Permalänk
Medlem

Boot problem hjälp/råd behövs!

Mitt Asrock kort har dött så medans jag skaffar nytt till min S939 dator så plockade jag fram min socket A 2400+ och tänkte köra med den. Men det gick inte.

Har alla saker på XP2400+ datorn som jag hade på den så sent som förra veckan, men den vill inte installera windows.

När det är alla komponenter utom hdd i bootar den normalt POST och jag kommer in i bios lika snabbt som förut, men när jag stoppar i hdd(WD 120GB IDE) så bootar den lååååååångsamt, det tar minst 1 minut att komma in i bios. Sen när den ska installera win så står den bara och tuggar innan det kommer in i installations programmet.
När jag stoppar i min nya Maxtor 200gb Ide så startar den upp snabbt men under XP installationen så avbryter den vid ca 50-60% och säger att filer kan inte hittas på cd:n, har testat att hoppa över filerna den inte hittar men efter 50-60% så verkar det som ingen fil funkar. Testat både XP Pro och home men ingen skillnad, testat med en cdrw, dvdrw och en vanlig cd men inget gör skillnad.

Vad kan va fel? Allt är likadant som tidigare, utom att hårddisken inte har nåt OS nu. CMOS clearat och inget hände, ska testa igen ikväll och om jag orkar ska jag testa att flasha bios också, har senaste sen tidigare.

Allt har funkat bra och stabilt tidigare men efter att jag haft graffet och hdd:s i S939 datorn så funkar inget.

XP2400+
Abit AN7
Hightech 9800Pro
Kingmax PC2700 512MB
Bzerk 500w Stabilt
3 olika hdd WD 40gb, WD120gb och Maxtor 200gb alla IDE. Samma fel på båda WD, alla funkar perfekt förutom nu.