Mer om Windows Vistas kopieringsskydd

Permalänk
Avstängd

Varför så negativa? Tror de snarare kommer att utnyttja kontrollen över datorerna för att ställa över till OpenGL i CS för de n00bs som kör på software, inget annat.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Det är ju fortfarande frivilligt att köpa Windows Vista när det släpps för försäljning.

Permalänk
Medlem

Som sagt. Ifall var enda en människa på detta forumet skulle upphöra med att köpa Windows och alla filmer/spel/program etc som stödjer detta, samt uppmuntra sina närmaste att inte heller göra det så skulle det bli en dyr historia för företagen......

Permalänk
Avstängd

OBS! Det är inte Bill Gates som styr MS längre, utan den där Steve.

Steve är ond, har för mig att Bill ville ha XBox fri från regionskod mm. men Steve ville annat.

Men jag kan ha fel då detta läste jag ett par månader innan XBox släpptes på marknaden och minnet är inte 100% efter en sådan lång tid

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ska bli intressant se hur detta mottas i säg Kina. Om jag inte missminner mig har Ericsson, Cisco med flera teknikföretag hjälpt regeringen bygga upp och underhålla deras övervakningssystem "Golden Shield" för internet och annan kommunikation. Upptäcks "omstörtande verksamhet" (läs besök på t.ex demokratiska/regeringskritiska sidor eller åsikter som kan på minsta sätt tolkas som sådana) kan man råka duktigt i klistret.
Skulle inte bli förvånad om Microsoft, i utbyte mot goda försäljningsvillkor likt ovanstående nämna företag, lägger till några extra program som inte är tillåtna köras i operativsystemet..

Sådär, nu har jag målat fan på väggen

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

det som borde vara olovligt är det de håller på med!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hur många år kan man ha vanliga XP tro =\ ???

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

lika längew som man kunde ha 98 som man fortfarande kan ha så det dröjer nog innan XP tas bort från marknaden

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Gentooooooo....

Visa signatur

!

Permalänk
Medlem

Är det helt säkert att allt det här kommer att finnas i Windows Vista? Hur mycket jag än önskar se Microsoft gräva sin egen grav på det här viset så verkar det lite orimligt. Har svårt för att tro på att Microsoft skulle underskatta Linux, eller andra alternativa operativsystem, så pass att dom inför en sån här grej.

Att Linux är med på detta också är helt orellevant förresten, Linux är Open Source vilket innebär att vem som helst med lite skillz (;)) kan ta bort det och göra att pirat-vänligt Linux.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Än en gång drabbas vi av larmrapporterna som talar om för oss vilka hemska övervakningssystem Microsoft tänker implementera i den och den versionen av Windows. Arga forumanvändare skriver att de minsann inte kommer att köpa Vista - men sen händer det inte så mycket mer. Några kanske faktiskt går över till Linux/BSD, men de allra flesta kommer att fortsätta köra med Windows (lagligt eller ej).

Min uppmaning till alla er som vill protestera är att inte bara tala om linux, utan att även prova på det. Microsoft bryr sig inte ett dugg om irriterade användare på något forum, och piratkopiering hjälper faktiskt bara till att upprätthålla deras dominans. Det enda som påverkar är att byta operativsystem. Gör det! Sitt inte bara och mumla om linux eller BSD, utan installera det och se vad det går för. Om tillräckligt många börjar känna sig hemma i den miljön kommer mjukvarutillverkarna att hänga på, och då är Windows dödsdömt.

Det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
OBS! Det är inte Bill Gates som styr MS längre, utan den där Steve.

Steve är ond, har för mig att Bill ville ha XBox fri från regionskod mm. men Steve ville annat.

Men jag kan ha fel då detta läste jag ett par månader innan XBox släpptes på marknaden och minnet är inte 100% efter en sådan lång tid

Varför är det Billy dom intervjuar när det handlar om nya Microsoft grejer då? Tror inte jag sett en enda intervju med Steve Ballmer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Än en gång drabbas vi av larmrapporterna som talar om för oss vilka hemska övervakningssystem Microsoft tänker implementera i den och den versionen av Windows. Arga forumanvändare skriver att de minsann inte kommer att köpa Vista - men sen händer det inte så mycket mer. Några kanske faktiskt går över till Linux/BSD, men de allra flesta kommer att fortsätta köra med Windows (lagligt eller ej).

Min uppmaning till alla er som vill protestera är att inte bara tala om linux, utan att även prova på det. Microsoft bryr sig inte ett dugg om irriterade användare på något forum, och piratkopiering hjälper faktiskt bara till att upprätthålla deras dominans. Det enda som påverkar är att byta operativsystem. Gör det! Sitt inte bara och mumla om linux eller BSD, utan installera det och se vad det går för. Om tillräckligt många börjar känna sig hemma i den miljön kommer mjukvarutillverkarna att hänga på, och då är Windows dödsdömt.

WORD DUDE.... vill ni gärna spela så finns det WineX eller Cedega för linux.. funkar hur bra som helst.... OpenGL spel som Doom 3, Quake mm funkar också förträfligt i Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
WORD DUDE.... vill ni gärna spela så finns det WineX eller Cedega för linux.. funkar hur bra som helst.... OpenGL spel som Doom 3, Quake mm funkar också förträfligt i Linux

Förträfligt kanske är att ta i. Mitt stackars Guild Wars funkar helt inte alls i Cedega, men i windows flter det på rätt fint.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Varför är det Billy dom intervjuar när det handlar om nya Microsoft grejer då? Tror inte jag sett en enda intervju med Steve Ballmer.

För att folk inte vet bättre.
Steve Ballmer är CEO över Microsoft. Han är också grundare utav det tillsammans med Bill Gates.
Bill Gates sitter bara i styrelsen har jag för mig. Han gör inte mycket nuförtiden.

Permalänk
Medlem

igen, tror någon att bara för att man kör XP eller 98 att man INTE behöver ladda ner en "patch" för att köra HD dvd, som i sin tur medföljer DRM..

Man kan så klart köra xp och leva normalt i många år framöver.. dock vill man titta på NYA HD standarden, då lär det bli ändring tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
hur många här på sweclockers har ens betalat för sin windows-licens, helt ärligt?

Jadu. Jag äger inga jävla x86 maskiner...
Microsoft får styra och ställa hur mycket de vill. Men jag har PowerPC och Sparc. Där slipper jag eländet

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så smart marknadsföring... Varför spreds XP och blev så stort? Jo för att alla piratkopierade de. När dom sätter detta kopieringsskydd gräver Windows sin egen grav.. smart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
tittar på datorn vem var de som sa nåt om det ?..

tv-out

För alla TV-out suger så enormt, och du får bättre kvalitet ifrån en ordentlig spelare. För att inte snacka om ljudet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Modige
Jag är inte riktigt säker på om du argumenterar mot mig eller bara fortsätter mitt resonemang. Både och kanske?

"Majoriteten av alla "medelsvenssons" ÄR PIRATER!" Det är i och för sig inte sant, men låt oss anta det bara för diskussionens skull. Även om dom är "pirater" så kommer dom inte göra allt för att undvika "onda vista" så fort det kommer ut.
Dom kommer anpassa sig som dom alltid gjort. Kolla på 2000 och XP. Om man överdriver lite så är XP mot 2000 som Vista är mot XP. Inte i säkerhetsskydd men i gränssnitt och buggighet. Och vilket OS kör 90% nu? XP, jeez.. Det är samma byte nu, fast lite större. Svensson kommer byta, helt enkelt därför att det är det som kommer finnas förinstallerat på maskinen dom köper på SIBA eller Elgiganten.

Jag har jobbat som fältsupport, dvs åkt hem till folk och fixat datorer, svenssons som tankar mp3 och surfar. Dom har inte en jävla aning. Om det är dom du kallar pirater och om det är dom du litar på ska stå emot MS så tror du fel.

Och ja, den "publika piratscenen" kommer bli mycket mindre. Och det hoppas jag verkligen. Som det är nu fungerar det inte. Jag hoppas att de lagliga alternativen växer och att fler lagliga alternativ uppstår så att det blir konkurrens och att det bildas en marknad på nätet. Tänk om det vore lika smidigt att köpa en låt eller ett album som att tanka hem en låt man vill ha(det betyder att affärerna måste ha de låtar man kan hitta på dc också, inte bara senaste mtv-skräpet).

Oj nu spårade jag ur lite Sorry, druckit lite för mycket för att snacka skit på forum.

Klart att dom inte har någon aning om det, det vet jag. Och ja, dom kommer uppgradera, det har jag inte heller sagt. Det jag menar är att samtidigt som dom byter så kommer dom flesta mer eller mindre sluta fildela, då dom helt enkelt inte vet hur man gör.
Och om du inte ser över en miljon piratkopierare i sverige som majoriteten av alla (svensson-)datorandvändare det behöver vi inte ens diskuttera. Tänk på att det är långtifrån alla i befolkningen som äger en dator.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Jadu. Jag äger inga jävla x86 maskiner...
Microsoft får styra och ställa hur mycket de vill. Men jag har PowerPC och Sparc. Där slipper jag eländet

