Permalänk

P180+Elan vital

Jag fick mina nya delar idag, bland annat ett P180 Chassi och ett Elan vital 500w

Den här nätdelen har bara en fläkt undertill och den kommer ju att vändas neråt mot golvet i lådan, komer den klara att kyla ändå? Jag som hade fastnat så för den semipassiva kylnings lösningen hos det här agget.

Jag kanske bör köra med en lågvarvande nexusfläkt i den nedre kammaren...

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk

Nätagget ligger inte kloss i golvet på p180:n, tror jag, jag ska iofs inte säga så mycket mer, eftersom jag inte får mitt exemplar förrän imorgon Dessutom går det ju att ha det upp och ner om nu det kan vara till någon nytta

Permalänk
Medlem

det är ett mellanrum där under nätaggen ska sitta på runt 2 cm och så är det hål utskrurit för ev fläktar i nätagg så det är helt ok för dig att sätta det upp o ner

Visa signatur

:)

Permalänk

Jag skulle kunna packat upp själv o kollat efter, men jag har lovat mig att inte röra prylarna förrän på lördag efter min tenta. Tack för svaren, nu kan jag sova lite bättre...;)

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk

Det är inga problem, har ett Antec P180 med ett Tagan 480W Easyconnect i och det fungerar utmärkt. Fläkten på ovanstående agg sitter likadant, så sov lugnt du bara

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

men om jag minns rätt så har dom dubbelborrat hålen så att man skan kunna montera alla nätagg upponer.

Visa signatur

:)

Permalänk

Tackar, det ska bli en intressant helg ...

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Får också antec p180 imorn:D Kör med ett Tagan easy connect 530W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
men om jag minns rätt så har dom dubbelborrat hålen så att man skan kunna montera alla nätagg upponer.

Så rätt så.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite grann...

Har idag också ett Elanvital Greeneger som jag är mycket nöjd med och funderar på att skaffa ett P180 chassi, men jag är lite orolig att strömsladdarna till moderkortet inte skall räcka till (tänkte sätta in ett ASUS A8N-VM-CSM moderkort). Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peso
Lånar tråden lite grann...

Har idag också ett Elanvital Greeneger som jag är mycket nöjd med och funderar på att skaffa ett P180 chassi, men jag är lite orolig att strömsladdarna till moderkortet inte skall räcka till (tänkte sätta in ett ASUS A8N-VM-CSM moderkort). Någon som har erfarenhet?

Sitter i samma sits. På ett annat forum där de testade P180 rekomenderade de att atx kablarna borde vara 50 cm långa, vilket jag upptäckte efter en mätning idag (fick det idag) att så är fallet. Skule de ändå inte räcka eller att det blir för tajt så köper man bara en Förlängningskabel för 24-pin och en Förlängningskabel för 4-pin ATX 12V så är det löst

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peso
Lånar tråden lite grann...

Har idag också ett Elanvital Greeneger som jag är mycket nöjd med och funderar på att skaffa ett P180 chassi, men jag är lite orolig att strömsladdarna till moderkortet inte skall räcka till (tänkte sätta in ett ASUS A8N-VM-CSM moderkort). Någon som har erfarenhet?

Man kan alltid köpa till en sådan här förlängare, så det är lugnt.

https://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310589

Edit.

Sorry, tipset var gammalt såg jag nu

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Re: P180+Elan vital

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Jag fick mina nya delar idag, bland annat ett P180 Chassi och ett Elan vital 500w

Den här nätdelen har bara en fläkt undertill och den kommer ju att vändas neråt mot golvet i lådan, komer den klara att kyla ändå? Jag som hade fastnat så för den semipassiva kylnings lösningen hos det här agget.

Jag kanske bör köra med en lågvarvande nexusfläkt i den nedre kammaren...

Har exakt samma PSU o låda, moderkortet är ett A8N32 vars 4-pin strömkontakt sitter längst upp, det räcker om man drar det lite snyggt intill baksidan av lådan, men liite på gränsen är det. Den stora kontakten räcker så det blir över.