Tänk er för innan ni handlar på SHG

Permalänk
Medlem

Tänk er för innan ni handlar på SHG

Om ni handlar hos SHG så se till så att grejorna inte går sönder.

Mitt grafikkort tvärdog (inte klockat) och naturligtvis så kontaktade jag företaget och skickade tillbaka grejerna på reklamation. Inga problem tänkte jag och dammade av min gammla dumburk och förberedde mig för ett par veckors slösurfande, för några spel var inte och tänka på.

Nu 97 dagar senare så sitter jag fortfarande och slösurfar

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Låter ju inte direkt som att du engagerar dig i ditt byte om du bara väntat 97 dagar utan att kontakta dem igen. Jag skulle mailat redan efter 2 veckor.

De är inte mer än ett företag. De kan göra misstag precis som alla andra. Första gången jag hört om någon som haft problem med det företaget, har själv beställt grejor därifrån, dock aldrig returerat något. Men visst brukar det ta tid på returer. Minst 2-3 veckor är ganska vanligt.

De har säkert skickat iväg grafikkortet och inte fått tillbaka det från levarantören, eller helt enkelt glömt bort att kontakta dig när de fick tillbaka kortet, eller ett nytt om det inte kunde repareras.

Om du inte ringt dem, ring för sjutton!

Lovar att de kan skicka dig ett kort ganska snart om du bara hör av dig. En tråd här hjälper dig nog inte mycket. Klart man ska handla på SHG. De kan ha riktigt bra priser ibland.

Permalänk

SHG = noll koll!

Handlar inte heller där mer!
Beställde ett moderkort. Fick hem paketet,visst rätt låda och allt men inuti
låg ett helt annat! hmm jaha hur fan dom nu lyckas lägga ett annat märke i
ett Msi moderkorts låda, iallafall då ringde jag och så visade det sig att det inte hade just det hemma längre men tydligen lådan och bara packat ner något annat kort som inte ens passade då till min prolle. något arg och kingig på telefon med fullt förståelse från säljaren på SHG, så skulle han skicka mig ett annat kort som skulle vara bättre än det jag hade tänkt att få då som plåster på såret.

Jag väntade en halv vecka då mitt nya kort plötsligt kom, öppnade paketet och jaha ett SÄMRE kort än mitt gamla jag hade i burken sen innan! Tex endast 2 dimm platser Single chanel kort, ultra litet kort passande om du har ett litet chassi kanske. Arg som fan ringde jag och som vanligt erbjud de sig att skicka ett annat kort igen. Visst säkert säger jag och har fått nog och säger att jag istället vill ha pengarna tillbaka för jag har fått nog. Så efter att ha skickat tillbaka 2 moderkort till dem där jag fått stå för frakten väntar jag fortfarande på pengarna, har gått en månad nu och senast jag ringde och kollade (typ 7-8:e gången) så ska pengarna komma någongång nästa vecka.
Får väl se hur det går...

SHG.BIZ =NOLL KOLL.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
SHG = noll koll!

BLA BLA BLA BLA BLA TEXT TEXT TEXT TEXT TEXT TEXT BLA BLA BLA BLA BLA BLA

SHG.BIZ =NOLL KOLL.

nu e de så här...
Bror min jobbar på SHG i danmark och ja tänker inte försvara dom för att han jobbar där...
MEN en sak ska du veta... Just de där kan hända PRECIS VILKET FÖRETAG SOM HELLST...
Inga företag är helt perfekta... live with it...

Jag själv har beställt EN HEL DEL från SHG och ja har aldrig haft problem med leveranser eller returer... Min bror jobbar på packningen och ja har varit där en gång när ja hälsade på honom i danmark... och om du själv inte vet hur de är på ett lager... då ska du inte yttra dej!! Mycke handlar om hur mycke och hur stressigt dom har de just den / dom dagarna...

Så asså de e fel av dej att säga att dom har "noll koll"... tror knappt du skulle göra de bättre? Den du snacka me kanske inte kunde nått om just de? Du kanske var hans första samtal (tveksamt men chansen finns) och han var nervös... Istället för att direkt säga att dom inte kan sina saker så ska ni tänka på omständigheterna... Jag har sällan läst om problem med SHG... och de kan ja förstå... Dom e riktigt bra på sina grejer...

Men visst... de e min åsikt och du har din åsikt... men EN enstaka bråkig leverans ska inte göra så du dömmer hela företaget...

*puh* nu har ja skrivit en lång text när ja e mindre påverkad oxå! Inte bra de här!

Men men! Hoppas du kommer me konstruktivt svar så man kan diskutera vidare!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

har beställt hälften av mina grejjer därifrån och frakten gick bra allting var in plastat osv så jag har iaf ingenting att klaga på därifrån. om dom har bra priset på nått jag behöver beställer jag där igen om dom behandlar mig likadant igen

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Har inte fallit mig in att beställa hos dem då jag inte gillar upplägget på deras sida =/ Drygt med pop-ups hit och dit..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Har inte fallit mig in att beställa hos dem då jag inte gillar upplägget på deras sida =/ Drygt med pop-ups hit och dit..

skaffa ett anti popup program då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig heller haft nåt problem med Shg.. Beställde ett moderkort men sedan ångrade jag mig och ville ha ett annat så jag ringde och snackade med dem. Det enda som behövdes göra var att säga till på hemköp att paketet skulle tillbaka till shg och vänta två dagar på det nya mobot

Deras priser kan man inte heller klaga på tycker jag

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
skaffa ett anti popup program då?

