Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

bluescreen, dumpning av minne

tjenare!

För några dagar sen när jag va på lan började min dator att dumma sig och en bluescreen kommer upp där början lyder
"Påbörjar dumpning av fysikt minne. Dumpningen av det fysiska minnet är klar", mer hinner jag inte läsa innan den startar om.

Efter omstarten fungerar allt som det ska i allt från 1 min till 10 tim vilket gör att jag inte lyckats härleda felet till nått speciellt och jag skulle vara väldigt tacksam om någon vänlig själ kunde ge mig ett uppslag om vad felet kan vara?

Setup:

Venice 939 3000+ @ 2200 mhz
abit kn8 ultra
kingston 1024 ddr3200 400 mhz
systemdisk: samsung 250 gb

MVH Daniel

Visa signatur

varför planera? inget slutar ju som man tänkt sig endå!

Kamera: Pentax k10d, 18-55 3,5-5,6 da kit objektiv, 2gb sandisk ultra 2

Permalänk
Medlem

testa kör oklockat istället... den är nog inte stabil

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

tror inte de e de... den klarade nämligen prime95 samt andra testprogram förut när jag klockade upp den för ett halår sen. Det var nu problemen började... Ingen annan som har nått förslag?

Visa signatur

varför planera? inget slutar ju som man tänkt sig endå!

Kamera: Pentax k10d, 18-55 3,5-5,6 da kit objektiv, 2gb sandisk ultra 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whatever
tror inte de e de... den klarade nämligen prime95 samt andra testprogram förut när jag klockade upp den för ett halår sen. Det var nu problemen började... Ingen annan som har nått förslag?

Håller med umegrabb. Bara för att den var stabil förut behöver det (uppenbarligen) inte betyda att den är stabil längre.

Komponenter åldras snabbare när de klockas.. Och hur länge sedan var det du rensade din dator från damm i kylflänsarna?

EDIT: Såg nu att det hände när du var på LAN..
Det är ju inte helt omöjligt att spänningarna i eluttagen i LAN-lokalen är annorlunda mot de spänningar du kör på hemma. T.ex. 220 mot 230V. Om det resulterar i en minimal minskning av volten till prollen eller minnena, så kan det betyda att burken inte är stabil längre. Det kan även funnits störningar i spänningarna i LAN-lokalen... Har den funkat sedan du kom tillbaka från LANet?
/EDIT

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

ramminnet som inte klarar clocken, brorsan hade samma problem

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

brukar komma upp för mig med ibland, nästan aldrig. för mig är det någon drivrutin som spökar men vet inte vilken. blir väll format c:\

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///