Ny Tråd om vart man kan köpa Opteron!!

Permalänk

Vad är de som är så speciellt med opertron?

(Föröker sätta mig in igen efter 3 års frånvaro av hårdvaruintresse )

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkel Scan
Vad är de som är så speciellt med opertron?

(Föröker sätta mig in igen efter 3 års frånvaro av hårdvaruintresse )

Av 2 anleningar:
De har stort cacheminne
Men framförallt, de överklockar bra

Permalänk

Inte helt otippat på det här forumet kanske

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

Något snatchade den/dom som datorbutiken.com precis fått in, vem var det?

Fan, nu finns inte ens artikeln kvar på sidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
Något snatchade den/dom som datorbutiken.com precis fått in, vem var det?

Fan, nu finns inte ens artikeln kvar på sidan.

Så jävla trist, fanns på jobbet när jag stack men jag hann inte beställa för bussen gick och när jag kom hem var dom slut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelcious
Så jävla trist, fanns på jobbet när jag stack men jag hann inte beställa för bussen gick och när jag kom hem var dom slut

Vadå?
Har datorbutiken haft opteron 146 inne i dag eller vad snackar ni om?

Permalänk
Medlem

Har nån beställt något från Newegg eller shippar dom inte alls till europa? Priserna verkar vara rätt så lockande nämligen, men sen kommer ju skatterna på och dessutom dyra shipping kostnader, men är det möjligt? Monarch sänder åtminståne enligt min uppfattning till europa...

Permalänk
Medlem

Jag snackade iaf om Opteron 165. Den fanns i lager i nån kvart eller 2

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radburg
Har nån beställt något från Newegg eller shippar dom inte alls till europa? Priserna verkar vara rätt så lockande nämligen, men sen kommer ju skatterna på och dessutom dyra shipping kostnader, men är det möjligt? Monarch sänder åtminståne enligt min uppfattning till europa...

mailaide monarch för en vecka sedan, sänder inte till europa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
Jag snackade iaf om Opteron 165. Den fanns i lager i nån kvart eller 2

Jag snackade också om 165.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelcious
Jag snackade också om 165.

Fan va surt att missa Å andra sidan kanske det var något fel på saldot? Verkar ju skumt att få in så få...

Edit: Menade ni verkligen 165:an på datorbutiken.com? Finns ju inte ens med i listan över Opteron...

Permalänk
Medlem

Jajamen. Jag hade den på leveransbevakning, så jag fick mail om att det kommit in ett "begränsat antal". Sen när den tog slut så försvann den från sidan. Dom kanske inte får in fler

Har beställt från Webbhallen nu, men det har väll 248st andra också gjort före mig antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir ju så irriterad, overclockers.co.uk har höjt 144 med ca 300 spänn pricis när man fått pengar till helgen.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Jag fick min opteron 144 från overclockers.co.uk idag, men antingen har dom skickat två kollin, eller så har jag blivit lurad, för jag fick inte chassit och minnena jag beställt, bara cpu, grafikkort och nb-kylare. Satan vad irriterande att inte kunna sätta ihop riggen i helgen, och jag flyttar nästa helg.

Visa signatur

Opt144@2,52GHz@1,45V | MSI KN8 Neo4 Fi | Twinmos 2GB@180MHz@2,5-3-3-6-1T | 200GB Samsung Spinpoint | Leadtek Winfast 6600GT 128MB | SonataII

Permalänk
Medlem

har hitta ganska många på www.ebay.com ...och ca pris är 1200-1500:-

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
har hitta ganska många på www.ebay.com ...och ca pris är 1200-1500:-

Nej, då kollar du galet.
146orna säljs för ca 2000 som billigast. Tänk på att det är sista minuterna priserna trissas upp

Permalänk

Läste nyss på sweclockers om ryktet som kommer från http://www.theinquirer.net/?article=29195 och om det stämmer så kanske man ska vänta och se om priserna går ner på dessa? Märkte att Webhallen inte längre har en preliminär datum på Opteron 165 längre så då kan man la anta att den inte kommer i början av februari. Även om jag hoppas på att få en i början av februari så tvivlar jag på det och nu när priserna verkar halveras på många Opterons (om man ska tro ryktet) så känns dessa mer prisvärda, vad tycker ni?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Gäller isf priset vid datumet då man BESTÄLLDE eller det nya lägre priset?

Vilket iofs känns rent hypotetiskt. Det där KANSKE gäller den amerikanska marknaden men att det berör Sverige känns ganska avlägset.

Hur som helst börjar det kännas rätt surt Speciellt som jag ringde AMD's svenska huvudkontor och fick svaret och jo det ska visst finnas och vara på gång(för 2 veckor sen). Då hade ändå killen där gjort sig besväret att göra en del efterforskningar för min skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Läste nyss på sweclockers om ryktet som kommer från http://www.theinquirer.net/?article=29195 och om det stämmer så kanske man ska vänta och se om priserna går ner på dessa? Märkte att Webhallen inte längre har en preliminär datum på Opteron 165 längre så då kan man la anta att den inte kommer i början av februari. Även om jag hoppas på att få en i början av februari så tvivlar jag på det och nu när priserna verkar halveras på många Opterons (om man ska tro ryktet) så känns dessa mer prisvärda, vad tycker ni?

Du insåg att det är 2XX-serien alla prissänkningar preliminärt skulle gälla? 165:an kommer inte sjunka mer... mera troligt så stiger den som AMD-källor sagt innan för att göra X2-serien mer prisvärd. Men man kan ju ändå hoppas man får tag i en 165 snart innan prishöjningen.

High F:

De flesta affärer vill ha priset de begärde när du beställde din produkt hos dem.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Du insåg att det är 2XX-serien alla prissänkningar preliminärt skulle gälla? 165:an kommer inte sjunka mer... mera troligt så stiger den som AMD-källor sagt innan för att göra X2-serien mer prisvärd. Men man kan ju ändå hoppas man får tag i en 165 snart innan prishöjningen.

High F:

De flesta affärer vill ha priset de begärde när du beställde din produkt hos dem.

Ja jag insåg det (men jag tackar för att du påpekade det iaf:)) om 2XX serien sänks med 50% så skulle det lätt innebära 2000-3000 kr och det är mycket pengar. Min fråga är om 165:an fortfarande är värd att satsa på om priserna går ner så här mycket på 2XX-serien?

High F: Jag beställde Opteron 146 från datorbutiken sen några dagar senare så sjönk priset med nån hundring och då jag ringde och frågade om de verkligen skulle få in Opteron på utsatt tid så frågade jag även om priset och fick reda på att det är det pris som gäller när du betällde produkten. Tror att alla nät butiker har likadant.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

det gick ju rykten om att AMD skulle höja priset på 146an med 68$ den 23e januari, och nu ser man att flera ställen ahr höjt priserna kraftigt, ITservice har höjt med lite över 700kr. men igår var det ju den 23e, priserna då? 146an är oförändrad kvar på 125$ så har då ett rykte gjort att grossisterna har höjt prisernna så att butikerna i sin tur höjer priserna? eller vad kan ha hänt?
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104...

edit: det där med priset som man ahr beställt för, när man beställer så godkänner man ett avtal. jag beställde min 146a för 1520kr och priset på ITserice är 2294kr, 774kr mer än vad jag beställde för, det är säkert flera som beställde när den kostade 1495kr och så det är 799kr skillnad. men pappa pratade med dom på ITservice och dom sa att dom står för priset som man ahr beställt för (det var 2 dagar innan 700kr höjningen) bara att hoppas på att dom står för vad dom säger.

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har beställt en Opteron 146 på Dustin för typ 2-3 veckor sen.

Nu, idag fick jag mail,

Restnoterad Artikel:
5010089019 AMD OPTERON 146 2GHZ 1MB SOCKET 939 BOX
Artikeln är tyvärr restnoterad och vi kan i dagsläget ej meddela något preliminärt leveransbesked.

Förut hade jag datumet 06-01-30, nu går det inte ens att hitta 146 på Dustins hemsida längre så jag antar att det är kört men jag har kvar min order ändå.

Visa signatur

[>-------------<]
If I ever meet you I will CTRL-ALT-DELETE you...

Permalänk

Dustin är ju kända för snabba leveranser, och om dom inte änns har någon info om när den ska komma in så förstår jag att dom plockar bort den från sidan.

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Japp min 146 är flyttad till den 14/2 just nu ..min skulle ha inkommit typ på den 24/1...
Men vill inte hoppa ur kön heller.
Dessutom så funkar min burk prima ännu...så.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

linxz, vad ger du för spänning till din barton? kör du den 2,35ghz 24/7?

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

Hadde också en beställning på en opteron 146 på dustin, när den blev borttagen beställde jag en 165, det var igår och idag har jag fått ett mail där det står att dom har skickat den. låter ju jävligt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Hadde också en beställning på en opteron 146 på dustin, när den blev borttagen beställde jag en 165, det var igår och idag har jag fått ett mail där det står att dom har skickat den. låter ju jävligt bra.

min är också på g från Dustin. trippelkollat kollinr på posten och nypit mig i armen så den är blå för att vara säker på att det är sant...

Permalänk

de säljer en oöppnad opteron s939 144 på tradera.com gå in på datordelar/ processorer /amd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky
Hej,

Jag har beställt en Opteron 146 på Dustin för typ 2-3 veckor sen.

Nu, idag fick jag mail,

Restnoterad Artikel:
5010089019 AMD OPTERON 146 2GHZ 1MB SOCKET 939 BOX
Artikeln är tyvärr restnoterad och vi kan i dagsläget ej meddela något preliminärt leveransbesked.

Förut hade jag datumet 06-01-30, nu går det inte ens att hitta 146 på Dustins hemsida längre så jag antar att det är kört men jag har kvar min order ändå.

då gjorde jag rätt ändå, tror ja

beställde den 8e tror ja, vilket är 2 och en halv vecka sen. avbeställde i förra onsdagen och köpte en venice istället, kan ju inte påstå att jag ångrar mej jättemycket

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broderick
linxz, vad ger du för spänning till din barton? kör du den 2,35ghz 24/7?

Tja vid 2,35Ghz vill den ha 1,975 volt..men kortet undervoltar den till strax över 1,85 vid spel + primes och så.
Har kört min i 2,128Mhz sedan i sommras,(202x10,5) undervoltar den till 1,6 volt.
Kör nu mera med en 15 Db´s 92mm adda fläkt.Blir så tyst och fint då:) .
Har 29 grader på Cpu nu och 25c i case temp.
Cpu kylaren är en Thermalright SLK 900 A
Länk:http://www.thermalright.com/a_page/main_product_slk900a.htm
Kör en AMD K6-2 350 som server i 24/7 så behöver inte köra våra andra burkar.
Är det något mera du vill veta ?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.