Intel och BMW i samarbete

Permalänk
Melding Plague

Intel och BMW i samarbete

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel och BMW i samarbete</b></font> <small class="small">torsdag 15 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Intel och BMW Group har inlett ett samarbete, skriver <a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20051214214517.htm..." target="_blank">X-Bit Labs</a>. Intel vill sponsra BMW Sauber F1 Team och bli ”Official Corporate Partner”, samtidigt som Intel hjälper BMW Group att standardisera sina IT-lösningar med Intel-produkter. BMW Group skall bland annat byta sina bärbara datorer till Intel Centrino-baserade produkter och i större utsträckning använda sig av Intel-baserade PDA:s skriver X-Bit Labs. Dessutom skall företagen utveckla en specifikation för enklare integrering av tredje parts-produkter i BMW bilar.
<br />
<br /><i>”With Intel as Official Corporate Partner of the BMW Sauber F1 Team, the Intel brand will reach hundreds of millions of passionate fans worldwide each year – fans who appreciate the critical role that technology plays in Formula One. Intel will infuse the BMW Sauber F1 Team with its technology – technology that we believe will support the team’s performance,&#8221</i> säger Eric Kim på Intel.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kan man inte vara bäst får man väl synas på annat sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
kan man inte vara bäst får man väl synas på annat sätt

Är det därför AMD sponsrar ex. Ferrari?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Haa två luffarföretag i samarbete!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Kunde de inte hittat ett bättre stall att sponsra?

Permalänk
Medlem

AMD är official technology partner med FIA också, så Intel försöker väl kontra. Intel har tidigare sponsrat Toyota, men det har ju inte gått sådär jättebra för dom. Sauber kan bli farliga nu när de har massa pengar.

Permalänk
Medlem

Ironiskt nog lär intel-sponsrade Sauber få storstryk av AMD-sponsrade Ferrari

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ironiskt nog lär intel-sponsrade Sauber få storstryk av AMD-sponsrade Ferrari

word

Satt och tänkte på det jag med =P
nu slåss dom på F1 bannorna också =P

Permalänk
Medlem

Lol...
ett östermalm-"rik på pappaspengar"-attityds itföretag sammarbetar med sin motsvarighet inom bilar...
tillåt mig asgarva...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Bajs Mellan Wäxlarna, visste inte änns att dom hade F1 stall kvar... undrar om dom har problem med smörjningen av kamaxlarna där med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Haa två luffarföretag i samarbete!

Varför är dom luffare!?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Avstängd

Min pappa är starkare än alla eras pappor tillsammans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Lol...
ett östermalm-"rik på pappaspengar"-attityds itföretag sammarbetar med sin motsvarighet inom bilar...
tillåt mig asgarva...

Ja speciellt med tanke på att BMW ägde F1 så stenhårt på 80-talet (var det väl) så dom var tvungna att förbjuda deras F1 turbo motor....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har svårt att tro att detta kommer innäbara några förändringar på datormarknaden. Hoppas bara att datorintegreringen i bilarna INTE ökar. Låter bra på pappret, men kvalitetsminskningen gör att man måste byta bil vart tredje år (om man vill ha en fungerande ventilation, bensinmätare m.m). Ju mer som styrs av datorer i bilen, desto mer ömtåliga delar som går sönder och kostar skjortan.

Ta t ex vår SAAB 9-3 med jättefin dator som börjat strula. Den har sabbat klimatanläggningen samt gjort så att man inte kan se några siffror på displayen över huvud taget. Mer sånt....INTE

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ironiskt nog lär intel-sponsrade Sauber få storstryk av AMD-sponsrade Ferrari

Ironiskt nog så är det inte det som räknas, det har du såväl som många andra missat.

BMW är status och därmed förknippas även Intel med det. Visst Ferrari är mer status, men för nästan gemene man är och förblir Ferrari en dröm. BMW kan är betydligt mer överkomlig för majoriteten därute. I och med det så, kan Intel lättare föras över i tankebanorna gällandes datorprylar. Oavsett om det sker medvetet eller omedvetet så är det ett smart drag av Intel.

Ferrari är ett privilegium bara en decimerad promille av befolkningen får ta del av, om man då bortser från bilkåta killar som drömmer om en ferrari hellre än vacker flicka...

Summa summarum: Intel sopar banan med AMD när det gäller marknadsföring, och vinner mycket på det.

Post Scriptum: Detta är vad jag tycker inte hur det är, jag vill alltså inte starta en Intel vs. AMD tråd även om man så skulle kunna tro det.

Visa signatur

Asus P4C800 Deluxe | Intel Pentium IV 3,0 GHz | 1024 Mb RAM | Gainward 7600GS 512Mb | Voodoo5 5500 PCI | 2x IBM Deskstar 120GXP 80Gb [RAID0]
Addtronics 7890A /w Enermax EG651P-VE 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ja speciellt med tanke på att BMW ägde F1 så stenhårt på 80-talet (var det väl) så dom var tvungna att förbjuda deras F1 turbo motor....

Det sa jag väl ingenting om... jag snackar attityden företagen har, itne vad de gör för nått...
Båda två är så stora och tycker själva att de är så exklusiva att det är löjligt att se, och båda har samma attityd till motstånd som fjantiga över-rika östermalms-snorungar har till folk med mindre pengar... Sen att BMW lyckats göra en bra F!-motor någon gång för några decenier sen protesterar jag inte emot...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yunudr
BMW är status

Hahahahaha, menar du alvar?

Oftas ser man bara idioter bakom ratten till en BMW, finns saab folk, volvo folk mm...

Varför idioter? du skriver ju själv varför, STATUS... fan dom tror att dom äger vägen för att dom har Bajs Mellan Wäxlarna

Men visst, pappas bil är alltid ballast

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

När kommer Dell BMW Notebook?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det sa jag väl ingenting om... jag snackar attityden företagen har, itne vad de gör för nått...
Båda två är så stora och tycker själva att de är så exklusiva att det är löjligt att se, och båda har samma attityd till motstånd som fjantiga över-rika östermalms-snorungar har till folk med mindre pengar... Sen att BMW lyckats göra en bra F!-motor någon gång för några decenier sen protesterar jag inte emot...

Nej det gjorde du inte, skulle citera inlägget under dit..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

finns det fler bmw-team nu eller är det jag som inte hänger med i svängarna? bmw teamet har väl hetat bmw-williams innan?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej det gjorde du inte, skulle citera inlägget under dit..

Aha... lol

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aha... lol

Sorry ... får skylla på febern.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

HAHHAHAHAHAHAHAHA

FERRARI sopar banan med BMW ok det medges men inte fan äre mycke mer heller

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yunudr
Ironiskt nog så är det inte det som räknas, det har du såväl som många andra missat.

BMW är status och därmed förknippas även Intel med det. Visst Ferrari är mer status, men för nästan gemene man är och förblir Ferrari en dröm. BMW kan är betydligt mer överkomlig för majoriteten därute. I och med det så, kan Intel lättare föras över i tankebanorna gällandes datorprylar. Oavsett om det sker medvetet eller omedvetet så är det ett smart drag av Intel.

Ferrari är ett privilegium bara en decimerad promille av befolkningen får ta del av, om man då bortser från bilkåta killar som drömmer om en ferrari hellre än vacker flicka...

Summa summarum: Intel sopar banan med AMD när det gäller marknadsföring, och vinner mycket på det.

Post Scriptum: Detta är vad jag tycker inte hur det är, jag vill alltså inte starta en Intel vs. AMD tråd även om man så skulle kunna tro det.

jag sa aldrig att det blir dålig reklam för intel, tvärt om fungerar det antagligen väldigt bra, speciellt när Dell/intel i sin TV-reklam skryter om sitt samarbete med den tyska biltillverkaren. Dom som är mer insatta i F1 däremot kan nog dra samma parallel som jag gjorde.

Att intel skulle vara bättre på marknadsföring håller jag absolut inte med om, Allt intel gör är att spotta ur sig mieningslösa catch-phrases för att förvilla konsumenten. T.ex "Dells datorer har intel pentium 4 processorer med HT-teknologi", där räknar dom kallt med att den som ser reklamen inte har en aning om vad det betyder.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

jo men som alla vet att BMW är ett "bugdet" klass märke på bil idag så länge vi inte snackar BMW 810, så jag hade hellre satsat på merceders eller dylikt:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ja för Merceders kvalitet är ju verkligen bra nu för tiden eller inte.
Där har vi ett märke som lever på namnet

Permalänk

merceders är ju betydligt mer klass och "smuts" fri än vad bmw är. bmw är en lek bil som inte kostar speciellt mycket men hör ändå till dom högre klasserna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
merceders är ju betydligt mer klass och "smuts" fri än vad bmw är. bmw är en lek bil som inte kostar speciellt mycket men hör ändå till dom högre klasserna.

Du vet om att BMW är ett gammalt märke?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

mercedes vs. bmw...
äkta stil & klass vs. Överskattad leksak som vill få folk att _tro_ att den är = stil & klass...

Fast skall det vara på riktigt kör man aston martin, jaguar eller en cobra...
Det enda bra som någonsin kommit ut ur tyskland utöver jeans är audi imo. Så skall man ha lite stil i sitt bilval så håller man sig till storbritanien. Fulla med fel, skavanker och irritationsobjekt, men de bilarna har iallafall karisma och attityd...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

O andra sidan har ju Intel sponsrat BWM indirekt via HP.....
Har ni missat det ni som gafflar?

Och ett gammalt uttryck jag lärt mig: "En man är inte en man förrän han har lägrat en kvinna och ägt en Jaguar!"
Hur många här har ägt en Jagga då?

belga: Ja jo Aston vore inte fel.... Jagga? Inte dagens iaf... Kan man lika gärna köpa en Volvo, Ford eller vilket japanskt märke nu Ford äger.....
Cobra..... Vilken syftar du på då? AC cobra eller Mustang Cobra? Själv väljer jag HELT klart AC:n före Mussen, fast jag har fan inte råd med en äkta.....
Men han tänkte rätt den gode Shellby.... Europeiskt chassie med jänkejärn till motor Blir nog inte mysigare än så.

LasseKong: Jo..... Men Sauber har tydligen valt att gå från Petronasmotorer till BMW.....