Permalänk
Medlem

Förstår inte vad som har hänt

När jag provade mitt grafikkort för första gången (HIS Radeon X850XT AGP) rullade BF2 på som smör i 1024*? samt alla inställningar på High och 2x AA. Mitt system är en P4 på 3,2 ghz, 1 gb/ram samt en hdd på 160 gb.

Jag kunde spela BF2 med de ovannämnda inställningarna i ca 6-7 h innan någonting händer som gör att spelet går dåligt tom i de lägsta inställningarna. När jag menar dåligt menar jag att siktet inte hänger med musen i rörelserna. Detta gick som smör förut.

Jag har provat många drivrutiner till grafikkortet och moderkortet, forumaterat om datorn och uppdaterat BIOS.

Någon som kanske kan rå på en gissning om var problemet kan ligga?

Permalänk
Medlem

Help this man for god sake

Visa signatur

Inspiron 1520: T7250 2.0- 2048ddr2- 250gb 5400- 8600m GT - Home premium

Permalänk

hmm.. kolla att temperaturen inte är hög, därför hög temperatur kan göra så att kortet inte kan jobba lika bra... Annars vet jag inte

Permalänk

antagligen tempen på graffet som e för högt. men det kanske e ett bra tecken asså på att du ska sluta spela. om man spelat i 8 timmar kanske de kan vara bra att stänga datorn o ta ett par timmar rast

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Det är inte temperaturen hos grafikkortet som är felet. Värmen överstiger aldrig 45 grader. Förhoppningsvis kommer en felsökning hos en dataaffär att förklara var problemet ligger.

Btw, tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
antagligen tempen på graffet som e för högt. men det kanske e ett bra tecken asså på att du ska sluta spela. om man spelat i 8 timmar kanske de kan vara bra att stänga datorn o ta ett par timmar rast

hur mäter du tem en å grafikkortet
(sorry har ingen tangent)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Natty
hur mäter du tem en å grafikkortet
(sorry har ingen tangent)

jag har en aerowatch fancontroller som har sensorer så ja kan kolla tempen untan mjukvara...

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

P4an klockar ner sig när den blir för varm så det kan vara värt att kolla upp.