Thermaltake tillverkar sidpaneler med 250mm fläktar till Armor & Kandalf

Permalänk

Thermaltake tillverkar sidpaneler med 250mm fläktar till Armor & Kandalf

Märkt att Aerocool (tror jag de hette) va först me detta men till alla thermaltake fantaster ger jag er: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/misc/A2356A2400/a2...

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

600rpm=tyst=bra

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Mumms! Kanske man kan få se den där fläkten säljas försig efter allt en då

Permalänk
Medlem

den verkar ju inte vara lika bra som den andra, denna har bara ett luftflöde på 67.69CFM?

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
den verkar ju inte vara lika bra som den andra, denna har bara ett luftflöde på 67.69CFM?

Ja.... tycker också dom har klenat.. dom kunde väll ha maxat den till 1500RPM och sedan skickat med en fläktkontroller så man kunde ställa den som man ville.... 67,69 CFM får man lätt ut ur en 120 mm utan allt för högt ljud!

Permalänk

jag skulle säga att runt 800-900rpm är en tyst 120 fläkt. då blåser den runt 35cfm. men alla har vi olika tolerans nivåer

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk

precis, men så kyler ju 250in mer yta om man säger så

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
600rpm=tyst=bra

Tänk på hur mycket ljud som bara vräks ut genom det fläkthålet, då vart de inte så tyst längre..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

ja vill ha! Tycker komplett borde ta in detta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Tänk på hur mycket ljud som bara vräks ut genom det fläkthålet, då vart de inte så tyst längre..

Sant, men å andra sidan kan man dra ner fläkthastigheter rätt så mycket (förhoppningsvis).

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

jag menar altså att ljud från processorfläkt, diskar o.s.v kommer försvinna ut lätt genom det hålet och då man ofta har burken på sin högra sida så kommer ljudet rakt ut i ansiktet på dej.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
jag menar altså att ljud från processorfläkt, diskar o.s.v kommer försvinna ut lätt genom det hålet och då man ofta har burken på sin högra sida så kommer ljudet rakt ut i ansiktet på dej.

Så blir det ju i vilket fall, jag hade gärna offrat det lilla extraljuder för den extrema kylning man får, tänkte mest på att man kan dra ut luft från grafikkortet och chipset och allt sånt. Det är ofta ett område där luften bara vispas runt, därför får man väldigt höga load temperaturer. Så hade jag gjort iaf, o samtidigt fått en sval bris mot musmattan

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
Så blir det ju i vilket fall, jag hade gärna offrat det lilla extraljuder för den extrema kylning man får, tänkte mest på att man kan dra ut luft från grafikkortet och chipset och allt sånt. Det är ofta ett område där luften bara vispas runt, därför får man väldigt höga load temperaturer. Så hade jag gjort iaf, o samtidigt fått en sval bris mot musmattan

sval bris?? varm bris kanske.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Mäktigt! Kanske skaffar detta till min Armor någon gång då!

Men orka allt damm som blåses in genom en 25 cm stor fläkt! Isf vänder jag den så den drar ur luft ist.
Håller också med om de där med ljudnivån, inte så tyst att ha det så... alltså att massa ljud kan komma igenom hålet.

Vi får hoppas att det är någon som skaffar den och kan ge oss en review snart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
sval bris?? varm bris kanske.

hehe, jaja, det då Tror dock inte att det blir jättevarmt Mailade komplett om detta igår o de visste inte om de skulle ta in dessa eller inte

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Tänk på hur mycket ljud som bara vräks ut genom det fläkthålet, då vart de inte så tyst längre..

ja men sjävla fronten på armor&kandalf isolerar ju inte ljud så särskillt bra så de blr nog ingen skillnad ska du se

mer plus än minus säger jag

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
ja men sjävla fronten på armor&kandalf isolerar ju inte ljud så särskillt bra så de blr nog ingen skillnad ska du se

mer plus än minus säger jag

det är också sant, fast det är nog lite tystare i kandalfen om man har dörrarna på och stängda, man märker en hel del skillnad om man öppnar dörrarna på kandalfe.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

de har du rätt i!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag tycker att fläktarna som sitter förmonterade i Amorn låter för mycket... Att sätta in denna fläkt borde ju inte ge någon störra skillnad eller har ni ändrat volten på era fläktar?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Tänk på hur mycket ljud som bara vräks ut genom det fläkthålet, då vart de inte så tyst längre..

Den blåser väl inåt eller? då trycks ju ljudet in i datorn istället för en datorsida som håller inne ljudet är det istället en "luftvägg"

pröva genom att ställa dig framför en vän så att du har vinden i ryggen, hur mycket hör du honom då? precis..

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derfla
Den blåser väl inåt eller? då trycks ju ljudet in i datorn istället för en datorsida som håller inne ljudet är det istället en "luftvägg"

pröva genom att ställa dig framför en vän så att du har vinden i ryggen, hur mycket hör du honom då? precis..

Men det beror på vad det är för ljud, vindstyrka... ja olika anledningar... det är klart att luften kanske funkar som en vägg i liten mån men jag tror inte den utrotar ljudet!

//HuQ

Permalänk
Medlem

Grymt! Bra att den passar Armorn med! Fast frågan är som sagt om det är värt det. Kan tänka mig att minnena och min passiva kylning på moderkortet får sig bra kylning, men mycket av fönstret kommer försvinna ("utsikten", med andra ord), sen kanske luftgenomströmningen blir knasig? Då kan man lika gärna skippa fläkten i fronten med denna och bara köra på utblås där bak/uppe och den som inblås.

EDIT: Hade varit grymt att låta den köras riktigt, riktigt sakta, ungefär som en takfläkt i ett klassiskt detektivkontor (någon som fattar??)! Vilken känsla, alltså!

Permalänk
Hjälpsam

Låga varvatal är inte allt, det minskar (förhoppningsvis motorljudet). Det som låter utöver det är luftbruset från bladen, topparna på bladen. Ju större fläkt du har deto högre vektorhastighet blir det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
Men det beror på vad det är för ljud, vindstyrka... ja olika anledningar... det är klart att luften kanske funkar som en vägg i liten mån men jag tror inte den utrotar ljudet!

//HuQ

Och det gör en 1mm plåtskiva?

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derfla
Och det gör en 1mm plåtskiva?

Nej... Det har jag aldrig sagt

Permalänk

Någon som vet vad priset kommer att ligga på? Vill ha!

Permalänk
Medlem

Vill ha till mitt tsunami, skulle vara perfekt med lite bris på benen.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Mailade till datorbutiken.com ifall dom skulle ta in, fick det som svar (alltså, dom tar inte in den :/ )

"Bäste Kund

Det kan vi tyvärr inte ordna då våra leverantör håller på att fasa ut Thermaltake.

Med vänlig hälsning"

Lite synd, vill ju ha!

Permalänk
Medlem

De finns på någon butik här i Sverige, sökte på Buggy. Dock kostar dom 450 kr också!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
De finns på någon butik här i Sverige, sökte på Buggy. Dock kostar dom 450 kr också!

Hmm, 366kr för att vara exakt

http://www.tdjdata.se/product_info.php?products_id=6993

Beställer en, vill ha ju!