Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig!!

Tja jag har ett mkt underligt problem. Den nya datorn jag byggt har 2 st twinmos 512mb ramminne, sempron 2800+, ECS 761GX-M754 moderkort, 200gb samsung sata hdd. Det är så att datorn hänger sig om jag har båda ramstickor i!! Den hänger sig inte bara i windows, den hänger sig i bios också, och den hängde sig när jag försökte installera xp innan också. Fick i xp genom att köra med ett ramminne bara. Då är datorn stabil som fan. Jag bytte ram-slot och de var lika stabilt då. Jag tog ut ramminnet, satte i de andra istället och gjorde samma sak, bytte ramslot osv. Lika stabilt då också! Men direkt när ja stoppar in de andra så jag har båda minnena i, så hänger sig datorn titt som tätt, hela skärmen fryser och blir småsuddig osv.
Borde ju inte vara minnena de är fel på ju.. tycker man. Snarare moderkortet som inte kan hantera 2 st minnen! Har provat flasha moderkortsbioset i windows, men vet ej om de verkligen flashades eftersom märker typ ingen skillnad.. nåra tips på vad man kan göra?

edit: kan säga det att ett av de 512mb + mitt 1024mb funkar samtidigt i moderkortet utan att datorn hänger sig, men är det båda 512'orna så vill datorn inte alls. 512'orna är singlesided om det har nån betydelse..