Permalänk

Webbradio-DJ's efterlyses!

Nu ska det till att sändas webbradio på allvar.

Vi har en dedikerad server på 100mbit-lina att tillgå och kör shoutcast-radio.
Ta gärna en titt på tequilarose.mine.nu

Det vi behöver nu är fler som är sugna på att dj'a lite på kvällstid. Målet är att ha aktiv dj-tid alla vardagar från 19 och framåt.

Om du är sugen på att prova på får du gärna PM'a mig här eller replya, i övrigt finns mer kontaktinfo på hemsidan. Vi vill ha ALLA sorters musik inom lagliga ramar och så stor bredd som möjligt.

Hör av dig!

KAPITALIST

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

Skickat PM

Permalänk

Kommer det inte att bli lite svårt att sända laglig musik utan att betala en massa pengar ? Eller tänkte ni att ni skulle fråga alla som sprider egengjort material gratis på internet om ni får sända det på eran webradio ? Det verkar lite krångligt imo.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Precis, hur gör ni med licens osv?

Permalänk
Korsordsguru
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Kommer det inte att bli lite svårt att sända laglig musik utan att betala en massa pengar ? Eller tänkte ni att ni skulle fråga alla som sprider egengjort material gratis på internet om ni får sända det på eran webradio ? Det verkar lite krångligt imo.

Finns ju massa musik som släpps fritt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Trance mixar som jag har gjort själv ?
Finns det intresse för dessa så skicka PM om var ni vill ha dem uppladdade..

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Tjenare.
Jag ( DJ Freden ) och DJ Boraz värmer upp oss på radion just nu.
Kom in och lyssna
Vill ni snacka så kom in på #tequilarose @ Quakenet
http://tequilarose.mine.nu:8000/listen.pls

Tyvärr så är DJ Boraz mic lite knasig men han ska skaffa ett nytt så fort han kan

Permalänk

Det fungerar ju bra. Men ibland hör man er snacka i bakgrunden när musik spelas. Man hör t.o.m. windowsljuden när ni klickar runt.

Permalänk
Medlem

Lite lågt ljud trots att jag har det på max. Kan ni höja uteffekten lite. Sitter på min bärbar.
Annars cool music bra jobbat. Fortsätt med det.

Permalänk

borde inte dena tråd låsas för *Reklam ? *

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nej?

Visst kan man se det som reklam men de letar ju faktiskt folk och måste ju få skriva vilken kanal det gäller isåfall..

Permalänk
Medlem

Varför det?
Ursäkta pip ljuden mm, vi håller på att ställa in och testar..

Permalänk
Medlem

Ni spelar bra musik men lite störigt med windows-ljuden

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

extremt bra att höra er snacka om något jag inte ens orkar skriva

Permalänk
Medlem

Haha
In på #tequilarose @ Quakenet , har as kul där

Permalänk
Medlem

Höj uteffekten tack, får ju maxa volymen... Annars så.

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Lyssna på radion nu
Idag så ska vi slå över 11 lyssnare

Permalänk
Medlem

Har en del musik, allra flest lagliga. Mest Dance, Trance och House. Har även lite rock och pop. Har en samling på strax över 1300 musiktitlar lagrade. Mycket nytt och en del favoriter. Skulle vara kul att köra lite bra musik under någon halvtimme en kväll i veckan (Har fotbollen emellanåt). Har spelat en del musik på ett flertal inneställen med min kära kusin under sommaren. Dock har jag ingen tillgång till mikrofon. För visat intresse så PM:a gärna för mer information.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

fel länk,

http://www.stim.se/stim/prod/stimsajt.nsf/AllDocuments/B10762...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Eeeh, är den inte alltid uppe ?
Händer nada här

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Det verkar som om Servern har gått ner

Edit: Den var nere pga strömavbrott, men nu är den uppe igen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5