Permalänk
Medlem

Flaskhals cpu vs gpu

Hej folks

Sitter här med en A64 2.8+, GF6800 LE. och ett Epox 8KDA Nforce3-moderkort.

Min fråga är: hur länge klarar jag mig med denna cpu i förhållande till grafikkort? Alltså för spelandets skull. De nyaste spelet börjar jag få fps-problem med nämligen.

T.ex om jag skaffar mig ett värsting AGP-kort och behåller cpu:n, har cpu:n blivit en flaskhals som inte hänger med grafikkortet?

Eller ska jag satsa på en helt nytt pci-e system istället?

Vad anser ni? ska jag fortsätta uppgradera datorn med ny cpu och grafikkort, eller är det lika bra att satsa pengarna på ett pci-e system?

/Rob

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Nyare spel kräver inte mycket cpu egentligen... Samt att ditt problem blir inte kanske grafikkortet utan bussen. Behåll CPUn. Skaffa moderkort med PCI-E och grafikkort till det. SLI om du vill leka med det.
Hårddisk och Ram är viktigt också om du vill ha fina laddningstider etc.

Permalänk
Medlem

unreal tournament 2007 kommer kräva 2.8 ghz so MINST. vill du inte ha lagg bör du väl ha 3-3-5 ghz...jag tycker du ska spara tills du har råd med helt nytt uppgraderingpkt...vänta ett tag tills det finns fler möjligheter...sen köp ngt nytt system med pci-e, ny prolle och kanske mer minnne?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

tack för synpunkterna, det låter logiskt att vänta lite.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

När släpps UT 2007?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
unreal tournament 2007 kommer kräva 2.8 ghz so MINST. vill du inte ha lagg bör du väl ha 3-3-5 ghz...jag tycker du ska spara tills du har råd med helt nytt uppgraderingpkt...vänta ett tag tills det finns fler möjligheter...sen köp ngt nytt system med pci-e, ny prolle och kanske mer minnne?

vadå 2.8GHz?

2.8GHz P4?
2.8GHz AMD64? tvivlar på det, finns det?
2.8GHz PowerPC? Finns inte
2.8GHz PM? Finns inte

Permalänk

haha fattar inte heller vad dom menar. Och vad menar han/hon/den med 3-3-5 ghz? 3 till 3.5 Ghz eller vadå? bullshit hur som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Nyare spel kräver inte mycket cpu egentligen... Samt att ditt problem blir inte kanske grafikkortet utan bussen.

AGP 8x klarar 2Gb/s så bussen blir nog knappast ett problem.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
vadå 2.8GHz?

2.8GHz AMD64? tvivlar på det, finns det?

Fx-57an ligger ligger la på 2,8ghz, fast det lär ju inte kräva riktigt så mycket:P