Jahapp, då var datorpaketet beställt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

öö vad menar du?

Kanske skulle ha förklarat lite bättre

Jag kan inte komma åt filerna som finns på recovery partitionen, när jag försöker ta mig in via "den här datorn" så kommer det upp en ruta där det står att jag inte bör ändra något på partitionen och sedan händer inget mer. Jag kan inte heller komma åt filerna genom kommandotolken samt felsäkert läge. Jag vill ta bort pratitionen men tänkte spara filerna som finns där först.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Deimos Sweden: Funkar din dator bra efter din BIOS uppdatering? Den "hänger" sig aldrig!?

Har inte hunnit testa så mycket än, installerar x64 för tillfället. Det jag har testat är Battlefield 1942 samt Vietnam och det har flytit på perfekt. Inga hängningar än så länge i alla fall.

Hänger sig din osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Kanske skulle ha förklarat lite bättre

Jag kan inte komma åt filerna som finns på recovery partitionen, när jag försöker ta mig in via "den här datorn" så kommer det upp en ruta där det står att jag inte bör ändra något på partitionen och sedan händer inget mer. Jag kan inte heller komma åt filerna genom kommandotolken samt felsäkert läge. Jag vill ta bort pratitionen men tänkte spara filerna som finns där först.

Har du skapat recoveryskivan/skivorna? För där ligger filerna, har man skapat den skivan/skivorna så kan man ta bort partitionen för den återskapas förmodligen när man återställer datorn med recoveryskivan/skivorna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Kanske skulle ha förklarat lite bättre

Jag kan inte komma åt filerna som finns på recovery partitionen, när jag försöker ta mig in via "den här datorn" så kommer det upp en ruta där det står att jag inte bör ändra något på partitionen och sedan händer inget mer. Jag kan inte heller komma åt filerna genom kommandotolken samt felsäkert läge. Jag vill ta bort pratitionen men tänkte spara filerna som finns där först.

Har inte hunnit testa så mycket än, installerar x64 för tillfället. Det jag har testat är Battlefield 1942 samt Vietnam och det har flytit på perfekt. Inga hängningar än så länge i alla fall.

Hänger sig din osv?

Jepp den hänger sig hela tiden med Audigy kortet

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Har du skapat recoveryskivan/skivorna? För där ligger filerna, har man skapat den skivan/skivorna så kan man ta bort partitionen för den återskapas förmodligen när man återställer datorn med recoveryskivan/skivorna.

Hur skapar man de skivorna? Har x64 nu så HP-installationen är borta, men recoverypatitionen är kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman

Jepp den hänger sig hela tiden med Audigy kortet

Segt, vad säger supporten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Hur skapar man de skivorna? Har x64 nu så HP-installationen är borta, men recoverypatitionen är kvar.

Finns ett program som man skapar dom skivorna med, men det programet finns bara i orginalinstallationen... sorry.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Finns ett program som man skapar dom skiorna med, men det programet finns bara i orginalinstallationen... sorry.

Jaja, har bara mig själv att skylla. Tänkte att Creativeprogrammen eventuellt var något att ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Jaja, har bara mig själv att skylla. Tänkte att Creativeprogrammen eventuellt var något att ha.

Ta inte bort partitionen då den tar så liten plats.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Jaja, har bara mig själv att skylla. Tänkte att Creativeprogrammen eventuellt var något att ha.

Har du ingen polare som skapat 1 recovery skiva,funkar ju på vilken 4196 som helst,jag gjorde samma misstag men lånade recoveryn av 1 polare.Körde alcohol 120 % och skapade 1 imagefil,se'n var det bara att bränna den,helst med 1 double layer skiva annars behöver man 2 st standard dvd +eller -.Lite bökigare när filerna hamnar huller om buller på 2 skivor.

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Medlem

hur menar du skruvis, kan man göra en recoveryskiva av den partionen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Hur skapar man de skivorna? Har x64 nu så HP-installationen är borta, men recoverypatitionen är kvar.

Segt, vad säger supporten?

Supporten säger det vanliga att en lösning är på gång, men det har dom sagt i ett halv år nu! Börjar ge upp!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Är 3.41 det nyaste bioset för d4296? Var hittar ni det? 3.40 fanns ju ett tag på HPs hemsida men försvann sen.

Är det någon som testat att flasha bioset med MSI "orginal" bios?

