inte kunna ansluta..fick igång det när jag testade första gången hos en polare men nu vil det inte funka riktigt..någon som vet om det är möjligt att titta på film från t.ex. google i mobilen..alltså inte tanka över till mobilen från datorn utan att alltså tita på dom via mobilen när man surfar med den..och sista, hur återställer jag alla inställningar till vad de var när jag fick telefonen?
någon som har några bra lösningar?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk

Allt det du undrar tror jag du kan finna på http://www.qtek.nu
lycka till! (själv valde jag en 8500 istället för 8310 )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intrepid
så, nu har även jag införskaffat en 8310..är rätt nöjd..inte hunnit använda den så mycket än..men jag undrar lite..först hur får jag vibration+ringsignal? lyckas bara få antingen eller..sen undrar jag var jag hittar "dataanslutningar" under inställningar..mitt wifi vill inte riktigt funka..får upp ett nätverk men tycks inte kunna ansluta..fick igång det när jag testade första gången hos en polare men nu vil det inte funka riktigt..någon som vet om det är möjligt att titta på film från t.ex. google i mobilen..alltså inte tanka över till mobilen från datorn utan att alltså tita på dom via mobilen när man surfar med den..och sista, hur återställer jag alla inställningar till vad de var när jag fick telefonen?
någon som har några bra lösningar?

vibration + signal får du under profiler, gå in där och redigera den profil där du vill ha den inställningen.
du kan inte titta på google video eftersom det är en flashspelare, vilket din mobil inte stöder.

Har du installerat senaste ROM uppdateringen? finns på qtek.se
Registrera dig och din mobil där och installera AKU2 uppdateringen kallas. Wlan funkar lite bättre enligt mig i den versionen och då återställer mobilen sig totalt, allt försvinner.

Hoppas det blev nån hjälp

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maVe
ändra i regedit
\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shell\StartMenu
sen går du in på order

Hur kommer man åt regedit på mobilen då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Prova jeyo personalizer. det är gratis och enkelt, du kan dock bara ändra de 7 första

http://www.jeyo.com/personalizer.asp

Funkar det även om man har inställt mobilen på svensk text?

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogrebeast
Hur kommer man åt regedit på mobilen då?

Funkar det även om man har inställt mobilen på svensk text?

Jag kör med Abstract start istället, det ändrar om i menyn dynamiskt efter vilka program du använder mest.

Men i 95% av fallen går jag inte in i startmenmyn, då jag kör med Facade, riktigt bra program! Dock så måste man köpa det...

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk

Ok, men hur kan man ändra snabbstartsfältet på huvudsidan? Just nu listar den ju de senast 5 använda programmen rakt av. Jag skulle vilja låsa dessa 5. Går det?

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogrebeast
Ok, men hur kan man ändra snabbstartsfältet på huvudsidan? Just nu listar den ju de senast 5 använda programmen rakt av. Jag skulle vilja låsa dessa 5. Går det?

Ja, med programmet Facade kan du låsa dessa 5. Fast i Facade fall kan du ha fler än 5 program. Kan visa med en bild hur det ser ut på min homescreen om ni väntar ett ögonblick.

Edit:

Ni får ursäkta kvaliteten, men ni ser ju hur det ser ut, du kan switcha mellan kalender och Tasks på homescreenen med ett knapptryck. Jävligt smidigt.

Och snabbstartsfältet är låst.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hence
*TEXT OCH BILD*

Du gillar när det är rörigt va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Du gillar när det är rörigt va?

Är inte rörigt
Men antar att jag klarar multitasking lika bra som mobilen, vilket vissa andra här inte verkar vara lite bra på

Näe men allvarligt så är det inte alls rörigt, man har en snabb översikt över det viktigaste, vad man ska göra härnäst, snabbt att starta sina favoritprogram och vilken profil som är aktiv (eftersom man kör med CPS som automatiskt byter profil när man kommer hem, till skolan eller jobbet..

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem

Hence skulle du kunna lägga ut din Facade.home.xml? Eller kan du förklara hur man editerar den? Har provat lägga till wifi status till några homescreens men dom funkar aldrig.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Slänger upp min lilla facade homescreen, hoppas det kan hjälpa nån iaf. Har även ett gprs plugin, kan leta upp länk om nån är intresserad.

.xml kod här!

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hence
Ja, med programmet Facade kan du låsa dessa 5. Fast i Facade fall kan du ha fler än 5 program. Kan visa med en bild hur det ser ut på min homescreen om ni väntar ett ögonblick.

Edit:

Ni får ursäkta kvaliteten, men ni ser ju hur det ser ut, du kan switcha mellan kalender och Tasks på homescreenen med ett knapptryck. Jävligt smidigt.

Och snabbstartsfältet är låst.

http://web.telia.com/~u92044561/CIMG0553.JPG

Shit, det där verkar ju skitgrymt! Är Facade "det bästa" eller finns det andra program som erbjuder samma möjligheter?

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Slänger upp min lilla facade homescreen, hoppas det kan hjälpa nån iaf. Har även ett gprs plugin, kan leta upp länk om nån är intresserad.

http://home.no/damnstraight/upload/homescreen.bmp

.xml kod här!

Min telefon bugga ur totalt när jag testa denna homescreen, borde bero på att jag inte hade gprs pluginen installerad, liten varning bara.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.