RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk
Medlem

o_O gräva efter miniraler?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Swecs ryl kanal var död så jag tvingas bumpa denna tråd.

Fråga:

Hur gräver jag efter mineraler? Jag har köpt detektorer som avslöjar vilka mineraler som finns i marken men jag vet inte hur jag ska göra för att faktiskt börja gräva upp dem.

wtf, gräva efter mineraler? aldrig hört om.... tippar om att det du köpt är ett item som kan användas till en quest eller liknande...

Hur menar du att ircen är död, var det tomt på folk, var alla tysta eller fanns ej kanalen alls?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Oki inte död.. bara tom då jag skrev inlägget. Jag syftar på metaldetektor grejen som man kan köpa av en kille precis utanför allmighty staden (han som även säljer guntowers för 1milj till guilds). Menar ni att det bara är ett quest item? För man kan använda itemet och då står det att det kommer ta 1 dag att gräva typ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Oki inte död.. bara tom då jag skrev inlägget. Jag syftar på metaldetektor grejen som man kan köpa av en kille precis utanför allmighty staden (han som även säljer guntowers för 1milj till guilds). Menar ni att det bara är ett quest item? För man kan använda itemet och då står det att det kommer ta 1 dag att gräva typ.

guntowers?

hmm, aldrig hört talats om guntowers... men sett dedär detektorerna nån gång, kanske inte är till nån quest, jag vet ej, fråga in-game i chatten...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Haha... hur kan ni ha missat det!
Kanske är nått som inte är fullt utvecklat än. Grejen är att jag är på det missionet där man ska samla in en massa gems.. och det är tröttsamt. Fienderna droppar ju nästan aldrig gems. Och om det nu är så att man själv kan mine:a gems vore detta att föredra.

Permalänk
Medlem

en polare till mig undrar var han kna finna chaos stone...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

LazyDroog: 7 Piece Stones...? den questen är för high-levels, inte ens jag har hittat allt för den questen än... låt den bara vara så gör den senare.
Vilken level är du?

Zordor: Går att köpa från andra spelares stall eller hitta från fiender, som droppar lite random....

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

vilka moster tex? under lvl 45

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
vilka moster tex? under lvl 45

kan droppa från vilken som hälst, och vad jag märkt av så gör det varken till eller från vilka monster man jagar...
Behöver du en omgående så gör du nog bäst i att köpa en istället för att leta upp.... kan ta ett tag...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
okej tack för hjälpen

Det var ingenting, anytime

Edit: passar på att tipsa om #sweclockers.ryl @ quakenet, bara att kika in... Lite större chans att få svar snabbare där också...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
LazyDroog: 7 Piece Stones...? den questen är för high-levels, inte ens jag har hittat allt för den questen än... låt den bara vara så gör den senare.
Vilken level är du?

Är lvl 43... jag tänker inte på 7 Piece Stones utan på Gem uppdraget man får av Barack killen.
Har föresten startat en karaktär på Zeus nu. Heter ZeRune är Rune-Off lvl 25 och skulle gärna party questa lite när jag når en mer respektabel lvl. Följer din guide och kör INT all the way..

edit: lyckades med bedriften att skriva mitt namn fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Är lvl 43... jag tänker inte på 7 Piece Stones utan på Gem uppdraget man får av Barack killen.
Har föresten startat en karaktär på Zeus nu. Heter ZaRune är Rune-Off lvl 25 och skulle gärna party questa lite när jag når en mer respektabel lvl. Följer din guide och kör INT all the way..

ahh okej, jag vet dock inte vad för gem-quest eller barack-kille du snackar om... :S

btw. Skrev in dig på listan, och självklart får du parta

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
curl: Danke jo, det var lite av tanken med det hela, så får väl hoppas att det hjälper

Cosworth: tackar. Detdär med screenshots är faktiskt något jag tänkt på tidigare men bara inte blivit av... fixar senare.

btw. något emot om jag använder någon/några av dina?

btw2. Vad hände med er Coltrasten, Zalmanusa, Dagge, krishnii, Debuged, Starliner, Basti, IsacJ och E_maN? man ser ej till er varken i tråden eller IRC-kanalen...
Är ni inne så mkt i spelandet att ni ej hinner skriva eller har ni tröttnat? Eller kanske bara fullt upp?

btw3. (va många "btw" det blev då ^^) MobboMunk och Xterminator: fick ni bukt på era problem med spelet?
Skriv gärna här hur isf så kan andra som eventuellt får samma problem kanske få hjälp.