/Reference

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reference
Är 3.41 det nyaste bioset för d4296? Var hittar ni det? 3.40 fanns ju ett tag på HPs hemsida men försvann sen.

Är det någon som testat att flasha bioset med MSI "orginal" bios?

/Reference

Hp hade installerat 3.41 när jag hade inne datorn för lagning, men det funkade ändå inte med den versionen! Nope har inte vågat flasha bios med MSI's egna

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Är det ingen som fått d4396.se ännu ?? Skulle vilja vet hur den funkar, har beställt en själv.

Permalänk

jag har inte ens fått min d4296.se och folk börjar beställa d4396.se....
slutsats: jobba aldrig åt staten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
jag har inte ens fått min d4296.se och folk börjar beställa d4396.se....
slutsats: jobba aldrig åt staten

Jag jobbar inte åt staten, men sista beställningsdag för oss var i november och nu ska leveranserna starta i februari (var sagt att leverans skulle ske i januari när vi beställde).

Visa signatur

Apple

Permalänk

Ingen som vågat sig på MSI's egna BIOS uppdatering?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Har nu lirat Battlefield lite mer och både 2:an och 1942 hänger sig precis som förut, fast denna gång är ljudet inte lika otrevligt och det går att spela längre innan det inträffar. Blir att telefonera supporten imorgon.

Permalänk
Medlem

Hmm har för mig att jag läst eller hört att det finns en bugg mellan BF & X-Fi kort, någon som kan bekräfta eller dementera det?

Hittade bara detta.
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hmm har för mig att jag läst eller hört att det finns en bugg mellan BF & X-Fi kort, någon som kan bekräfta eller dementera det?

Hittade bara detta.
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Jag har ett Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Jag har ett Audigy 2 ZS.

ahhh my mistake.. sorry.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har pratat med supporten men de sa bara att en lösning är "på gång". Det verkar inte som de har en aning om vad som kan vara fel eftersom de på Ateas sida ber om kundernas hjälp så de kan lista ut vad som är fel.

Vad jag har märkt så kraschar den vid nätverksbelastning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden

Vad jag har märkt så kraschar den vid nätverksbelastning.

Har du provat med ett annat nätverkskort?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har du provat med ett annat nätverkskort?

Jag har provat med 1 annat nv kort externt,samt fimpade det 2:a i Bios,men probbet kvarstod,momentana frysningar och reboots,jä-a Skitdator.

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Medlem

HP undersöker spontana hängningar på HP Pavilion d4196.se

http://hem-pc.atea.se/default.asp?ml=0&P=5666

Viktig BIOS-uppdatering för vissa HP-modeller löser problem vid t ex onlinespel

MS-7093/MS-7184 Motherboard BIOS Update - Version 3.38
Resolves intermittent compatibility issue with Audigy 2 ZS audio card

OBS! OBS! Statusuppdatering 2006-01-13

Den senaste BIOS-uppdateringen (version 3.40) sågs på enstaka modeller orsaka vissa problem vid installation. Därför har BIOS-uppdateringarna, för samtliga modeller ovan, tillfälligt tagits bort.

En ny nerladdningsbar uppdatering är att vänta inom kort. Vi ber er att hålla ut och med jämna mellanrum titta på vår hemsida, för mer och uppdaterad information, samt söka efter uppdateringar via hp.com och länken ovan.

http://hem-pc.atea.se/default.asp?ml=0&P=5616

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Va Tangentbordet o Musen något att ha? Undrar om HPs egna följer med eller om det är märkes prylar? Trådlöst?

Någon med en 4296a som har lust o upplysa mig?

Permalänk
Medlem

Såg ut som logitechs billigare prylar på de bilder som jag har sett

Permalänk
Medlem

hps grejer är ok om du inte är kräsen. logitechs är givetvis bättre.

Permalänk
Medlem

Hmm, konstigt att så många verkar ha problem, jag har inte stött på något alls, burken fungerar lysande=)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojss
Hmm, konstigt att så många verkar ha problem, jag har inte stött på något alls, burken fungerar lysande=)

Äh, jäkla tur

Vilken modell har du?

Permalänk

Läste att det finns nya drivar nu för Audigy korten, kanske kan fixa någe fel ni boys har?

http://se.europe.creative.com/support/downloads/

D

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...