Titan Quest-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
min kompis har lagligt, detta fungerade utmärkt för honom!
Han fick krasch nästan hela tiden!

Tack "piraten".

precis - spelet är så sunkigt att det inte spelar någon roll om man har en laglig kopia eller inte, det krashar oavsett och tydligen går detta att lösa mha verktyg som traditionellt används av pirater.

för mig krashar spelet slumpmässigt med 2 min - 2 h mellanrum.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

kan man inte kräva återköp då av spelet ? det funkar ju fan inte jag vill inte använda piratverktyg på en laglig kopia.. vafan är det för skitsnack.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvibbe@hotmail.c
haha jag har oxå laddat hem det!....kanske det klassas som stötande najk lilla...puss puss

Inte mot mig personligen, men mot reglerna...
Hejdå.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
kan man inte kräva återköp då av spelet ? det funkar ju fan inte jag vill inte använda piratverktyg på en laglig kopia.. vafan är det för skitsnack.

det bör du kunna göra. så länge din dator möter kraven som står på kartongen så ska det funka. fast om jag var du skulle jag vänta med att lämna tillbaka det. spelet är faktiskt skitkul när det väl funkar. se om du kan lösa problemen eller vänta på en till patch.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva något positivt,har lirat 3 st Char till lvl 32 och har inte haft en enda crash,BSOD eller dylikt.Kan bara älska detta sköna lir .

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Bleh, efter patchen (Hade inga problem innan) så är det ospelbart, får game.dll krash hela tiden

Pallar inte installera om spelet heller ..

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Avstängd

Fan släpper dom spel som kraschar så mycket? törs inte köpa spelet tack vare det. Kan det vara så att dom använder starforce eller nåt som förstör?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

nej dom använder inte starforce men något annat kopieringsskydd. har hört att det är småkrångligt att få igång om man inte köper det. sen verkar det också som att mycket av allt strul man läser om är bland folk som inte köpt spelet. tyvärr så är det inte bara dom utan även lagliga människor som har problem.

på den positiva sidan om själva spelet: från att ha varit riktigt seg och varit tvungen att kita varenda fiende fram till lvl 19 så har min brigand nu (lvl 24) nästan blivit imba. hittade ett par ringar, en amulett och en armor som äger så nu känns det som att spela amazon med MS i D2:) alla fiender bara ramlar ihop i drösar. är rätt sårbar om dom kommer nära men det gör dom sällan.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Weey...har fått det att fungera nu (äntligen!!!) Installerade om spelet och patchade med stand-alone patchen...så nu funkar det igen! Har en lvl 17 Sage (Hunter / storm)...

vilken är den högsta lvln man kan bli?...någon som vet?...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Lvl 65 är det högsta man kan bli.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Lvl 65 är det högsta man kan bli.

Ok tack

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Varför är det ingen som pratar om spelet? Det ända man ser är klagande på att det kraschar.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Spelet är _RIKTIGT_ roligt när det väl fungerar och det är väldigt likt Diablo, vilket för mig är underbart då Diablo var ett av de bästa spelen någonsin...

vet inte vad man mer ska säga..eller....det finns säkert massor, men är för trött för att komma på vad att skriva nu...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

ja .. då vet folket det. Jag håller med dig. Spelet är riktigt kul men kanske lite enformigt. Har precis börjat om på Epic nu med en Rogue

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats att ominstallera spelet men att behålla sin karaktär?
Jag testade förrut nämligen att avinstallera och sparade filerna under mina dokument och så.. men det funkade inte sen ändå.. hm :/

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Medlem

Stödjer Titan Quest Dual-Core?

Permalänk
Medlem

Vad menar du? Jag får snart min nya dator måste jag börja på en ny gubbe då? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phogy
Någon som lyckats att ominstallera spelet men att behålla sin karaktär?
Jag testade förrut nämligen att avinstallera och sparade filerna under mina dokument och så.. men det funkade inte sen ändå.. hm :/

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

ens karaktärer är bunda till din cd key så du måste ha använt en piratkopia eller en annan nyckel så funkar det.

Permalänk

Krascherna kan väl bero på överklockning också om ni nu har överklockad processorn.Läste i TQ:s forum om att en person fick krascher p.g.a överklockningen men efter att denna person ställt tillbaka det till original så uppkom det inga krascher i spelet.Finns ju vissa personer som kör överklockad och allt fungerar perfekt men ni kan ju alltid prova att ställa tillbaka det till original om ni nu har det överklockad och det uppkommer krascher...

phogy: Det borde ju fungera.... Annars kan du testa med Character Recovery Patch som finns här : http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=ToolsandEditors....

