Splinter Cell 4: Double Agent

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon_persson85
Det var samma problematik i Chaos Theory, var det för att den var extra gjord 360? I det spelet kunde inte heller ati- kort välja aa+hdr, enda sättet var att döpa om exe-filen till oblivion.exe

Det är helt uppenbart att Nvidia har sponsrat dem. För varför skulle de annars hålla på detta sätt?

Jo, för det är ju speltillverkarnas fel att ATI inte har stöd för SM 3.0 i sina kort?

Chaos Theory använde även det SM 3.0 och senare kom det ju en patch som gjorde så att det gick att köra även med SM 2.0. Då kunde även dom med ATI-kort köra spelet med snygga effekter (inte lika snygga som med NVIDIA dock).

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Testpilot

Just ja, glömde bort att ATI är helt neutrala och inte samarbetar med någon speltillverkare. När jag tänker efter så är nog ATI en välgörenhetsorganisation.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det är inte UBI-softs fel att ATI inte orkade bemöda sig att skapa ett kort som kunde kontra med nvidia motsvarighet med sm3.0

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Alltså på första banan, vart ska man då? Är inne vid raketen, skruvat på en sak på raketen o sen vet jag inte vart jag ska. hjälp

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Du ska gå upp en bit och knappa på en dator.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Du ska gå upp en bit och knappa på en dator.

ja då åker det en kran lite hit och dit eller vad det är och där är en hiss.. Men ska man inte över till andra sidan? Och den datorn som sitter på själva raketen, ska man inte fingra på den? Där behöver man lösen som jag inte förstår mig på...

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

åhh ska snart hem och börja spela på xbox, se hur den versionen är de tidigare spelen har då gjort sig bäst på xbox iaf, hoppas det är samma med detta spel

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

jag har ett HIS 9800 pro som jag är väldigt nöjd med men ska jag verkligen behöva köpa ett annat grafikkort bara för att spela sc4 ??? är det någon av er som har en annan lösning hur jag ska göra eller ska jag hoppas att tillverkaren släpper en patch så att även jag kan njuta av detta spel... tacksam om ni har några svar till mig.

Permalänk
Medlem

Testade det just på min dator:
A64 3200+ Venice
1024mb pc3200 (2x512, T2)
Asus 6800GT

kan säga att det hackade alldeles för mycket för att jag skulle orka spela det.
Ska se sen om jag kan dra ner inställningarna yttligare...

Måste säga att jag verkligen saknar de gamla Nighvision Googles'en..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malamute
jag har ett HIS 9800 pro som jag är väldigt nöjd med men ska jag verkligen behöva köpa ett annat grafikkort bara för att spela sc4 ??? är det någon av er som har en annan lösning hur jag ska göra eller ska jag hoppas att tillverkaren släpper en patch så att även jag kan njuta av detta spel... tacksam om ni har några svar till mig.

Du kommer inte kunna njuta av spelet med det kortet, kräver alldeles för mycket dator, även med sm2.0 stöd tror jag det är kört

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

tack för svaret ODDNAME en fråga till bara... finns det något kort till agp plats som kommer att klara att spela sc4 utan att det kommer att kosta skjortan ???? kan någon rekommendera ett kort till mig i prisklass 2500:- eller finns det någon här som har ett agp kort liggande hemma som kommer att klara spelet...

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad fan dom har gjort, för liret är inte speciellt mycket märkvärdigare än Chaos Theory grafikmässigt. Visst ansikten och sånt är det mycket nedlagt på, svett rynkor ansiktsuttryck osv. Men i övrigt tycker jag det är ungefär likvärdigt med CT. Men det är helvetes mycket mer svårdrivet! Utomhusmiljöer, solstrålar genom fönster mm får spelet att lagga ordentligt ibland. Kör i 1280x720 16:9 och med Next-Gen, men vadfaaaaan, hur fet dator ska man behöva? Det SKA helt enkelt flyta bättre, så bra är grafiken inte.

Visa signatur

AMD 4000+, 2048mb DDR, Leadtek 7800GTX, 21" wide TFT, Creative X-Fi, 2x250GB SATA, 160GB Extern, Razer Copperhead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snej81
Fattar inte vad fan dom har gjort, för liret är inte speciellt mycket märkvärdigare än Chaos Theory grafikmässigt. Visst ansikten och sånt är det mycket nedlagt på, svett rynkor ansiktsuttryck osv. Men i övrigt tycker jag det är ungefär likvärdigt med CT. Men det är helvetes mycket mer svårdrivet! Utomhusmiljöer, solstrålar genom fönster mm får spelet att lagga ordentligt ibland. Kör i 1280x720 16:9 och med Next-Gen, men vadfaaaaan, hur fet dator ska man behöva? Det SKA helt enkelt flyta bättre, så bra är grafiken inte.

WORD!
Håller med dig på pricken!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hur knäcker man koden på raketen på första banan?

Permalänk
Medlem

Jahapp så jag som har ett x700 i en laptop är det kört för alltså. Sparka igång min stationära orkar jag inte heller för den har sämre specs förutom grafikkort så det lär ju inte gå att spela på den heller.

Lite drygt för några pengar till ny dator har jag defentivt inte.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

På min bärbara så har jag ett Geforce 6800 Go och jag undrar då om det är värt att köpa Splinter Cell 4, kan dock säga att jag kunde köra Chaos Theory med allt maxat.

Edit: Jag har testat demot och de flöt ganska bra, min fråga är om demot funkade på min dator, kommer då hela spelet funka bra och är det värt att köpa spelet?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snej81
Fattar inte vad fan dom har gjort, för liret är inte speciellt mycket märkvärdigare än Chaos Theory grafikmässigt. Visst ansikten och sånt är det mycket nedlagt på, svett rynkor ansiktsuttryck osv. Men i övrigt tycker jag det är ungefär likvärdigt med CT. Men det är helvetes mycket mer svårdrivet! Utomhusmiljöer, solstrålar genom fönster mm får spelet att lagga ordentligt ibland. Kör i 1280x720 16:9 och med Next-Gen, men vadfaaaaan, hur fet dator ska man behöva? Det SKA helt enkelt flyta bättre, så bra är grafiken inte.

Så tycker jag det känts en längre tid nu. Spelen blir mer och mer krävande, men förhållandevis väldigt lite snyggare och ännu mindre roligare. Nej ni, snart kommer Zelda.

Permalänk
Medlem

har nu provat även detta på xbox (vanliga) och det är lika bra om inte bättre än dom tidigare, grafiken är som i chaos theory, mycket bra för att vara på xbox vill säga!

älskar splinter cell serien!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag har ett väldigt skumt problem. När menyn till installationen kommer upp så funkar musen i kanske två sekunder sedan lägger den av. Till råga på allt så bli rörelserna hackiga så man har endast två sekunder på sig att pricka in Single Player innan musen slutar funka.

Detta medför ju då att jag inte kan spela spelet utan att först behöva försöka pricka in rätt flik på menyn och detta tar ju sin tid.

Varför är det så?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Inaktiv

Kom upp i 30-40 FPS med 16:9. Spelbart var det iaf, men jag föredrar Xbox 360 p.g.a kontrollen. Detaljerna var enbart bättre, på andra ställen tyckte jag att 360 verren är snyggare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Har testat både på PC och 360, efter 360 är pc en besvikelse, inte alls samma känsla, detaljerna i 360-versionen som gör det där lilla extra.

seriöst
så 360 verisionen har bättre detaljer?
posta screens så får vi jämföra!

Edit: slänger ut en bild från första testet

CPUn är flaskhalsen inte grafikkortet men ändå är det spelbart i 1600*1200 Next Gen Graphics och 8xAF
tryck på view image för att få upp hela bilden.
kan inte tänka mig att det ser bättre ut på en sunk 360 eller

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Någon här som har problem med att spelet krachar lite titt som tätt?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Inaktiv

pg_ice: Lite färre detaljer på 360n, men det är fortfarande snyggt.

http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1156544532.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1151689674.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/1150499541.jpg

Ska någon gång försöka få en bild på SCDA 360 när det körs på HDTV, helst 1080p.

