Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp med nytt system

Hej jag skulle höra er åsikt om detta datorsystem : http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=173116
Kommer nätagget klara trycket? tycker ni jag ska satsa på dual-core framför single jag spelar idag spel som inte är de nyaste men det beror ju också på det system jag har nu, fungerar det att spela vanliga spel med dual core utan att få problem med lagg och liknande? sista frågan ska jag satsa på ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=POVPCX79GT istället för det x1900xt?

Tack på förhand

Permalänk

länkarna funkar inte!!

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Oj, fixat nu ialla fall

Permalänk

Bättre o satsa på Dual Core för framtiden men då skulle jag tagit nån med 1mb cash alltså Toleda och itne Manchester.

Vad det gäller grafikkorten så är det en smaksak, båda två är bra kort så jag tror itne du blir besviken vilket du än väljer. Du får helt enkelt kolla för/nackedelar med respektive kort. Ser att du valt ett SLI moderkort och sak du köra med det i framtiden så funakr itne ati kortet utan då ska du ha nvidia... ati:s motsvarighet heter crossfire...

Nätagget räcker säkert, själv kör jag med ett 530W men Tagan gör bra agg. Beror på vad man ska ha i burken.

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk

Byt ut kortet mot ett 7900GT istället. Det som snackas om mer Cache är bara "Bullshit" rent ut sagt. AMD's Athlon64 arkitektur tjänar inte i närheten lika mycket som Netburst gör på att ha mer cache.

Du kommer vara mer än nöjd med det systemet. Du lär lira Elder Scrolls IV: Oblivion på riktigt hög grafik.

Permalänk
Medlem

Okej tack då tolkar jag det som att det är bättre att satsa på den x2 3800 jag hade på listan och byta till 7900gt istället för x1900xt?