Permalänk
Medlem

Moderkort och nätagg passar inte!

Tjoo

fan jag fick mitt moderkort idag och när jag försöker sätta i strömsladden så ser jag att det är 2 eller 4 pin mer på moderkortet än själva sladden, sladden går att sätta fast men då är det 2/4 pin som inte är med från moderkortet...

Sen så finns det ju en 4 pin bredvid processorn och jag fick höra något att man kunde bränna nätagget om man gjorde fel, men jag vet inte om den ska sitta där eller inte...

plz hjälp

Moderkortet är ett MSI K8N NEO4-FI och processorn är AMD Athlon64 3200+ och nätagget ett Q-Tec Bigfan 400w(klaga inte, jag vet att det är dåligt men det ska hur som helst passa sa dom där jag köpte det).

Är det som jag tror så ska jag fan se till att angel pc får en drös med hotbrev skickade till sig, eftersom dom även såg till att gå i konkurs bara dagar efter jag köpte nätagget hos dom.

Tack på förhand !

Visa signatur

L.O.L :'( Dell Dimension XPSR350 :'( L.O.L

Permalänk
Medlem

LOL på dig först och främst.

Sen så kan du använda 20-pin på moderkortet och använd den lösa 4-pin till den andra kontakten så skall allt funka.

Ja just det, calm the fcuk down.

Permalänk
Medlem

...

Vad är det med dig, jobbar du på Angel eller...

Tack för hjälpen annars

Visa signatur

L.O.L :'( Dell Dimension XPSR350 :'( L.O.L

Permalänk
Medlem

Som ett råd kan du väl kolla upp före om eventuella problem beror
på din okunskap eller produkten innan du börjar skriva dina
hotbrev.

Permalänk
Medlem

Vissa kollar upp, vissa vet inte hur man kollar upp, vissa kollar upp men är osäkra ändå... Oavsett vad så är väl detta forum till för att t.ex. be om hjälp?

Tycker du att kommentarer som dessa är trevliga och hjälpande?:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
LOL på dig först och främst.
...
Ja just det, calm the fcuk down.

P.S. Det finns 4-pins uttag som INTE ska ha spänning samt att det ibland krävs en 20-24-pins adapter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blossa
Vissa kollar upp, vissa vet inte hur man kollar upp, vissa kollar upp men är osäkra ändå... Oavsett vad så är väl detta forum till för att t.ex. be om hjälp?

Tycker du att kommentarer som dessa är trevliga och hjälpande?:

P.S. Det finns 4-pins uttag som INTE ska ha spänning samt att det ibland krävs en 20-24-pins adapter.

han blir bemött på samma sätt som han skriver sitt inlägg. Och nej jag jobbar inte för Angel utan IBM så vad har det med saken att göra.

PS. Om han läser MANUALEN så står _all_ information som man behöver veta just där. DS

Permalänk
Medlem

Hur kan man hålla på med vätskekylningar & dyl. & inte känna till detta med 20 & 24 pins nätaggs. kontakter?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Som sagt tidigare skaffa en 20 till 24 pins adapter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Som sagt tidigare skaffa en 20 till 24 pins adapter.

varför när det är enklare att bara koppla in kontakten?

Permalänk

Re: Moderkort och nätagg passar inte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whoaster

Är det som jag tror så ska jag fan se till att angel pc får en drös med hotbrev skickade till sig, eftersom dom även såg till att gå i konkurs bara dagar efter jag köpte nätagget hos dom.

Tack på förhand !

ska du vinna respekt på SweC så kan du börja med att skriva som en vuxen människa vare sig du är 12 eller 34. när du skriver strunt som hotbrev m.m så kmr ingen på swec att acceptera dig, ser att du är ny här men nu vet du hur det ligger till.

chill down little fella.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av def_dog
LOL på dig först och främst.
Ja just det, calm the fuck down

du kan me softa ner lite, alla kan inte allting.
landa på "kundens" nivå

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

SOM vanligt så ska alla datornördar ta åt sig så jävla mycket av småsaker och vara så jävla MONO och aldrig kunna förstå att man inte hela tiden är så jävla seriös och allvarlig med allting, som om jag sitter o gnäller såpass mycket över ett q-tec att jag skulle skicka hotbrev.

"Som ett råd kan du väl kolla upp före om eventuella problem beror
på din okunskap eller produkten innan du börjar skriva dina
hotbrev." - Det var precis vad jag gjorde iom att jag skrev här min lille vän.

"ska du vinna respekt på SweC" - haha varför skulle jag vilja det?

"Och nej jag jobbar inte för Angel utan IBM så vad har det med saken att göra." - Lite mer information än vad jag behövde, men vill man flasha med sitt keffa jobb så vill man...

Men tack för hjälpen ni som inte var helt offtopic och keffa som fan...

Visa signatur

L.O.L :'( Dell Dimension XPSR350 :'( L.O.L

Permalänk
Hedersmedlem

Låser denna meningslösa tråd.

Angel var en bra butik btw. Lite väl dyra men inte på allt, har köpt en hel del grejor där under åren. Synd att de lägger ner.

Whoaster, ett tips är att använda sökfunktionen då 20pin vs. 24pin-frågan varit uppe massor av gånger tidigare. Dessutom, att köpa Q-tec är att be om skit.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |