Permalänk

Frosta glas?

Hej
hade tänkt frosta glas med någon slags ets.

Nu undrar jag om någon vet hur man frostar, och då vet hur man fixar det.

Tack!

Permalänk
Medlem

Använd fint våtslipapper

Jag vet att det går på plexi, men glas vet jag inte om det funkar på. bara å testa.

[edit] Stavfel[/edit]

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Blästring ger bäst resultat, har du ingen bläster så har billackerings-firmor det.
Annars funkar somsagt, fint våtslippapper, men ger inte alls lika fint resultat i min mening.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Du kan ta och lägga det i havet rätt länge så blir det "frostigt" fast det är ju inte etsning....

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Du kan ta och lägga det i havet rätt länge så blir det "frostigt" fast det är ju inte etsning....

Det blir inte bara "frostigt", det blir _Trasigt_ också

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

Finns glasfärg som ger frostad yta/effekt. vet inte vad det kostar, men blir bra vad jag har sett

Visa signatur

Hellre två katter än ingen cigarr

Permalänk
Medlem

Hmm vill minnas att jag svarade på något liknanade för någon vecka sedan...

IKEA har glasfrostningsplast för 29:- för 50x150cm. Amorf heter den. Skall du bara ha ett helfrostat fönster är det jättebra. Bönster går nog inte dock...

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...

Permalänk
Medlem

det finns en frostnings spray från biltema som ger ett väldigt bra resultat på plexi och glas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommender den enkla lösningen att du tar med glaset till en glasmästare. Både enklare och blir snyggare än om du skulle göra det själv.

Visa signatur

I'll be there till the end, When everything falls down, Will you hold my hand

Permalänk

Man kan också köpa råglas med någon färgton och lacka baksidan.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk

Man kan köpa frostat glas hos en glasfirma, småbitar går att få för mindre bidrag till deras kaffekassa.

Själv gillade jag inte de vanliga frostade standardglasen som fanns så jag köpte en burk spray från mekonomen, så nu har jag ett blått och ett vitt frostat glas. Finns även i rött och svart, är till för att tona bilglas och t.ex. blinkers, kostar strax under hundralappen.

Blir helt ok, dock är det svårt att få snyggt över en större yta.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Jag la mitt plexi i matolja i 2 dygn och då blev det vitt och fint.