Permalänk

Varför det inte blir så mycket bättre grafiskt? Jo, vi lever i en tid då vi har svårt o märka skillnad imho. att gå från 400x300 tilll 800x600 är stort! Att ha texturer öka i upplösning är grymt... tills en viss gräns, sen blir det inge märkvärdigt för vi kan ändå inte se.

Tyvärr inser företagen inte alltid detta och inför mariginella skillnader som jävlas med prestanda.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
pg_ice: Lite färre detaljer på 360n, men det är fortfarande snyggt.

http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1156544532.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1151689674.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/1150499541.jpg

Ska någon gång försöka få en bild på SCDA 360 när det körs på HDTV, helst 1080p.

det är snyggt men inte lika skarpt som till PC.
det ser vem som helst.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
pg_ice: Lite färre detaljer på 360n, men det är fortfarande snyggt.

http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1156544532.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/full-res/1151689674.j...
http://media.teamxbox.com/games/ss/1323/1150499541.jpg

Ska någon gång försöka få en bild på SCDA 360 när det körs på HDTV, helst 1080p.

Det där liknar inte 360-versionen, säker det inte är vanliga xbox?
Eller så visar inte bilderna grafiken i sitt rätta jag.
För grafiken i 720p enligt mig slår PC-grafiken. Massa smådetaljer som saknas i PC-versionen
Kan hålla med om att det är lite skarpare på PC i vissa miljöer, men det är inte snyggt alls, alldeles för skarpt, ger ingen skön känsla att se på.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME

För grafiken i 720p enligt mig slår PC-grafiken. Massa smådetaljer som saknas i PC-versionen

å fan.
eftersom klåparna som har gjort PC portningen inte kunde få upp FPSen över 20 så var dom väl tvungna att ta bort lite detaljer.

varför annars skulle det vara mindre detaljer på PC verisionen?
folk köper dom värsta jävla grafikkorten som finns men får ändå runt 20fps i det här skit spelet.
vems är felet? eller är grafikkorten så jäkla långsamma?
då kan man ju undra varför i helvete sälja grafikkort för 6000:- som bara okrar skyfla fram 20 FPS i Splinter Cell Double Agent?
och folk går och köper dom i god tro att nu jäklar får man flyt i ALLA spel..bah ha

för att få fart på det här spelet krävs ett jävla mirakel inte ett nytt grafikkort.
så snabba grafikkort finns inte i dagsläget.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

ja lol jag får i snitt 15-20 fps i intensiva strider, om ens det fan chaos theory hade jag alltid 50-60 fps ändå ser det lika snyggt ut, finns knappast några nya banbrytande effekter som gör att man får sån kass fps.

Även i den HQ när man går runt i mörka rum får jag ynka 20 fps.

Permalänk
Avstängd

nån kan väl slänga i väg ett mail till Ubi Soft och fråga hur dom lyckades så bra med optimeringen.
sen kan man ju passa på och fråga dom med vilket system dom anser att man kan köra runt 60fps med next gen grafiken.

fråga sen varför ett spel som kostar 400:- inte kan köras fullt ut med ett grafikkort som kostar 6000:-.
borde inte Splintercell Double Agent vara gratis?

folk som sitter med dom rekomenderade systemkraven köper givetvis spelet.
men då visar det sig att Ubi Soft inte har koll på vad som krävs för att kunna spela spelet som det är tänkt.
köparna har blivit grundlurade!
ett slag i ansiktet att inte få mer än 20fps med sig nyinköpta burk för 20000:-!!!!!

PC hardware recommended requirements ========================

Supported OS : Windows XP (only)
Processor : 3500 MHz Pentium IV/AMD or better
RAM : 1GB RAM
Video Card : 256MB DirectX9-compliant video card (see supported list*)
Sound Card : DolbyDigital 5.1 and EAX 4.0 compatible
DVD : 4x DVD or faster
Hard Drive Space : 10.0 GB free

EAT SHIT UBI SOFT!
lär er göra spel som går att spela.
när ni har lärt er det då kan ni börja ta betalt för dom.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

i jba's headquarters ska man knäcka nån jävla kub sak... nån som vet hur?