Titan Quest-tråden

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har ett litet problem...
När jag slåss mot den sista Telkinen så tar han absolut ingen skada av mina Maces. Jag gör både magisk och vanlig skada med dem så jag tror inte det är problemet. Någon som vet vad jag gör för fel?

Tack

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

fungerar det ?

Funderar på att gå ner och köpa spelet men läser att nästan alla har haft problem med spelet tidigare... Är det löst eller är det fortfarande lika buggigt ???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har inga problem. är i spindelvävs skogen efter chang'an på epic. hela mitt EQ är lila/epic. kan säga lite grejor jag har

Vapen: Silence
Hjälm: Crystalline Helm
Sköld: Shield of the Hideous Visage
Armar: Bone Bracers
Ben: Battlemage Greaves
Ring 1: Chiron's Loop
Ring 2: Halo Engraved Ring of Adroitness
Hals: Frostmoon
Kropp: Mantle of Sa'jun

De som ligger i bagen:
Vapen: Rimescythe, Archon's Judgement, Atropos'Assistant, Queen Zenobia's Spear
Hjälmar: Battlemage Circlet, Helm of Odysseus
Sköld: Eidolon Shell

Allt utom ringarna och halsen är lila :D:D:D. Lite stolt är man faktiskt
Är speccad Earth och Warfare, får en fet buff som heter Battle Rage som man gör INSANE skada med.

Berätta gärna vad ni har för EQ

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Hur bra gameplay har Titan Quest?

Alltså hur bra är det här spelet i jämförelse med diablo?
Laddade hem demot men tyvär verkar det totalt fuckat står bara en massa: "string not found" i alla textmenyer

dock lyckades jag klura ut hur man startar det ifl
verkar vara en total ripoff av diablo (med det menar jag positivt)
men eftersom jag inte kunde läsa några menyer så var det svårt att se vad man har för skills mm.

Är detta spel buggfritt överhuvudtaget med nuvarande patch?

det finns ju inte allt för många spel i klassen hack n slash genren
så av sacred, dungeon seige 2 och titan quest verkar detta roligast

om någon som spelat det ett tag och känner för att lägga komentar vore jag tacksam

kan tillägga av det lilla jag lira verkar det lovande ifl

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Re: Hur bra gameplay har Titan Quest?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Alltså hur bra är det här spelet i jämförelse med diablo?
Laddade hem demot men tyvär verkar det totalt fuckat står bara en massa: "string not found" i alla textmenyer

dock lyckades jag klura ut hur man startar det ifl
verkar vara en total ripoff av diablo (med det menar jag positivt)
men eftersom jag inte kunde läsa några menyer så var det svårt att se vad man har för skills mm.

Är detta spel buggfritt överhuvudtaget med nuvarande patch?

det finns ju inte allt för många spel i klassen hack n slash genren
så av sacred, dungeon seige 2 och titan quest verkar detta roligast

om någon som spelat det ett tag och känner för att lägga komentar vore jag tacksam

kan tillägga av det lilla jag lira verkar det lovande ifl

jag tycker det TQ är den bästa rip-offen av diablo hittils, tills diablo 3 kommer
för att fixa "string not found" buggen i demot ska du hitta spelets setting-mapp i Mina Dokument och skriva in "language = english" i options filen

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur bra gameplay har Titan Quest?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
jag tycker det TQ är den bästa rip-offen av diablo hittils, tills diablo 3 kommer
för att fixa "string not found" buggen i demot ska du hitta spelets setting-mapp i Mina Dokument och skriva in "language = english" i options filen

ahh tackar

doh! tog precis bort demot från datorn idag -_-

nåja 200 spänn på webhallen antar jag att det är värt.
Men folk har snackat mycket om buggar osv, har dom tagit bort det ännu?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

det var krashbuggarna som var ett enormt problem förut, men inte längre, glöm inte att patcha så ska det fungera ypperligt

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Har det i min ägo nu

mycket nöjd faktiskt! dock har man ingen större koll på builds, om någon vill dela med sig vore jag glad.

dessutom fattar jag inte varför det bara smålaggar" när det blir natt, på dagen flyter det fullt med max inställningar. Någon annan som har samma prob?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp

dessutom fattar jag inte varför det bara smålaggar" när det blir natt, på dagen flyter det fullt med max inställningar. Någon annan som har samma prob?

japp, genom att skriva "dayNightCycle = false" i options-filen så slipper du natten och hacket.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
japp, genom att skriva "dayNightCycle = false" i options-filen så slipper du natten och hacket.

Jag hittar ej den ovannämnda filen.... (options)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
japp, genom att skriva "dayNightCycle = false" i options-filen så slipper du natten och hacket.

tackar ska testa nu
har en fråga till bara: kan man helt köpa loss sig från alla skills i tex earthfury-trädet och skaffa ett annat mastery?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Jag hittar ej den ovannämnda filen.... (options)

Mina Dokument > My Games > Titan Quest > Settings > Options.txt

Citat:

har en fråga till bara: kan man helt köpa loss sig från alla skills i tex earthfury-trädet och skaffa ett annat mastery?

när du blir lvl 8 får du tillgång till ett andra skill-träd, senare i spelet kan du ta tillbaka skillpoints som du redan placerat genom att snacka med gubbar som kallas Mystic

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
mycket nöjd faktiskt! dock har man ingen större koll på builds, om någon vill dela med sig vore jag glad.

Jag valde som inledande mastery - spirit, vilket jag blev mycket nöjd med. Som andra mastery tog jag dock nature som jag ej blev lika upphettsad av.
Helt och hållet mele, ex warfare och defence, kan jag inte tänka mig är det minsta lilla roligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
Mina Dokument > My Games > Titan Quest > Settings > Options.txt

när du blir lvl 8 får du tillgång till ett andra skill-träd, senare i spelet kan du ta tillbaka skillpoints som du redan placerat genom att snacka med gubbar som kallas Mystic

Mathwarp tänkte troligtvis på om det var möjligt att byta redan valda "mastery" genom att ta bort alla skillpoints i den kategorin med hjälp av "Mystic", ex defence för att få earth.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New

Mathwarp tänkte troligtvis på om det var möjligt att byta redan valda "mastery" genom att ta bort alla skillpoints i den kategorin med hjälp av "Mystic", ex defence för att få earth. [/B]

Precis, jag är redan lv 20 så.... undrar bara om någon testat att köpa loss sig helt från sitt "skillträd"

Har earth nu men har inte valt min andra, funderar på vad som funkar tillsammans med det.

kanske lightning? earth har ju lång cd på sina spells medans lightning/cold har instants, manareserven kan ju dock bli ett prob med lightning.

För jag ser det totalt meningslöst att mixa "warriror-träden" med spellsträden.
så kanske spirit lr lightning med earth?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Funkar Titan Quest om jag uppgraderar till Vista?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Ja Titan Quest funkar i Vista

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Tjena!

Nu har jag fått ett irritersamt problem, nämligen att jag får "Unable to connect to server" när jag försöker connecta till någon server över multiplayer ( Har ej prövat lan ). Kvittar vilken jag än försöker connecta till så laddar den först i säg 5-10 sek sen kommer felmeddelandet. Jag har naturligtvis en orginal TQ cd och cdkey som är inköpt förra året på webhallen och har uppdaterat till senaste patchen ( 1.30 ). Vad är problemet? Blir totalt tokig snart!

Tack på förhand!

EDIT: Ingen som vet?!?!?!

MVH // Kristian - Moddg33k

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Hello jag undrara lite hur funkar detta spel online,har för mig man behövde gamespy stämmer det? isånnfall var det inte mycket att hurra över när det kommer till muliplayer.
funderar på att slå till när det är relativt biligt på webhallen,vad är det för skillnad mellan normal och delux edtion?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=53350

http://www.webhallen.com/prod.php?id=69882

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Det verkar som om deluxeversionen bara innehåller patcharna vad jag kan se.
Det går att spela online utan att installera gamespy, spelet använder bara teknik från gamespy för att hitta servrar.

Permalänk
Medlem

aa ok,hur är spelet förövrigt då är det många som spelar det online?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Hur väljer man flera olika mastery klasser då? Tänkte göra en earth/spirit och har valt earth men när jag kan välja spiritdå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Hur väljer man flera olika mastery klasser då? Tänkte göra en earth/spirit och har valt earth men när jag kan välja spiritdå?

