Permalänk
Medlem

Riktigt fina saker, kan inte bli annat än avundsjuk.

Att folk sen prioriterar olika saker här i livet är väl fullt normalt fortfarande eller hur ?
Fick höra samma kommentarer efter frugan och jag lagt ut 60 000 på nya sängar.

Vissa köper bilar för 500 000 kr, vissa köper datorer för 60 000 kr och jag köper sängar för 60 000 kr.
Har man råd och vill göra en sak då ska alla andra högaktningsfullt skita i det ett långt stycke.
Jag ber fan inte om ursäkt för att jag tjänar pengar och spenderar dem precis efter egna önskemål.
Så till er som gnäller, sluta läs tråden och till AlienCobra vill jag bara säga
- Kan du tipsa hur du fick frugan till att gå med på detta?, sådan värdefull info måste du dela med dig

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
HaGgZ, schysst dator du har, den måste rocka.

Vi har alla olika ekonomiska situationer och tycker olika. Det vi har gemensamt är intresset. Samt viljan att dela med av oss av de kunskaper, som vi har eller får. Låt oss hålla oss till det, så blir det inga hård ord.

Tack tack. Det är riktigt fint med den upplösningen i WoW, och det är nog bara fear jag får sänka upplösning nu, och när 7800 blir billligarde blir det nog ett till

Gillar även X2, att man kan göra så mycket samtidigt utan att det går långsamt

Visst är skärmen grym?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk

Finfin dator, gillar sådanna prestandabyggen. Tyvärr får man själv hänga kvar vid denna då man nyss skaffat bärbar istället och bil.

Kul när folk verkligen satsar på rejäl dator och synd att folk blir avis och kommenterar tokiga saker. Har man ett intresse så är det bara köra på.

Bara att försöka förtränga det man spenderat på dator/tillbehör genom åren. tyckte jag överdrev då ja köpte första -99 och lagt ut lite över 200k fram till nu men här ligger man långt bakom.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Men är fok gjorda av pengar eller? Aja, fina system har ni iaf Hoppas man har råd själv när man lyckats få tag i ett jobb, fan ta den svenska arbetsmarknaden =/

En liten fråga angående kompressorkylningen. Visst, kylning betyder ju mycket för överklockning. Men även cpun i sig avgör väll hur högt den kommer? Har vanlig vattenkylning och ligger mellan 30 - 40 grader, men lyckades inte klocka över 3000+ ännda, iaf inte så det går stabilt.

Så hade det inte varit bättre att köpa kompressor senare om man märker att det är kylning det behövs mera av?

Jag vet inte allt om överklockning och har säkert fel, så ta allt jag säger med en nypa salt.

Grattis till monstret iaf, är avis utav bara helskotta

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

tråkigt när det e dåligt med jobb men själv har jag turligt nog ett inget värsting jobb men va faan

60k, är några månadslöner det

hoppas du spelar med en sån värsting dator, du kan ju ha så himla snyggt då och endå pumpa FPS över 100

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
tråkigt när det e dåligt med jobb men själv har jag turligt nog ett inget värsting jobb men va faan

60k, är några månadslöner det

hoppas du spelar med en sån värsting dator, du kan ju ha så himla snyggt då och endå pumpa FPS över 100

2,5 månadslön för att vara mer precis

Permalänk

Ok lite nya bilder. Den här monteringen, är bara för att bränna in minnena, processorn och grafikkorten lite. Lite senare sätter vi igång ordentligt och monterar allting. Vi är Swec medlemmen Diablo, som arbetar som Pc tekniker. Det är i hans dataverkstad i monterar. Jag beklagar bildkvaliten, har haft kameran något över ett år. Ska lämna in den imorgon för översyn.

Hårdiskarna 1st Raptor 74GB och en WDC 250GB 16Mb S-ATA2, sen har jag en extern Maxtor på 80GB (min backup)

Lite delar bla SLI bryggan, minnena och graffekorten mm.

Chassit's insida fram. På de 3 st 5.25 platserna ska Raptorn sitta i en cooldrive 4 och vidare en DVD-brännare dual layer, samt ljudkortet. I nedre delen längst ner ska en 120mm chassifläkt sitta, den kommer att kyla inne i chassit och som bonus kyla den andra hårdisken.

Evaporatorslangen hänger ner.

Baksidan av chassit, längst upp kylfläkten för kompessorn.

Moderkortet DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT.

Mobot från en annan vinkel.

Mobot monterat inne i chassit.

Grafikkorten 2st monterade, det var tight, dom är ju inte direkt små.

Sett från sidan, med hålet för nätaggregatet.

Oskärpa...dålig och konstig placering av nätaggregatet, från Asetek? Överst kompressorkylningen, liten o nätt.

Närbild på kompressorkylningen.

Jag lovar att kabeldragningen, kommer att bli mycket snyggare.

Som sagt, kameran in imorrn för översyn. Här ett test på processorn, minnena och grafikkorten. Om jag kommer ihåg rätt så, låg minnena bara 16MB/s efter processorn i överföringshastighet.

Fler bilder på kompressorn/kylningen.

Lite "Lördagsgodis" som jag passade på och köpte i butiken.

Logitech G5 mus, helt undebar för spel.

Gamer-musmatta med 2st sidor, en för contol och en för speed.

Till sist ett headset, med en riktigt bra och tydligt ljudbild.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Super nice Cobra... kepp em cuming

Permalänk
Medlem

CobraAlien,

Du skulle ha köpt en standalone enhet och ett Lian-Li chassi och moddat ditt kompressorn själv. Tror allting hade blivit mycket lättare då, lär ju bli en del problem med nätaggregatet monterat på det viset, eller?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Hel schysst helt enkelt Ska bli skojj hur det ser ut framöver

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Brutalt.... .Finns inga ord utom att det set ut som du har en "datorverkstad"' i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Helt underbart

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
CobraAlien,

Du skulle ha köpt en standalone enhet och ett Lian-Li chassi och moddat ditt kompressorn själv. Tror allting hade blivit mycket lättare då, lär ju bli en del problem med nätaggregatet monterat på det viset, eller?

-k0nsl

Ja kanke det, ett Lian Li PC65 med en Mach 2 GT. Men nu är det som det är. Det blir inga problem, det är bara ett taskigt läge på nätaggregatet .Vi ska göra mätningar och se luftflödet i chassit. Utifrån mätningarna, så kanske det blir vattenkylning och en systemkylare som suger ut varmluften.

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=160&code=021

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SPEEXH

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Otroligt schysst dator
Jag antar att du bor hemma fortfarande ?

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Avstängd

vad är bäst 2 st 7800 256mb gt eller ett 7800 256 mb gtx?
(ska nog satsa på ett "Monster" jag med)

Visa signatur

2.4 ghz - 1.57 gig ram - 200 gig hdd - 6600gt

Permalänk
Medlem

24-December: Jag skulle tagit 7800gtx 256mb av dom 2.. men bättre med 512mb versionen annars.. 1 st om du int har pengar till mera.. så i framtiden köper du bara ett till

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Nice grejer du köpt !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
24-December: Jag skulle tagit 7800gtx 256mb av dom 2.. men bättre med 512mb versionen annars.. 1 st om du int har pengar till mera.. så i framtiden köper du bara ett till

Det skulle vara enormt girigt, kan man inte ta ett 256 mb 7800 gtx och ett 512 mb 7800 gtx sedan?

Visa signatur

2.4 ghz - 1.57 gig ram - 200 gig hdd - 6600gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 24-December
Det skulle vara enormt girigt, kan man inte ta ett 256 mb 7800 gtx och ett 512 mb 7800 gtx sedan?

Nej, man måste ha exakt samma kort.

Permalänk
Medlem

Trevlig dator! Fixa upp lite fler bilder nu

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Helt klart imponerande!
Gillar lite extrema saker, tycker inte att priset på 50 lök är så där jättefarligt. Är fantast så kostar det. Jag gillar både datorer och hemmabio och vet hur lätt det är att spräcka 50 000krs gränsen Keep it up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idge
Otroligt schysst dator
Jag antar att du bor hemma fortfarande ?

Nej jag bor inte hemma hehe, jag har familj. Det kommer mer bilder och benchmarks i början av Januari.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Fin dator

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

hum, klarar verkligen vapon att kyla ned till -45?`Vad är det för köldmedie i den?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem

kylskåp.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
hum, klarar verkligen vapon att kyla ned till -45?`Vad är det för köldmedie i den?

Köldmedel: R507 Coolant

Cooling Performace

180W @ -18C / 0W @ -44 C

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

COOLT... AHHAHA

Visa signatur

2.4 ghz - 1.57 gig ram - 200 gig hdd - 6600gt

Permalänk
Medlem

Undra om killen kmr ha konstant 100 fps i cs? :);)

Permalänk
Medlem

Nej, han får räkna med fps drops till runt 20 fps i smoke...:P

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
2,5 månadslön för att vara mer precis

om du tjänar 24000 efter skatt så ja...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.