Permalänk

Datorn slocknar xp-install!

När jag ska installera XP på datorn så stängs allt ner. Datorn får el konstant och så. förmomdar att det är kylningen på cpun som inte fungerar som den ska. cpun är celeron D 2.8ghz med boxade kylaren. Pastan har glidit åt sidan och täcker inte hela cpun med jämt lager. vet att det finns ngn funktion på moderkortet så att när prollen blir för varm stängs datorn av.. Hur kollar jag temperaturen på cpun? typ var hlr jag en digital termometer.. och vilken kylpasta (elr helt ny kylare) rekomenderar ni till ett X-qpack.

/* RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Det låter som att det kan vara bios som är felinställt.. Hur menar du att det har glidit åt sidan?? Håll den så nära processorn som möjligt.. Jo du kan juh köpa Artic Silver 5 och applicera en klick som ett halvt riskorn ungefär.. Kolla även ifall ytan är slät på CPU.kylaren!

//Marcuz

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

alltså då pastan har lixom bildat en ring runt halva ytan, typ som om den har varit mer spänd där. och kylaren är kass. så tänkte jag köpa en zalmar 7000b-cu LED och fästanordning för LGA 775 för 538kr hos min lokala datorbutik. bra köp?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT