Jahapp, då var datorpaketet beställt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Om de optiska enheterna hittas så borde man kunna använda en vanlig p-ata hårddisk & installera windows på & då kan man köra 3.38 exe filen i windows miljö, eller?

Jäkla smart! Ska testa om det fungerar med en gång!

EDIT: Testade med en disk som har 2003 server och den ville inte boota. Testade också med x64 skivan samt ultimate boot cd och ingen lyckades jag boota med.

Permalänk
Medlem

Hmm tråkigt att det inte var så enkelt... skit åxo...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Daamn.. jaja bra att du försökte, vi får skicka in grejorna o hoppas att det inte tar så lång tid...

EDIT tisdag: Hämtade den idag, inom tre dagar. får man la vara tacksam för. Ska visst till växjö o sen får man se då man får den. Sen ska det fan INTE uppdateras något jevla bios...

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

jag har som berra inte upplevt ett enda problem med min heller...

skruvis, vilket progg använde du för att klocka gpun?

gjorde det nåt resultat i 3dmark?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt

1. skruvis, vilket progg använde du för att klocka gpun?

2. gjorde det nåt resultat i 3dmark?

1. Coolbits.

2. Gjorde lite skillnad i 3dmark bara..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

jag klockade med rivatuner o fick 8200 poäng istället för 8700 jag fick förut. Lite skillnad.

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dangerousdave
jag klockade med rivatuner o fick 8200 poäng istället för 8700 jag fick förut. Lite skillnad.

fick du sämre??

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk

HAHA. fan, skrev fel (för mycket julskinka). Hade 7700 ung o fick 8200...

DYslekSi is A BIatch..

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att datorn hänger sig i spel har ni provat att plocka ut audigy kortet & kört på det inbyggda ljudkortet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ni som har problem med att datorn hänger sig i spel har ni provat att plocka ut audigy kortet & kört på det inbyggda ljudkortet?

Fan det inte en garanti ute från Creative om ifall ljudkort f*ckade så kunde man få det utbytt? Vet att det var stora problem med första utgåvorna och nForce4 moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Fan det inte en garanti ute från Creative om ifall ljudkort f*ckade så kunde man få det utbytt? Vet att det var stora problem med första utgåvorna och nForce4 moderkort

Vet inte vilket kort det var från creative, men var det inte så att creative frångick någon standard?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har läst igenom tråden lite snabbt, har ungefär samma data jag kan få via jobbet men den heter d4396.se

http://felia.mine.nu/hp.jpg

Vad skiljer sig ifrån era ?

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan se är att din återställningspartition är på 6GB medans min är (läs. var på!!) 5GB..

Här är erbjudandet vi fick! http://hem.bredband.net/b148510/tetrapak_broschyr.pdf

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det enda jag kan se är att din återställningspartition är på 6GB medans min är (läs. var på!!) 5GB..

Här är erbjudandet vi fick! http://hem.bredband.net/b148510/tetrapak_broschyr.pdf

Yes skrev precis det i en anna tråd, men känns som jag lika bra kan skriva här eftersom det verkar vara i stort sätt samma dator

EDIT: Fan va sur jag blir nu, har typ alla problem med sina datorer ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vet inte vilket kort det var från creative, men var det inte så att creative frångick någon standard?

Tror bestämt det var Xtreme versionen.... men det är väl plantinum som du har? Är förvisso inte första gången jag hör att det är fel på de modeller från creative med fronpanel, en polare kunde inte ens starta sin dator med audigy 2 platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tror bestämt det var Xtreme versionen.... men det är väl plantinum som du har? Är förvisso inte första gången jag hör att det är fel på de modeller från creative med fronpanel, en polare kunde inte ens starta sin dator med audigy 2 platinum

Jag har ett X-Fi XtremeMusic.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ring o fråga supporten Skruvis, eller se på Creatives hemsida ifall du har rätt att få ett annat kort, eventuellt kanske man kan byta mjukvara på ljudkortet (aldrig hört om något sådant dock)

Permalänk
Medlem

Kallas firmware MOrKiz.

thoddy... det jag gjort på min dator för att få den att fungera bra(bättre) är att:

1. Stäng av det intergrerade ljudkortet i setupen då det står på auto så jag disablade det (vet inte om det spelar någon roll?) sen disablade jag det inbyggda nätverkskortet.

2. Bort med modemet samt det trådlösa nätverkskortet.

3. Satte ljudkortet nederst över det direkt kommer mitt 3c905cx-tx-m nätverskort efter det kommer tv kortet...

4. Lät en öppning vara kvar i PCi plåten andra platsen under grafikkortet (grafikkortets temp sjönk 3 grader)

5. Blåste hela datorn & installerade om med XP Pro & installerade inte AMD64 X2 drivern eller XP hotfixen.. uppdaterade med alla windows uppdateringar som finns.. La in erfoderliga drivrutiner som senaste för sydbryggan från ATI´s hemsida samt 77.72 till grafikortet & senaste från creative till ljudkortet, till TV kortet la jag in Stridis drivrutiner.

Nu fungerar den hyffsat tycker jag..

Edit: Fungerar bättre med nVidias 81.95 till grafikkortet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Funkar bra

Tjenare !

Jag har också en 4296.se

Jag har tagit ut modemet, trådlösa nätverks kortet, disable interna nätverks kortet.
Satt i ett D-link 100Mb nätverkskort
Satt hård disk kylning på min hårddisk som jag har XP pro SP2 på.
Monterat på en 120 fläkt istället för den andra 80.

Går mycket stabilare nu, hänger sig inte inga blue screen.

Stridis

Permalänk
Medlem

Re: Funkar bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridis
Monterat på en 120 fläkt istället för den andra 80.

Stridis

Hur fick du dit 120mm fläkten då monteringshålen inte stämmer för en 120mm fläkt samt att jag har en 92mm fläkt orginal?

Men visst verkar det som om det är det interna nätverkskortet som bråkar? datorn känns mer responsiv efter bytet till ett annat nätverkskort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Borrat lite

Hej !

Förlåt den var nog en 92´som satt där, fick borra lite för att få den att passa....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kallas firmware MOrKiz.

Jo, jag vet att det kallas firmware, man jag har aldrig hört om någon som har bytat det på ljudkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jo, jag vet att det kallas firmware, man jag har aldrig hört om någon som har bytat det på ljudkortet

Ahhh ok... missförstog dig min vän...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ahhh ok... missförstog dig min vän...

Its all right....... trodde nog det med... Undrar dock om det går att göra... man kan ju byta på tex dvd-brännare, flasha bios osv... så de borde ju rent teoretiskt sett möjligt

Permalänk
Medlem

Re: Borrat lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridis
Hej !

Förlåt den var nog en 92´som satt där, fick borra lite för att få den att passa....

Ok... hmm just nu känner jag inte för några fysiska ingrepp i chassit direkt.

Vidare observationer från min sida... när man under uppbootningen kommer till välkomstskärmen så "stannar" datorn upp en stund & det verkar vara när USB kortläsarna samt framförallt USB hårddisken skall initieras, någon som tror/tycker/vet/observerat samma sak?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Fråga: Om ni har datorer som inte funkar så ni måste byta delar o borra i dem, och ni har hyrdatorer: varför inte byta dem? Sen borrar du i lådan så åker la all garanti åt helvete?

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dangerousdave
Fråga: Om ni har datorer som inte funkar så ni måste byta delar o borra i dem, och ni har hyrdatorer: varför inte byta dem? Sen borrar du i lådan så åker la all garanti åt helvete?

Min funkade men inte som jag ville...

Kommer troligtvis att byta ut processorkylaren med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ny cooler till cpu

Tjenare

Skruvis jag har bytat min cpu cooler idag, petade i en sådan här !

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306456&cks=PLC

Kyler processorn mycket bättre nu.

Stridis

Permalänk
Medlem

Ok. Stridis.. inga problem vid monteringen? Cooler master kylaren har den kopparkärna?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

No problemas

Tjenare

Vet inget om cooler master.
Hade inga större problem med bytet, lite petigt att byta plast brickan bakom moderkortet fick lossa ett par skruvar bara.

Ligger på 37 grader nu, har haft igång datorn ett par timmar nu, låg över 50 grader innan.
Den kyler även moderkortet där ligger jag på 40 grader nu.
Även grafikkortet blir svalare ligger på 52 grader, där låg jag på 58 innan.

Använder detta att reglera tempen med
http://www.almico.com/speedfan.php

Johan