World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Bara chest kvar nu 7/8 !!

jag håller på att bli galen har haft 7/8 hur länge som helst (handskar kvar) dom vägrar helt enkelt droppa

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag håller på att bli galen har haft 7/8 hur länge som helst (handskar kvar) dom vägrar helt enkelt droppa

fick gloves första gången vi dödade firemaw, fast boots har int droppat på typ 7-8 broodlord kills ..

palla att vi wipat 3 ggr på vael nu

Permalänk
Medlem

\o/

Fick http://thottbot.com/?i=44692 idag i BWL till min präst

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
\o/

Fick http://thottbot.com/?i=44692 idag i BWL till min präst

'

hahah en herrelol på den

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Alla warlocks hade den redan så varför inte? ^_^ Riktigt grym för pvp

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Alla warlocks hade den redan så varför inte? ^_^ Riktigt grym för pvp

Yupp, vår tredje drop på typ mindre än en vecka

Permalänk
Medlem

Körde en runda start baron förut (var igentligen på jakt efter en till http://www.thottbot.com/?i=19910 för jag hadde tänkt att speca om till DW DPS warrior) men så droppade http://thottbot.com/?i=9374 - va fan en epic drop jiipii
Men aj vad fel jag hadde, på tok för snabb för min stackars MS warrior och procen med 200str/10sec är ju skit samma, ger typ 50 mer i skada eller nått sånt. Så från att varight helt lycklig för mitt första epic weapon så är jag nu bara grymt besviken :-/
Jaja får la speca om till nån fury build som funkar med snabbt 2H vapen kanske för DPS i stället för MS build.

Permalänk

Dödade just Kazzak och han droppade TVÅ Infernal Headcage och vi är en alliance guild! Paladinerna tog dom med tvekan utan dkp-kostnad.
Sen Eye of Shadow. Och en add droppar en till! Sheesh! Vad är chansen att det händer?

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk

kommer jag att sakna antifear trinketen när jag droppas BS och tar upp engineering?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
kommer jag att sakna antifear trinketen när jag droppas BS och tar upp engineering?

Hur många behöver du egentligen? Räcker det inte med den för PvP?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
PvE = DW IMO
PvP = 2hand pga Burst Dmg

DW är väldigt bra i PvP också. Grymt mycket mer flexibelt än Mortal Strike imo.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Om ni fick detta problem hur skulle ni göra?

Ni har spelar wow sen den 14 februari, och spela då upp en 60 shaman som ni spelat på men som ni absolut inte vill spela mer på.
Spelar då upp en 60 warlock när du ändå vet att en Warrior har du alltid velat ha.
Spelar warlocken, gillar den och njuter av livet tills en gammal guild polare från shamanens guild frågar om man vill ta över hans tauren warrior(60).
Du får bara spela på ett konto, hur gör ni. Valen är:
1. spela vidare på warlocken/shamanen kontot.
2. spela på warriorn.

Detta är ett dilemma jag hamnat i

Testa Warriorn en månad lr något,så märker du ju vad du vill ha, är warriorn fortfarande i harlequins?, Dom är ju iaf på Nefarian nu, så nog ganska kul o lira warrior där

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

hittade en väldigt fin pala film^^

http://media.putfile.com/PiaS-owns-Kazzak

fan synd att vi inte kan göra så längre:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
DW är väldigt bra i PvP också. Grymt mycket mer flexibelt än Mortal Strike imo.

Jovisst e det bra i PvP med, fast tycker det e lite syn att man måste ha så pass bra vapen för att riktigt glänsa, och oftast som jag tyckt måste de man slår på vara stilla då man inte har instant attack, även så blir healing klasser svårare utan MS.

fast har inget emot DW inte alls, e grymt bra IMO det lilla jag testat, fast tycker dem borde fixa bloodthirst igen dock.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Alla warlocks hade den redan så varför inte? ^_^ Riktigt grym för pvp

fortfarande herrelol, alla våra warlocks har den med ;P

igår fick vi http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19358 och http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19437 på 2 mobs irad, synd att jag inte var med när macen kom annars hade den vart min ;P

btw, shadow damage är inte så bra i pvp för präster ändast solo annars healar bara en präst i pvp med

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
Jovisst e det bra i PvP med, fast tycker det e lite syn att man måste ha så pass bra vapen för att riktigt glänsa, och oftast som jag tyckt måste de man slår på vara stilla då man inte har instant attack, även så blir healing klasser svårare utan MS.

fast har inget emot DW inte alls, e grymt bra IMO det lilla jag testat, fast tycker dem borde fixa bloodthirst igen dock.

Precis. Har man bra vapen (typ zomg epixx) så kan DW vara riktigt bra. Men jag kör ändå på MS-build nu, visst DW är mer flexibelt och man har massa olika grejer att göra, och det är inte lika turbaserat på skadan... Men MS-build passar ändå mig bäst. Skulle jag komma över några galna vapen kanske man kan prova igen, dom 1handsvapen jag har nu suger för hårt tyvärr

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Appropå ingenting sådär så spelar halva min klass WoW på Stormscale. Glamour var lite B-kändisar sådär när ni tog Nef Fast att man bara får rolla need på en BoP är ju lite gay liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heggzor
hittade en väldigt fin pala film^^

http://media.putfile.com/PiaS-owns-Kazzak

fan synd att vi inte kan göra så längre:(

Vad är det som händer? Vad är reckoning?
Har inte haft något annat samröre med paladins annat än i slagsmål

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Appropå ingenting sådär så spelar halva min klass WoW på Stormscale. Glamour var lite B-kändisar sådär när ni tog Nef Fast att man bara får rolla need på en BoP är ju lite gay liksom.

Halva min skola spelar på Stormscale. Horde som Alliance

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Vad är det som händer? Vad är reckoning?
Har inte haft något annat samröre med paladins annat än i slagsmål

reckoning är när man blir crittad får man extra slag, förut kunde man sammla på hur många som helst nu är det max 4-5, så han hade sammlat 1816 slag, 1816 slag nästan instant

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
Jovisst e det bra i PvP med, fast tycker det e lite syn att man måste ha så pass bra vapen för att riktigt glänsa, och oftast som jag tyckt måste de man slår på vara stilla då man inte har instant attack, även så blir healing klasser svårare utan MS.

fast har inget emot DW inte alls, e grymt bra IMO det lilla jag testat, fast tycker dem borde fixa bloodthirst igen dock.

Du har ju en instant i Fury med Bloodthirst

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Du har ju en instant i Fury med Bloodthirst

Och whirlwind... Även om Bloodthirst är rätt dålig som den är nu, borde fixas imo... End tree talent ska vara bättre.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Shamaner shamaner vad säger man..:p

WR=Warrior
GM=Game master

WR: Id like to file a report on a shaman using hacks.

GM: Certainly tell me his name and what happened.

WR: Well his name is OvErPoWaReD and this is what happened, I see this guy mining some stuff so I decide to leave him alone, Then he lighting bolts me, Then when im running at him this is when the first hack comes into play, GET THIS he uses his frost shock move that has a 50% slowing speed FOR EIGHT SECONDS!

GM: No, that's not a hack. That's the correct time.

WR:...But isn't the cooldown six seconds?

GM: Correct.

WR: Wait a min...nevermind anywho after he kites me with this for awhile I finally resist one and come in for some melee (Keep in mind im at half health from the shocks) I expect this wimp caster to pull out ya know like a staff or dagger...What does he whip out? A frickin Arcanite Reaper!

GM:Yep shamans can use 2h axes and 2h Maces...

WR:...Really?

GM: Ya rly.

WR:uhh..ok then but HERE IS A DEFINITE HACK. While I was fighting him in melee, Im getting struck with 300 plus damage every time I swing! Then he's throwing in hits that come in 3 swings a flash and each hit a higher number than the last!

GM: That would be his lightning shield and his windfury.

WR: Woah, Isn't that kinda cheap?

GM: I don't program the shaman sir, but please continue.

WR: Well by this point I have to hamstring him and go back to use a runecloth bandage for a heal bringing me back up to 75%, Then when im about to reingage a rouge comes up from behind him and starts killing him, when he starts fighting the rouge, I rejoin the attack, after awhile we kill him... the rouge hearthed and as I was walking away not more than eight seconds after we killed him HE POPS BACK UP LIKE A NINJA ZOMBIE then casts an insta heal for 1700 health!

GM: That would be his natures swiftness and his resurrection ability.

WR: Oh cmon! What the hell is this!

GM: The shaman...but please continue.

WR: Well then he starts setting down totems and I thought "Phew ill just destroy these little things with a thunder clap" I thunder clap, none of em go down! Definite Hack, Correct?

GM: Yep.

WR: Really?

GM: Nope just kidding, Totems arent affected by AOE attacks.

WR: For the love of Prickly Pete!

WR: Well after that a friendly druid ran by gave me some buffs and went on his way, then right as im about to reingage, he makes all the buffs go away!

GM: Yeah, that's his purge ability...

WR: Holy crap.

GM: Tell me about it.

WR: Did I mention this whole fight took place in the water, and he was walking on it?

GM: They can do that.

WR: o.0

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Shamaner shamaner vad säger man..:p

WR=Warrior
GM=Game master

WR: Id like to file a report on a shaman using hacks.

GM: Certainly tell me his name and what happened.

WR: Well his name is OvErPoWaReD and this is what happened, I see this guy mining some stuff so I decide to leave him alone, Then he lighting bolts me, Then when im running at him this is when the first hack comes into play, GET THIS he uses his frost shock move that has a 50% slowing speed FOR EIGHT SECONDS!

GM: No, that's not a hack. That's the correct time.

WR:...But isn't the cooldown six seconds?

GM: Correct.

WR: Wait a min...nevermind anywho after he kites me with this for awhile I finally resist one and come in for some melee (Keep in mind im at half health from the shocks) I expect this wimp caster to pull out ya know like a staff or dagger...What does he whip out? A frickin Arcanite Reaper!

GM:Yep shamans can use 2h axes and 2h Maces...

WR:...Really?

GM: Ya rly.

WR:uhh..ok then but HERE IS A DEFINITE HACK. While I was fighting him in melee, Im getting struck with 300 plus damage every time I swing! Then he's throwing in hits that come in 3 swings a flash and each hit a higher number than the last!

GM: That would be his lightning shield and his windfury.

WR: Woah, Isn't that kinda cheap?

GM: I don't program the shaman sir, but please continue.

WR: Well by this point I have to hamstring him and go back to use a runecloth bandage for a heal bringing me back up to 75%, Then when im about to reingage a rouge comes up from behind him and starts killing him, when he starts fighting the rouge, I rejoin the attack, after awhile we kill him... the rouge hearthed and as I was walking away not more than eight seconds after we killed him HE POPS BACK UP LIKE A NINJA ZOMBIE then casts an insta heal for 1700 health!

GM: That would be his natures swiftness and his resurrection ability.

WR: Oh cmon! What the hell is this!

GM: The shaman...but please continue.

WR: Well then he starts setting down totems and I thought "Phew ill just destroy these little things with a thunder clap" I thunder clap, none of em go down! Definite Hack, Correct?

GM: Yep.

WR: Really?

GM: Nope just kidding, Totems arent affected by AOE attacks.

WR: For the love of Prickly Pete!

WR: Well after that a friendly druid ran by gave me some buffs and went on his way, then right as im about to reingage, he makes all the buffs go away!

GM: Yeah, that's his purge ability...

WR: Holy crap.

GM: Tell me about it.

WR: Did I mention this whole fight took place in the water, and he was walking on it?

GM: They can do that.

WR: o.0

hahahhaha fyfan vad man garvar för det är ju sant

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Och whirlwind... Även om Bloodthirst är rätt dålig som den är nu, borde fixas imo... End tree talent ska vara bättre.

Jo den är riktigt hemsk

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
Rogue: http://wow.allakhazam.com/profile.html?573740

Warrior: http://wow.allakhazam.com/profile.html?573684

vad tycks?

Helt ok, inget märkvärdigt... Polearm specc med mace och crusader på båda svärden var väl inte så fint, men resten var vanligt lvl 60 gear... helt ok alltså.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
Rogue: http://wow.allakhazam.com/profile.html?573740

Warrior: http://wow.allakhazam.com/profile.html?573684

vad tycks?

vanligt dugligt lvl 60 gear

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Och vart är dina talent points på roguen?

Permalänk
Medlem

Ni som klarar alla bossar i ZG, hur mycket hänger det på vilket gear man har?
Vi är en ganska liten kompisguild som precis slagits ihop med en annan liten guild och vi har så vi iaf kan köra ZG med endast guilden(vi är med i en alliance där vi kör MC).

Vi har ganska mixat gear, där en del har överhängande epic, medans en del sitter med blandat gröna/blå.
Hänger det mycket på gear om man ska kunna ta alla bossar, eller är det mest taktik o sammarbete som behövs så länge de flesta har hyffsat gear? Jag förstår ju att det helt klart blir lättare om alla har epics.

Vi var ner en sväng o testade på batbossen, men vi hade bara 16personer varav de flesta inte vart där så det gick ju sådär:) vi fick ner henne till 9% iaf. nästa gång ska vi se till att vara full grupp med en mer optimal mix av klasser:)