Permalänk
Medlem

A8N SLi - Vilket?

Jag vill höra med er som redan har, eller har erfarenheter, utav ett A8N SLi-moderkort. Vilket skulle ni rekommendera... och varför.

Jag är inte särskilt intresserad utav moderkort med fläktar som låter som jetplan efter 2 dagar...

Det här kortet ser intressant ut, hur mkt bättre är ett kort "utan" fläkt?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=ASA8N-SLIPRE

Tacksam för svar å tips.

Permalänk
Medlem

mycket bättre fläkten har en kärlek för att dö/stanna och låta så in i h****** och så har kortet bättre funktioner tror de har fler ingångar/utgångar o lite extra lull lull

Permalänk

Min fläkt på mitt A8N-SLI kort har börjar dampa som fan nu, så jag måste köpa en ny. Fast jag har haft datorn i typ ett halvår eller år, så den höll ganska länge.

Permalänk
Medlem

Re: A8N SLi - Vilket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mabec
Jag vill höra med er som redan har, eller har erfarenheter, utav ett A8N SLi-moderkort. Vilket skulle ni rekommendera... och varför.

Jag är inte särskilt intresserad utav moderkort med fläktar som låter som jetplan efter 2 dagar...

Det här kortet ser intressant ut, hur mkt bättre är ett kort "utan" fläkt?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=ASA8N-SLIPRE

Tacksam för svar å tips.

Ett bra val har ett själv
Temp enl asus probe
CPU Temp 47
MB Temp 41

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Hmm, ganska hög CPU temp r-son, hur kommer det sig? (6ghz?)
Min ligger på 37 idle... aja, det kanske inte är såna drastiska siffror igentligen.

Kör just nu ett AGP-moderkort och därmed ingen inbyggd fläkt av något slag på moderkortet.
Kommer jag att uppleva samma tystnad med ASUS Premium kort?

Tack för alla svar, so far...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nja, ge mig en anledning till Varför Deluxe är bättre, förutom namnet då...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mabec
Nja, ge mig en anledning till Varför Deluxe är bättre, förutom namnet då...

A8N32 är ett helt annat kort egentligen. Annan layout, annan BIOS mm. Den största skillnaden är nog att det klarar två kort i x16.

Jag ska själv skaffa ett A8N-SLI Premium. Har ett A8N-SLI Deluxe nu och byter för heatpipekylningens skull. Jag tänker inte köra SLI. Om man vill köra SLI (fråga mig inte varför..) så är nog A8N32an mer intressant pga som sagt dubbla PCIe x16.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Så du säljer alltså ditt A8N32?

Går Premiums SLi bara i x8 eller?
Ja menar, skaffar man ett SLi kort vill man väl för i helvetes kunna utnyttja grafikkorten ordentligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, jag säljer mitt A8N-SLI Deluxe (eller har har sålt det egentligen; dealen är klar, vi väntar på lite grejor från DB bara).

På vanliga SLI-kort går korten i PCIe x8 när man kör två stycken. Man får en pytteliten prestandavinst genom att köra båda i x16 som man kan på A8N32 (och vissa andra kort; DFI har ett tror jag). Skillnaden är inte speciellt stor, finns ett test på Anandtech tror jag.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |