Installera SATA disk och floppy fel.

Permalänk
Inaktiv

Installera SATA disk och floppy fel.

Har skaffat en Seagate Barracuda 200GB SATA, numer formaterad och partionerad, syns i bios, min dator, och i system.

Har försökt bl.a plugga ur min PATA och installera XP på nya disken (ska formatera PATA disken när SATAN snurrar) samt installera med båda diskarna ipluggade (har Vcom Boot Commander, och tidigare kört XP/2000 tills XP sabbade min 2000), om jag pluggar ur PATA disken så påstår datan att det inte finns några HDD (inte glapp i kablaget), om jag har PATA disken ipluggad så verkar allt lira tills jag ska godkänna EULA (dock kanske den vill installera på PATA disken) , när jag ska godkänna så verkar det precis som om F8 slutat fungera, mao inget händer utan jag avslutar via esc...

Det jag skulle vilja göra nu efter 4-5 timmar av irritation, är att prova installera nya drivrutiner till sata controllern (inbyggt i moderkortet som heter BIOSTAR P4VMA baserat på ett Via PM800 chipset) men se det går inte för nu verkar det som om alla mina disketter (alla:3) har pajjat medans de låg i skrivbordslådan eller så har floppyn lämnat in då den vägrar efkänna att det finns en diskett i (använde den sist typ i våras).

Frågan är om det är nåt mjukvarufel då polarn nyss berättade att han hade samma problem med floppyn, vi båda kör XP.