Lite värre att se deras info om grejerna då. Popuperna han menar är att man får varuinfon om varan man klickar på i ett eget fönster. det är ett smart sätt att slippa ladda om listvyn över alla produkterna hela tiden, så jag tycker det är bra. (nya popuper återanvänder det gamla fönstret, så man slipper få flera)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

SHG är ett mycket seriöst och trovärdigt företag, jag har själv reklamerat 2st moderkort fick tebax dom på ca en vecka , fast jag inte skicakde med SATA, kablar osv, så skickade dom med en helt ny box med kablar mobo osv även ringt å talat med dom å dom ger mkt bra instruktioner.. Tummen upp för SHG och deras priser

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Lite värre att se deras info om grejerna då. Popuperna han menar är att man får varuinfon om varan man klickar på i ett eget fönster. det är ett smart sätt att slippa ladda om listvyn över alla produkterna hela tiden, så jag tycker det är bra. (nya popuper återanvänder det gamla fönstret, så man slipper få flera)

B!

Okej...
aa ja kommer inte riktigt ihåg vilket program ja körde förut på min gamla dator men den var as bra för då kunde man liksom bestämma ifall han skulle tillåta pop-up tillfälligt...
Men de stämmer de du säger... lite tråkigt de med infon att de räknas som pop-up...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
SHG = noll koll!

Handlar inte heller där mer!
Beställde ett moderkort. Fick hem paketet,visst rätt låda och allt men inuti
låg ett helt annat! hmm jaha hur fan dom nu lyckas lägga ett annat märke i
ett Msi moderkorts låda, iallafall då ringde jag och så visade det sig att det inte hade just det hemma längre men tydligen lådan och bara packat ner något annat kort som inte ens passade då till min prolle. något arg och kingig på telefon med fullt förståelse från säljaren på SHG, så skulle han skicka mig ett annat kort som skulle vara bättre än det jag hade tänkt att få då som plåster på såret.

Jag väntade en halv vecka då mitt nya kort plötsligt kom, öppnade paketet och jaha ett SÄMRE kort än mitt gamla jag hade i burken sen innan! Tex endast 2 dimm platser Single chanel kort, ultra litet kort passande om du har ett litet chassi kanske. Arg som fan ringde jag och som vanligt erbjud de sig att skicka ett annat kort igen. Visst säkert säger jag och har fått nog och säger att jag istället vill ha pengarna tillbaka för jag har fått nog. Så efter att ha skickat tillbaka 2 moderkort till dem där jag fått stå för frakten väntar jag fortfarande på pengarna, har gått en månad nu och senast jag ringde och kollade (typ 7-8:e gången) så ska pengarna komma någongång nästa vecka.
Får väl se hur det går...

SHG.BIZ =NOLL KOLL.

Begär även ersättning för dina utlägg för att reklamera varan för det har du rätt till enligt konsumentköplagen (se länk i min sig) som gäller även vid distansavtal där så är tillämpligt.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt, ska han ha rätt till ersättning av utlägg för utbytes och/eller garantiärenden, inte återköp, då han kan tvingas ta smällen på frakten i alla fall på det ena moderkortet.

Jag sitter med en 250Gb Pata disk som ska returneras, jag funderar på hur de tänker lösa det där med ersättning av garantifrakt...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Om jag minns rätt, ska han ha rätt till ersättning av utlägg för utbytes och/eller garantiärenden, inte återköp, då han kan tvingas ta smällen på frakten i alla fall på det ena moderkortet.

Jag sitter med en 250Gb Pata disk som ska returneras, jag funderar på hur de tänker lösa det där med ersättning av garantifrakt...
B!

Om det gäller garantifall så ersättning för utlägg om man innan varit i kontakt med försäljaren annars en förhandlingsfråga enligt konsumentköplagen som inte är dispositiv utan gäller oavsett vad som förhandlats mellan privatkonsument.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
skaffa ett anti popup program då?

Då försvann ju chansen överhuvudtaget....

Gillar inte strukturen helt enkelt, ser inte seriöst ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Då försvann ju chansen överhuvudtaget....

Gillar inte strukturen helt enkelt, ser inte seriöst ut.

Det är ditt val men du ska veta att konsumentköplagen inte är dispositiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Om det gäller garantifall så ersättning för utlägg om man innan varit i kontakt med försäljaren annars en förhandlingsfråga enligt konsumentköplagen som inte är dispositiv utan gäller oavsett vad som förhandlats mellan privatkonsument.

Uh... På svenska tack?

Om jag har rätt för mig, ska man inte behöva stå för frakten på garantier, men på returer utan fel kan man få stå för både frakt, och hanteringskostnader.
Jag antar att det var vad som stod där på vad det nu var för språk.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Uh... På svenska tack?