Kommer vid Level 8 tror jag. Har en Corsair, lvl.74 och en Thane lvl.73. Båda rockar med rätt utrustning o skills kan jag säga... Så spela på.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Har precis köpt spelet (diablo-fan) så nu vill jag ha nått förslag på nån bra build. Jag hatar nämligen att bara spela och inte veta vad att satsa på etc. Vill helst ha någon mäktig char som kan döda många monster samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Har precis köpt spelet (diablo-fan) så nu vill jag ha nått förslag på nån bra build. Jag hatar nämligen att bara spela och inte veta vad att satsa på etc. Vill helst ha någon mäktig char som kan döda många monster samtidigt.

om du har TQ Immortal Throne så rekommenderar jag harbinger (warrior/dream)

annars så är Conqueror riktigt cool (warrior/defender) båda klasserna gör massiv dmg.

en slayer är inte heller dålig (warrior/hunting)

jag har alla 3, men är mest nöjd med min harbinger, som utdelar sjuk dmg

Permalänk

Ah allt med spelet är så nytt och massa okända faktorer. Vill ha kontrol över allt som jag hade i d2 där jag kunde varenda liten fakta.

Jag kör på en Templar (dream/defensive) efter att ha googlat lite och hittade nått forum (är lvl 17 tror jag). Jag maxade distoration wave för att få enkelt i början nu, men tänker ta bort de skill pointsen när den börjar bli svag.

Följer denna:

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Templar&master...

Finns det ingen sida liknande Arreat Summit (d2) för TQ? En bra sida med massa fakta och kanske alla items listade etc.

Måste bara lägga till att jag diggar spelkänslar. Riktigt fin grafik (realistisk men ändå animerad-känsla ala tf2) och ragdollfysik! Inga laddningar är grymt samt sköna animationer och bra kontroll. Tycker de gjort ett gediget jobb med spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Ah allt med spelet är så nytt och massa okända faktorer. Vill ha kontrol över allt som jag hade i d2 där jag kunde varenda liten fakta.

Jag kör på en Templar (dream/defensive) efter att ha googlat lite och hittade nått forum (är lvl 17 tror jag). Jag maxade distoration wave för att få enkelt i början nu, men tänker ta bort de skill pointsen när den börjar bli svag.

Följer denna:

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Templar&master...

Finns det ingen sida liknande Arreat Summit (d2) för TQ? En bra sida med massa fakta och kanske alla items listade etc.

Måste bara lägga till att jag diggar spelkänslar. Riktigt fin grafik (realistisk men ändå animerad-känsla ala tf2) och ragdollfysik! Inga laddningar är grymt samt sköna animationer och bra kontroll. Tycker de gjort ett gediget jobb med spelet.

jag har använt mig av den här sidan http://www.gamebanshee.com/titanquest/

jag håller med för fullt.. jag slutade dock lira för att det blev fan aldrig populärt, för lite folk som spelade det..

Permalänk

kolla in denna sida med.
http://titanquestvault.ign.com/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

lirade lite titan quest förut, klarade orginalet och började lite på expansionen om jag minns rätt.. dock så störde jag mig på att jag aldrig hittade nå nya å bättre vapen.. hittade nått sjysst vapen, sen kutade jag runt med det ett jävla tag, sen hittade jag ett bättre, och typ körde med det spelet ut.. vilket var lite tråkigt :/

har inte lirat så mycket D2 som många andra har, men där så hittade man ju ändå nya vapen någolunda ofta som var bättre än det man redan hade.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Har spelat ungefär varje dag sen spelet kom ut, mest online...finns gott om folk o spela med nuförtiden.Önskar spelet vore längre bara...men underbara miljöer, häftiga skills, gott om vapen o rustning, relics + extra som man kan kombinera o experimentera med.Har provat o mixa alla karaktärer o färdigheter, men fastnat allra mest för Templar(defence/dream), snabb o tålig som attan...har det mesta i form av vapen o rustning plus annat ifall nån behöver nåt.Viktigast just nu är o ej dö en enda gång, klara alla svårigheter o ha 100.000 kills. Vill tillägga att jag ej använder cheats.
MVH...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Har spelat ungefär varje dag sen spelet kom ut, mest online...finns gott om folk o spela med nuförtiden.Önskar spelet vore längre bara...men underbara miljöer, häftiga skills, gott om vapen o rustning, relics + extra som man kan kombinera o experimentera med.Har provat o mixa alla karaktärer o färdigheter, men fastnat allra mest för Templar(defence/dream), snabb o tålig som attan...har det mesta i form av vapen o rustning plus annat ifall nån behöver nåt.Viktigast just nu är o ej dö en enda gång, klara alla svårigheter o ha 100.000 kills. Vill tillägga att jag ej använder cheats.
MVH...

Spelet för kort? Haha, har spelat galet i flera dagar och har inte ens "varvat" normal än. Visserligen upptäcker jag varje kvadratmillimeter samt dödar varje monster. Prata med alla måste jag också göra.