Permalänk
Medlem

6800GT och 5200

Köpte ett Gainward 5200 PCI kort för att kunna köra tre skärmar + TV men får det inte att fungera med mitt Gainward 6800GT AGP. Korten fungerar var för sig men inte ihop. Startar jag med AGP inställt i BIOS så använder Windows inte 5200 kortet (går dock att hitta i Enhetshanteraren där det står att det fungerar) och kör jag PCI i BIOS så får jag blåskärm med "Machine_Check_Exception" numera. De gick att köra ihop första uppstarten jag gjorde med PCI i BIOS men nu får jag inte ens se skrivbordet innan blåskärm.
Kan Riva Tuner ha något med saken att göra? Hade det installerat men avinstallerade det för at se om det gjorde skillnad (tyvärr utan resultat).

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Antingen kör du på AGP eller PCI det funkar nog inte alls annars.Det är bara på PCI-E du kan ha 2 grafikkort DVS SLI eller CrossFire.

Visa signatur

//HundSkit

Permalänk
Medlem

jo jag körde 2 skärmar med min gamladator, asså ett agp och ett pci graffe. Det funkade utmärkt.

Tyvärr vet jag inte vad ditt fel kan va :s

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Avinstallerade Detonator 78.01 efterföljt av städning med Detonator RIP. Installerade sedan ForceWare 81.94 och nu fungerar det. Vet ej om det var RIP eller uppgraderingen som gjorde tricket. Hittade dock lite bekymmer med att ExperTool vill köra båda korten i samma frekvenser. Inte rikigt det jag vill.
Offtopic: Är det inte så att det är svårt/omöjligt att köra mer än en skärm på SLI eller Crossfire? Det är väll bara för att öka prestandan på en skärm (delad arbetsbörda). Har för mig att det inte är någon höjadare för 3 +TV som jag kör i alla fall.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!