PNY Verto 7800gt? Något att ha?

Permalänk
Medlem

PNY Verto 7800gt? Något att ha?

PNY Verto Geforce 7800GT 256mb - Ja, jag har tittat på detta och det verkar ju onekligen prisvärt, om man jämför med andra 7800gt. Vad är det som gör det så mycket billigare? Finns det någon nackdel med det som man ska tänka på?

Visa signatur

Antec P180/Hiper 480 W | A64 X2 3800+ @ 2.6 GHz| Asus A8N32-SLI Deluxe | Corsair-2048 4000PT (2 X 1GB) | Seagate 7200.10 320GB S-ATA2 | 7900GT 256 MB |

Permalänk
Medlem

det är nog ingen större skillnad mot t.ex gainward el liknande...
Men "förklockade" kort t.ex XFX så skiljer det såklart på klockfrekvenserna

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

jag har ett PNY och är helt nöjd med det, följde med 2 spel FarCry och någe Splinter Cell.. har fungerat fint för mig iaf! jag vet dock inte om det har VIVO. Kan vara därför det är billigare..

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga... Verto är franskt skit. Köp inte, ja sitter just nu på ett 5900 ultra kort från Verto.... Säger bara, NEJ. Om du köper ett Verto kort kommer det vara budget över allting. När ja köpte min dator hade mitt kort inte lanserats än, kortet gick på 5.5k lr liknande på datorbutiker såg jag några veckor efter att ja fått min dator. Men ändå stank de budget över hela Verto kortet. Presterar dåligt, fick knappt manual på Engelska (dåligt översatt och innehöll inte alla delar som den franska gjorde). Så nej, håll dig till bra företag.

Juste, kanske ska nämna spelen, 2 av de 4 spelen ja fick med var "fransk version".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

PNY funkar underbart, mitt 6800GT var just PNY.. underbart, och gick i Ulta Hastighet om man så ville..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag måste bara säga... Verto är franskt skit. Köp inte, ja sitter just nu på ett 5900 ultra kort från Verto.... Säger bara, NEJ. Om du köper ett Verto kort kommer det vara budget över allting. När ja köpte min dator hade mitt kort inte lanserats än, kortet gick på 5.5k lr liknande på datorbutiker såg jag några veckor efter att ja fått min dator. Men ändå stank de budget över hela Verto kortet. Presterar dåligt, fick knappt manual på Engelska (dåligt översatt och innehöll inte alla delar som den franska gjorde). Så nej, håll dig till bra företag.

Juste, kanske ska nämna spelen, 2 av de 4 spelen ja fick med var "fransk version".

Det var då det nu är dom lika bra som resten och dom är faktisk från USA men har en fabrik i Frankrike..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag måste bara säga... Verto är franskt skit. Köp inte, ja sitter just nu på ett 5900 ultra kort från Verto.... Säger bara, NEJ. Om du köper ett Verto kort kommer det vara budget över allting. När ja köpte min dator hade mitt kort inte lanserats än, kortet gick på 5.5k lr liknande på datorbutiker såg jag några veckor efter att ja fått min dator. Men ändå stank de budget över hela Verto kortet. Presterar dåligt, fick knappt manual på Engelska (dåligt översatt och innehöll inte alla delar som den franska gjorde). Så nej, håll dig till bra företag.

Juste, kanske ska nämna spelen, 2 av de 4 spelen ja fick med var "fransk version".

Den serien suger ju hursomhelst satt

Permalänk
Medlem

Spel och sånt bryr jag mig inte om, bara kortet är ok.

Visa signatur

Antec P180/Hiper 480 W | A64 X2 3800+ @ 2.6 GHz| Asus A8N32-SLI Deluxe | Corsair-2048 4000PT (2 X 1GB) | Seagate 7200.10 320GB S-ATA2 | 7900GT 256 MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag måste bara säga... Verto är franskt skit. Köp inte, ja sitter just nu på ett 5900 ultra kort från Verto.... Säger bara, NEJ. Om du köper ett Verto kort kommer det vara budget över allting. När ja köpte min dator hade mitt kort inte lanserats än, kortet gick på 5.5k lr liknande på datorbutiker såg jag några veckor efter att ja fått min dator. Men ändå stank de budget över hela Verto kortet. Presterar dåligt, fick knappt manual på Engelska (dåligt översatt och innehöll inte alla delar som den franska gjorde). Så nej, håll dig till bra företag.

Juste, kanske ska nämna spelen, 2 av de 4 spelen ja fick med var "fransk version".

GF 5xxx serien va ju inte bra överhuvudtaget så spelar roll?

Har ett PNY 6600GT, är mycket nöjd med kortet! Fungerar utan några som helst problem, tycker det presterar bra med tanke på priset också! Inga som helst problem att köra t.ex. CoD2 i 1024x768 med allt maxat.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD