Permalänk
Medlem

AlienCobra; Varför bygger du inte datorn själv och börjar klocka lite smått, känner du att du inte har kunskap nog?

Jaja, ska bli kul att se resultat iaf

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
AlienCobra; Varför bygger du inte datorn själv och börjar klocka lite smått, känner du att du inte har kunskap nog?

Jaja, ska bli kul att se resultat iaf

Jovisst kunde jag ha gjort det. Men jag har aldrig byggt ihop en dator och det här är och det är lite speciellt, med kompressorkylning. Jag kunde ha satt ihop komponenterna själv. Men jag har aldrig utfört en överklockning förut. Det är ganska dyra komponenter, att ge sig på som nybörjare. Här får jag en möjlighet att lära mig, av en som verkligen kan.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Bara att gratulera! Man ska unna sig här i livet! Känslan av att ha gjort ett köp utan kompromisser är grymt skön! Alla har vi nog områden där vi inte kompromissar vid inköp!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Musikälskare

pappa betalar eller ?

{avis}

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

AlienCobra väldigt fin dator du har köpt. Men varför det cassiet? Det kostar 7500kr på db.com. Känns det lönt?;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
pappa betalar eller ?

{avis}

Läs tråden.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
pappa betalar eller ?

{avis}

Ja "pappa" betalar...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

staten betalar

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vad du ska ha datan till? Att vara coolast på gatan eller att att köra femtio p-rullar samtidigt?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Får jag fråga vad du ska ha datan till? Att vara coolast på gatan eller att att köra femtio p-rullar samtidigt?

Står om du bläddrar bak några sidor.

(Han har alltid vela ha dom "senaste" prylarna)

Permalänk

Härligt AlienCobra, ser ju riktigt halv-hyffsat ut det där Hoppas allt flyter på när du väl kommer igång med klockandet också, man kan ju tänka att du är hyffsat otålig redan nu

Visa signatur

AMD 64 X2 4800+ | Asus AN8-SLI Deluxe | ATI X1900XT | Corsair TWINX 2Gb

Permalänk
Medlem

Har han inte kommit igång ännu? Det var väl ca hundra år sedan han skickade efter prylarna?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Ok en feedback till alla. Jag är 39 år och har fru o 2 barn. Jag arbetar som processopertör, samt extra som väktare. Pengarna till "monstret" fick jag genom att köpa, Ericsson aktier när dom stod i 3.84 kr. Nu står dom i 27.30 kr och för det andra, så har jag vinstandelar i företaget jag arbetar för.
Hoppas det får slut på tjatet pengar, det börjar bli jobbigt med det.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

En sista fråga:P: Vad gör en processopertör?

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Ok en feedback till alla. Jag är 39 år och har fru o 2 barn. Jag arbetar som processopertör, samt extra som väktare. Pengarna till "monstret" fick jag genom att köpa, Ericsson aktier när dom stod i 3.84 kr. Nu står dom i 27.30 kr och för det andra, så har jag vinstandelar i företaget jag arbetar för.
Hoppas det får slut på tjatet pengar, det börjar bli jobbigt med det.

Du skulle inte ens behöva svara på frågan. Bara ohyfsade morsgrisar som själv inte har råd som frågar hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
En sista fråga:P: Vad gör en processopertör?

Jobbar oftast på en industri, antagligen kemteknisk där man övervakar och justerar i processen för att framställa specifik vara med specifik kvalitet.
Handlar oftast om att kolla av värden typ en gång i timmen och ev justera något då.
mest stillastittande och glo på en eller flera bildskärmar..
Så var det iaf när jag jobbade som processoperatör. (Prillare/saturerare)

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Ok...*GÄSP*:P

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
Ok...*GÄSP*:P

Jag förstår att det kan kännas jobbigt att lära sej något nytt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jag förstår att det kan kännas jobbigt att lära sej något nytt.

Tror de blev för många tekniska ord.. så som kemtekniskt eller stillasittande

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tror de blev för många tekniska ord.. så som kemtekniskt eller stillasittande

Hittade en beskrivning på Wikipedia, men den stämmer nog inte riktigt med mitt gamla jobb vill jag lova..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Processoperat%C3%B6r

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Hittade en beskrivning på Wikipedia, men den stämmer nog inte riktigt med mitt gamla jobb vill jag lova..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Processoperat%C3%B6r
http://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon11.gif

haha... wikipedia i ett nötskal.... fri information for teh win

Permalänk

Hmm... gör mer än bara övervakar och sitter. (Läkemedelsindustri)

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

AlienCobra, sjukt fina grejjer.
Kommer kika på tråden då och då för att se om det gjorts något mer, hoppas det blir allt som du vill att det ska bli och lite till kanske

Nåde dig (och Diablo) om det inte kommit upp fina bilder och tester tills slutet på januari

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Jag är avundsjuk.....eller nej, vänta nu, det är jag inte alls. Jag lägger nog hellre så mycket pengar på något som betyder något, typ ta med tjejen på en längre semester.

Fin burk iallafall.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Jag lovar att det kommer massor av bilder och tester (benchmarks).

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Hmm... gör mer än bara övervakar och sitter. (Läkemedelsindustri)

Knaprar lite också kasnke ;D

Fräsht bygge du har. Skulle inte tacka nej till det om du gav mig det, men jag hade nog valt en annan kompresor.

Förstår dock inte varför du inte köpte LS modellen istället eller väntade på Prometeia Mach III nu när den kommer snart. Eftersom det är standalone kylare och dom passar med Lian Li chassien blir det ju lite mer plats i chassiet och bättre cirkulation. Visst LS har bara r404 och med mach III:an är det inte klart än annars skulle du ju kunnat köpa en Mach II Gt och gasat om den till R507 och köpt till Lian Li kittet.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Knaprar lite också kasnke ;D

Fräsht bygge du har. Skulle inte tacka nej till det om du gav mig det, men jag hade nog valt en annan kompresor.

Förstår dock inte varför du inte köpte LS modellen istället eller väntade på Prometeia Mach III nu när den kommer snart. Eftersom det är standalone kylare och dom passar med Lian Li chassien blir det ju lite mer plats i chassiet och bättre cirkulation. Visst LS har bara r404 och med mach III:an är det inte klart än annars skulle du ju kunnat köpa en Mach II Gt och gasat om den till R507 och köpt till Lian Li kittet.

Den här datorn räcker för mig. För det andra, så har jag aldrig och kommer aldrig att använda droger.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Vackert
Vad har ni för vcore till x2an?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mest på det estetiska och plats planeringen. Men det du har valt är utan tvekan idag sett den bästa kompresorn på marknaden, men inte så snygg bara.

Tänkte mest om du knaprade lite lugnande för att klara av väntan på ditt fina moster ;D

Lite avis måste man ju faktiskt vara också

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaSaz9023
Jag tycker att det är fruktansvärt onödigt att lägga så mycket pengar på en dator! Det finns mer än dator här i livet, du klarar dig på hälften av den prestandan! Jag som har en budjet på 650kr i månaden fick spara nästan 2 år och köpte allt begangat!

Kan du då förklara varför inte alla människor kör runt i skoda oktavia? Det räcker väl till alla....

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)