Edit: Hazzard du hann före mig angående om att cdkeyn var bunden...:D

Permalänk
Medlem

Kan man kolla på något sätt vilken cd key man använder? Vetif*n var min är nu.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phogy
Någon som lyckats att ominstallera spelet men att behålla sin karaktär?
Jag testade förrut nämligen att avinstallera och sparade filerna under mina dokument och så.. men det funkade inte sen ändå.. hm :/

Jag kopierade allt i den katalogen under mina dokument och skrev över när jag väl installerade om spelet och för mig funkade det fint... hade kvar min gubbe...så...vet inte varför du inte hade det

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

verkar nästan som det inte är kopitabelt med all hårdvara, för vissa funkar det felfritt medan det crashar friskt för andra, hoppas man har "rätt" hårdvara om det nu är det som är fel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden (den är inte så stor, men jag är slö). Hur står det till med multiplayer? Många som lirar där? Är det kul? Eller är det SP som är den stora delen? Eftersom denna är så pass lik Diablo-serien (som jag älskade förr) så vill jag gärna veta om spelet håller bra kvalitet på den punkten. Är inget SP-fan direkt. Nämn gärna plus och minus.

I alla fall kul att läsa hur flera av er som köpt spelet tycker om det, bortsett från tekniska problem med krasher/buggar etc.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Multiplayer är trevligt i titan quest. Men min uppfattning är att det är lite svårt när man inte är på samma ställe i SP, det blir fel med questen osv. Men det kanske bara är jag som inte fattar riktigt? Tex en kompis som lirade med mig kunde inte göra 1 main quest sen så han fick köra om spelet.. Verkar vara bäst om man börjar om från början med en gubbe och spelar med den typ

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

http://media.pc.ign.com/media/693/693967/vids_1.html

En bra review. Tycker det känns lite stelt.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

jag har ett skit skumt problem som ingen annan har skrivit om angående titan quest.
när jag går ut till menyn och sen tar EXIT får jag svart skärm och måste starta om datorn, kör med patchen vilket hjälpte mej med alla krascher även om d känns lite skumt ibland men d kraschar inte och funkar fint kan man säga i övrigt
lite drygt att behöva starta om datorn varje gång man stänger av spelet *SUCK* och ja det är ett köpt spel...

FIXAT ändrade till compability mode windows 95 hmm skumt spel d här!

HJÄLP! jag letar efter en olive branch i ambrosso som jag ska ha med till oraclet men jag finner verkligen inte vart den är, ska typ vara i ngn dunge eller liknande vad jag förstår... någon som vet.

Permalänk
Medlem

Miles Sound System 6.6c (needs to be updated to 6.6g) - Is causing most problems

Citat:

Miles Sound System 6.6c (needs to be updated to 6.6g) - Is causing most problems

After studying this beast for awhile I noticed alot of the lag and framerate problems are coming from the sound system. Don't believe me?
Remove your \MilesRedist\ folder temporarily and play the game for bit.
Notice how silky smooth it is? Makes me realize how much I HATE Miles Sound System! (In fairness I don't know how there version 7 is but version 6 sucks!)

So... I did 8 hours of research and came up with the fact that THQ forgot to update their sound engine before releasing. The sound engine inside their game is 6.6c, now if they purchased the software developers kit from radgametools.com (which I am sure they did) they can easily get version 6.6g from them, it should be free of charge since its not a major upgrade.
I took the liberty of assembling a few 6.6g Miles Sound System files from Dungeon Siege II and I packed them up in a zip for all of you, but unfortunately I can't add files in this forum, so if an admin wants to help you all I will up the file to him/her and he/she can host it for you.
Otherwise you will need to dig out your copy of Dungeon Siege II and copy the files from the MSS folder.

I replaced mss32.dll, mssmp3.asi, mssvoice.asi, mssdsp.flt, etc... with the latest fixed versions and walla! No more choppy choppy. The game runs smoother and the sound no longer skips (although it still does not run as smooth as when I don't use sound at all thanks to the crap called miles sound system).

P.S. I think you can grab a few of the Miles Sound System files from the Dungeon Seige II demo.

Dra ner det uppdaterade demot här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Stödjer Titan Quest Dual-Core?

Jag undrar åxo fall Titan Quest stödjer Dual-core eller om det bara är Singel-core ?!?!?!?!?!

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med spelet, har patchat till 1.8. Men det är inget ljud när man slår på mobsen eller tvärtom, förbannat störande. Någon som har samma problem?

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är texten väääldigt suddig i hela spelet? Finns det något att göra åt detta?

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2