Om jag har rätt för mig, ska man inte behöva stå för frakten på garantier, men på returer utan fel kan man få stå för både frakt, och hanteringskostnader.
Jag antar att det var vad som stod där på vad det nu var för språk.
B!

Dispositiv. Du har rätt i sak förutom det att man vid distansavtal har 14 dgr ångerrätt där man står för fraktkostnaden till företaget som däremot inte kan ta ut nån hanteringskostnad när man utnyttjar sin lagstadgade ångerrätt men däremot om man skiter i att hämta ut paketet och låter det gå i retur så åker man oftast på en hanteringsavgift ifrån säljstället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
nu e de så här...
Bror min jobbar på SHG i danmark och ja tänker inte försvara dom för att han jobbar där...
MEN en sak ska du veta... Just de där kan hända PRECIS VILKET FÖRETAG SOM HELLST...
Inga företag är helt perfekta... live with it...

Jag själv har beställt EN HEL DEL från SHG och ja har aldrig haft problem med leveranser eller returer... Min bror jobbar på packningen och ja har varit där en gång när ja hälsade på honom i danmark... och om du själv inte vet hur de är på ett lager... då ska du inte yttra dej!! Mycke handlar om hur mycke och hur stressigt dom har de just den / dom dagarna...

Så asså de e fel av dej att säga att dom har "noll koll"... tror knappt du skulle göra de bättre? Den du snacka me kanske inte kunde nått om just de? Du kanske var hans första samtal (tveksamt men chansen finns) och han var nervös... Istället för att direkt säga att dom inte kan sina saker så ska ni tänka på omständigheterna... Jag har sällan läst om problem med SHG... och de kan ja förstå... Dom e riktigt bra på sina grejer...

Men visst... de e min åsikt och du har din åsikt... men EN enstaka bråkig leverans ska inte göra så du dömmer hela företaget...

*puh* nu har ja skrivit en lång text när ja e mindre påverkad oxå! Inte bra de här!

Men men! Hoppas du kommer me konstruktivt svar så man kan diskutera vidare!

Va lite torr bakom öronen om du själv ska komma med konstruktiva inlägg. Tror du att du är ensam om att ha haft att göra med diverse olika företag och postordrar? Just därför att din bror arbetar där verkar du ta det hela personligt. Handlat med varor från seriösa företag i ett x antal år och aldrig varit med om att tex beställt ett MSI moderkort, och får hem ett MSI moderkorts låda där det inuti ligger ett Abit kort istället, så kalla inte det för misstag. De har ju helt enkelt packat om lådan eftersom de inte hade fler av MSI kortet hemma, men tydligen ett låda som någon antagligen reklammerat, så sen bara packat ner ett annat kort istället som "skulle" vara likvärdigt. Detta beteende är i första hand överhuvudtaget inte ens lagligt då medveten vilseledning har försökts att ske. Skickar du efter en plasma tv tex av märket samsung så förväntar du väl också att det ska ligga en samsung i den lådan och inte en billigare noname tv istället? MSI packar inte ner andra kort än sina egna i sina Förpackningar!

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Mitt inlägg i debatten:

Har beställt 2 gånger från shg och gjort retur en gång. Fungerat fläckfritt.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

FYFAN vad sur jag blir när jag läser sånt här! shg.biz är nog den bästa sidan enligt mig och jag beställer därifrån minst 1 gång per månad och har ALDRIG haft några bekymmer! Snacka om pantad du är!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Begär även ersättning för dina utlägg för att reklamera varan för det har du rätt till enligt konsumentköplagen (se länk i min sig) som gäller även vid distansavtal där så är tillämpligt.

Jag har begärt ersättning för även frakten får väl bara vänta och se vad som händer.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg i debatten.
SHG har en väldigt bra och användarvänlig hemsida. Deras returer och leveranser funkar alldeles utmärkt enligt mig och har förstås riktigt bra priser på vissa saker.

Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
nu e de så här...
Bror min jobbar på SHG i danmark och ja tänker inte försvara dom för att han jobbar där...
MEN en sak ska du veta... Just de där kan hända PRECIS VILKET FÖRETAG SOM HELLST...
Inga företag är helt perfekta... live with it...

blahblahabl.........

Men man trycker väl inte ner ett ANNAT moderkort som är SÄMRE i förpackningen för man har slut på MSI kort men har en kartong över?

Hade dem skickat ett DFI hade jag blivit gladare

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

En fråga om SHG:
Jag undrar vad deras prisagent går ut på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoMp
FYFAN vad sur jag blir när jag läser sånt här! shg.biz är nog den bästa sidan enligt mig och jag beställer därifrån minst 1 gång per månad och har ALDRIG haft några bekymmer! Snacka om pantad du är!

Det är när man får problem med sina inköpta varor som man ser om ett företag är seriöst för så länge dom funkar så kan ju vilket litet företag som helst sköta sig eller?

Sen kan du ju försöka vara lite mer trevlig i tonen så du tillför lite mer än otrevligheter till debatten tycker jag och säkert fler här?

Sen att trådskaparen inte engagerat sig mer i att få sitt gk fixat det skulle du isf ha tyckt till om eller?