Permalänk
Medlem

*hjälp* Bra fläkt till socket 478 ?

Kan någon hjälpa mig med tips om en bra fläkt till en P4 - 3.0ghz , socket 478 .

*tack*

/ Anna

Permalänk
Medlem

En zalman skulle jag rekomendera har själv en sån kyler bra och tyst.

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pinkshark
En zalman skulle jag rekomendera har själv en sån kyler bra och tyst.

*tack*

Vilken Zalman är det då ?

sedan är jag lite orolig att det kanske är kondensatorer på moderkortet
som gör att det inte funkar med en Zalman , har hört att det kan va ett problem ....

Permalänk

T.ex den här funkar hyfsat bra :http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302755

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Suck. Varför lurar ni på folk sådan gammal teknik? Hade priset varit under 200kr hade det varit okej, men den som vet vad han/hon gör köper aldrig sånt till det priset. Satsa hellre på Ninjan passivt kyld, Tt Big Typhoon för effektiv och tyst kylning med nyare teknologier, samt att du kan använda den vid framtida upgraderingar. Det finns helt enkelt ett BERG av fördelar med Big Typhoon jämfört med Zalman 7000CU. Om du fortfarande tvekar kan kanske den sista kylaren intressera dig: AC SL 4 U. Använder själv liknande, och är väldigt nöjd.

Lycka till!

EDIT: Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra finns på JMEdata på nätet, men det går inte att direktlänka dit. Kolla på den, priset är 70kr billigare jämfört med Webhallen.

Permalänk

min kompis köppte min zalman och hade en konding som satt ivägen så han ringde diretk till mig å sa problemet. å antingen flyttar man på kondingen eller så filar man lite i fästet påå kylaren (han gjorde det sist nämnda)

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_ToTTeN^
antingen flyttar man på kondingen

Är väl inget att rekomendera.

Permalänk

Jag inhandlade en Arctic Cooling Freezer 4 för en månad sedan kanske. Mycket nöj med pris, ljud och kylkapacitet. (Köpte dock en tub AS5 till)

Denna kylare rekomenderas starkt.

EDIT: Hittade inte kylaren på deras hemsida längre. Den kanske har slutat att tillverkas
Då skulle jag tagit en: http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=23&disc=

Den är likvärdig till den jag har, plus REJÄLT billig.

Permalänk
Medlem

hade en sån men blev trött på att den kylde så dåligt så jag köpte en zalman istället.

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk

Jag har också en socket 478 (Celeron D) och ska nog köpa en Scythe Ninja Plus. Dels skulle jag vilja klocka lite mer och värmen är det enda som hindrar mig nu, men framför allt kommer jag kunna använda den när jag köper ny skit i höst. Zalman känns inte riktigt prisvärda och dessutom är jag skeptisk till kylare som inte har standardfläkt som man kan byta ut om man inte är nöjd.

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)