Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Minnes val till AMD X2

Tjena!

Tänkte uppgradera min dator.
Har köpt en AMD Athlon X2 4800+ dual core processor och ett X1900XTX grafikkort.

Frågan är dock, vilken av dessa minnen bör jag köpa för att få uppnå bäst prestanda?

2 st CORSAIR Value Select 1 Gb PC 3200
eller
2 st CORSAIR TWINX PRO 1 Gb (2 x 512 Mb)

Jag är kommer förmodligen inte överklocka.
Komma använda datorn för att surfa, ladda ner, koda och beta testa emulatorer.

Tacksam för alla svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kommer du inte att överklocka finns det ingen anledning att välja prestandamoduler. Köp Corsair Value.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Tja! lånar tråden lite...

Jag uppgradera nyligen till ny prolle, graffe o moderkort, ett lanparty ultra-d. Tänkte skaffa nya minnen men nån som vet vilka märken som passar bra? Corsair, Kingston, Twinmos....? Funderar på ett par G.Skill pc3200 från kylning.com

//macke

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sexyfrogz
Tja! lånar tråden lite...

Jag uppgradera nyligen till ny prolle, graffe o moderkort, ett lanparty ultra-d. Tänkte skaffa nya minnen men nån som vet vilka märken som passar bra? Corsair, Kingston, Twinmos....? Funderar på ett par G.Skill pc3200 från kylning.com

//macke

Då du redan har 4*512Mb DDR400 minnen ser jag ingen anledning att uppgradera med nytt minne. Det är minimala skillnader. Spara dom där tusenlapparna. Spelar du mycket så ger det mer att byta grafikkort.

Men nu är det dina ögon som ska betrakta om det ger en tillräcklig boost.

Ska du jaga poäng i tex. 3dmark så blir det naturligtvis högre värden med 1T istället för 2T, fina timings, höga frekvenser.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X, Gigabyte Elite X570, 32GB Ballistix Sport, NH-D15S, SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX, Corsair AX760, LG OLED C2 42"