Det är ju intressant då Apple stödjer samma tekniker i kommande mac os x 10.5. Detta läggs endast in för att göra film industrin glad och ni tror ni är för viktiga om ni tror MS bryr sig om att ni köra quake4 pirat version. Kan bara beskriva detta med ett "PLZ OMG" -_-

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det är ju intressant då Apple stödjer samma tekniker i kommande mac os x 10.5. Detta läggs endast in för att göra film industrin glad och ni tror ni är för viktiga om ni tror MS bryr sig om att ni köra quake4 pirat version. Kan bara beskriva detta med ett "PLZ OMG" -_-

Bara för att jag kör PowerPC och Sparc betyder det itne att jag måste köra OS X och Solaris... Men du kanske tror att man är låst till saker bara för att det kommer med.
Apple kanske lägger in tekniken, men frågan är hur mycket den blir ett måste för att köra saker. Tvingar Apple användarna att lyda under bigbrothers lagar lägger jag bara ner OS X. Jag har kört enbart *BSD förut. Jag kan köra det igen ifall det är det bästa för stunden.

Jag tycker det är mest underhållande att Microsoft kämpar så stenhårt för Big Brother. Och att de verkar få igenom allt i USA.
I slutändan är det konsumenterna som kommer vinna ändå. Om man tvingar på folk lagar och regler börjar tillslut alla bryta mot lagarna och skapa egna regler. Inte bara revolutionärerna utan också pöbeln.

Mitt närmsta mål för tillfället är att få tag på en Cell dator och leka med Linux/BSD på den. Blir det en bra mediamaskin så tar den över min Powermacs roll som mediastation. Länge leve PowerPC

Permalänk
Medlem

Tror av någon anledning att trådarna i *nix-forumet kommer öka drastiskt.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Det här låter ju inte bra. Men samtidigt Hur kommer det går för spelen? Spelen som släps i dag är ju för XP, det är inte många som fungerar på 98 (för att överdriva lite). Framtidens spel, de kommer säkert bli optimerade för Vista och inte fungera på XP. Således kommer de som spelar mycket få gå över till Vista också.
Jag skulle gärna gå över till Linux (helt) om det bara hade stöd för alla spel.

Eller kommer konsolerna ta över spelmarknaden helt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
För alla TV-out suger så enormt, och du får bättre kvalitet ifrån en ordentlig spelare. För att inte snacka om ljudet

har en ordentlig dvd spelare. är ingen direct skillnad mellan dem då jag spelar upp orignal filmer och ifrån min dator. saken är väl den här att jag måste tanka dvd filmer för att få sorround ljud.
men kanske är kefft på din dator men jag kan LOVA dig att ljudet hemma hos mig är nog bättre än på många ställen.

sitter med 7.1 ljudkort/S:förstärkare som jag spela in med och trycker ut på högtalare runt 1500w

så det är dock inget keft ljud.

men jag förstår hur du menar.. men jag kan fåprecis lika bra ljud ifrån MIN dator som du skulle kunna få ifrån din dvd/S:förstärkare

för jag har samma saker bara att det är inkopplat till datorn..

så uteslut mig ifrån det där

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag sympatiserar med tanken bakom Linux..Men det hjälper inte om all programvara jag är intresserad av enbart finns för Windows.
Jag ogillar starkt förmynderi och lagstiftning som begränsar frihet och valfrihet. Men så länge politiker i samarbete med monopol och karteller har intresse av att bestämma över hur vi kan använda våra datorer finns det inte mycket man kan göra...Det är klart att både politiker och kapitalintressen har nytta av sådan kontroll. Oavsett om det handlar om att Kina vill stoppa regimkritiker eller om att sossar i sverige eller republikaner i USA vill införa moral-lagstiftning baserad på PK-förmynderi resp. kristet förmynderi.

Man kan säga att de stora ekonomiska intressena blir rikare och politiker får mer makt genom den här typen av begränsningar och kontroll.
Det är den enskilda individen som är förloraren. Det är de individuella rättigheterna som dras i smutsen och föraktas. Din frihet offras till förmån för andras vinning och makt.

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

De stångar sig själv blodiga. Dumpa priserna så det inte lönar sig att pirata istället.

Och ja, jag har äkta licenser för Win 95, 98, NT4, 2000 och XP

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Synd att man måste ha Vista för att kunna köra HD-film.
Iofs så ska jag ha en PS3 så den får bli min HD-spelare så behåller jag XP och kör allt annat där.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

JA!

Äntligen kommer något som får stopp på den förbannade piratkopieringen

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Tror mer på BlueRay iallafall...

(edit: anledning är så enkel som att det är Sony som ligger bakom BlueRay och jag gillar Sony)

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)