Jag finns här

Jag har också köpt ett antal "leta-efter-mineral-saker", men har dock inte använt någon.

Någon Sorcerer som har lust att ge mig lite tips? Är level 60, samt spelar på Zeus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag finns här

Jag har också köpt ett antal "leta-efter-mineral-saker", men har dock inte använt någon.

Någon Sorcerer som har lust att ge mig lite tips? Är level 60, samt spelar på Zeus.

Ahh, göttans Coltrasten

btw. kollat upp lite och det är faktiskt så att de har försämrat sorc i 2an... förut gjorde de mkt med skada osv... Men antar att de ändrat en massa saker i ryl2 för att få det mer inriktat på Party-play, de flesta solade i 1an så...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Ahh, göttans Coltrasten

btw. kollat upp lite och det är faktiskt så att de har försämrat sorc i 2an... förut gjorde de mkt med skada osv... Men antar att de ändrat en massa saker i ryl2 för att få det mer inriktat på Party-play, de flesta solade i 1an så...

Okej, för nu vill ingen ha en Sorc i sitt party

Risk Your Lag

Permalänk

Tänkte tipsa om Ghost Busting Event som flera här inte verkar känna till, fixade ihop en bild:

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Tänkte tipsa om Ghost Busting Event som flera här inte verkar känna till, fixade ihop en bild:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/GhostEvent.PNG

Gutt ju, man får jättebra saker av spökerna.

nice, fick en magibok lvl4, första jag har hittat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Gutt ju, man får jättebra saker av spökerna.

nice, fick en magibok lvl4, första jag har hittat

hehe, själv har man ju tappat räkningen på hittade Lv.4-skills...
Grattis

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
hehe, själv har man ju tappat räkningen på hittade Lv.4-skills...
Grattis

Om du hittar någon lvl3 book till Sorcerer får du gärna kontakt mig

http://img191.imageshack.us/my.php?image=coordinatesv35zv.swf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Om du hittar någon lvl3 book till Sorcerer får du gärna kontakt mig

http://img191.imageshack.us/my.php?image=coordinatesv35zv.swf

Roger.

nice map du hitta

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Går inte att starta spelet har uppdaterat allt. Får bara nått konstigt fel ljud när jag försöker starta det och inga fel medelande. >Vad kan vara fel? nån som har Liknande fel? Min dator ska klara att köra det. Pentium 4 2.4 768mb ram x700pro. Är tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zodi@k
Går inte att starta spelet har uppdaterat allt. Får bara nått konstigt fel ljud när jag försöker starta det och inga fel medelande. >Vad kan vara fel? nån som har Liknande fel? Min dator ska klara att köra det. Pentium 4 2.4 768mb ram x700pro. Är tacksam för svar

Låter skummt... Tippar på att det är någon fil som saknas eller något, ta File Check i klienten, och om det ej fungerar testa med att installera om...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Sweeeeet ! Love this game !

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimlY
Sweeeeet ! Love this game !

så bra då

Skriv gärna vilken server du lirar på, samt yrke och in-game-namn så kan jag skriva in dig på listan i första posten om du inte har något imot det...

Kika gärna in i #sweclockers.ryl också och ta gärna en titt på första posten för att få lite tips ang. stats man ska sätta och så...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

tjena..
ja hittade det där enchanting systemet i blacksmith storen...men ja får det fan inte att funka.
kan nån förklara för mig hur fan ja ska göra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Appoc2013 tack för ditt svar ska göra det om det inte funkar får man väll testa en omformatering men men Tack för svaret

Permalänk

kommer inte in....

"Failed to open session"

När jag ska logga in på mitt account, (som jag har kunnat göra helt felfritt tidigare) Så kommer det upp en ruta där det står "Failed to open session"... jag fattar inte vad felet kan vara, har patchat om spelet o dyl.

hoppas nån kan hjälpa mig...

Permalänk
Hedersmedlem

Re: kommer inte in....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VolvoSnubben
"Failed to open session"

När jag ska logga in på mitt account, (som jag har kunnat göra helt felfritt tidigare) Så kommer det upp en ruta där det står "Failed to open session"... jag fattar inte vad felet kan vara, har patchat om spelet o dyl.

hoppas nån kan hjälpa mig...

testa File Check i klienten.

Permalänk

Volvosnubben: fixade det sig

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".