Världens största lagringsenhet

Permalänk
Melding Plague

Världens största lagringsenhet

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVAEuZFVwYoVva..." class=small>Världens största lagringsenhet</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

WHOA!
inget litet det där. skulle inte ha något emot att ha en sån i källaren. Skulle få plats med en hel del semester bilder och filmer på en sån! aldrig mer behöva se: "ont om ledigt diskutrymme" ikonen!

Permalänk
Medlem

åfan, lär ju vara bra att sätta den där i ett land där dom har billiga el abonemang :S

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Tänk er ljudet när man startar alla 2760 diskarna på en gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dreglar... dreglar ordentligt... det blir mycket prOn på en sådan

Permalänk

Tänk på elräkningen

Permalänk
Medlem

Allt kopplas in i ett 12v uttag hoppas jag ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hmm. 83kW. Det känns som att det är lite väl mycket. Några extra airconditioningsanläggningar, kanske?

Elen ingår ju i och försig i hyran här, men jag tror att SSSB skulle göra ett hembesök om jag skaffade en sån

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Hehe 11 ton inne på mitt rum på andra våningen vill ha den

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Avstängd

Jag skulle ladda ner internet med de utrymmet

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Åh helvetes jävlar! SJUKT MYCKET!

Permalänk
Avstängd

låter lite väl galet... det jävla rackskåpet drar ju typ vad 1/10 utav dreamhack gör ^^... eller som ett vanligt större lan på typ 500pers gör... alltså det e förjävla sjukt..

11 ton = 7 stora tunga BMWs :X haha helt ofattbart hur fan fraktar man en sådan? in på komplett o köp en och sedan välj "via postförskott" ^^

gl hf antar att NASA lär satsa på en såndär fast med 2760 raptorer ist..

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Jag skulle ladda ner internet med de utrymmet

Hur mycket ligger på nätet engentligen?

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Hehe 11 ton inne på mitt rum på andra våningen vill ha den

Tar bara dryga 4 år att fylla den om man maxar sin 100Mbit-lina dag ut och dag in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fultomten
Hur mycket ligger på nätet engentligen?

Långt mer än det där iaf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fultomten
Hur mycket ligger på nätet engentligen?

|---------------This Much--------------------|
Nä jag vet faktiskt inte, men de kan ju inte vara mer än 1.36 miljoner GB

Klosterkatten: Räkna bort allt olagligt nu Tänk att kunna arbeta offline på alla hemsidor i världen

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
|---------------This Much--------------------|
Nä jag vet faktiskt inte, men de kan ju inte vara mer än 1.36 miljoner GB

Klosterkatten: Räkna bort allt olagligt nu Tänk att kunna arbeta offline på alla hemsidor i världen

skulle bli lite tråkigt då swec och aftonbladet aldrig uppdaterades så man skulle kunna gårdagens nyheter likabra som man kan skriva på ett tangentbord i nattmössan

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Mycket porr blir det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fultomten
Hur mycket ligger på nätet engentligen?

inga siffror skulle palla räkna hur mycket det finns på nätet

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

lite overkill kanske

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

gott om plats för semesterbilderna från mallorca resan blir nog en del utlandssemester för att fylla den. inget man skulle säga ner till direkt.

Visa signatur

:)

Permalänk

öronnedövande ljud när dom går igång

Permalänk
Medlem

PS. Google säger att 1,36 petabyte är 1 426 063,36 gigabyte. Vad är rätt?

Permalänk
Medlem

Med den kan du lagra alla serier som någonsin funnits.... :D:D

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Ja, om man var snuskigt rik skulle den ju redan va på väg

Fy fan, tänk när diskar börjar krascha, jobbigt att byta :/

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju nästan så att Jenza blir avundsjuk? Och då har det gått långt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Gud vad lite utrymme.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Hrm, rätt mycket men jag undrar vilka kunder som skulle vilja köpa ett sådant? Även för de flesta storföretag så är det helt enkelt för mycket.

Nåja, jag kommer ihåg när man hade en 20MB hårddisk och hur impad man var när kusinen köpte en 500MB hårdisk som aldrig skulle vara möjligt att fylla. Nu har jag en 500GB hårddisk och faktiskt så har jag problem med att fylla den med grejs (har lagt in i stort sett alla mina DOS spel och 4+ år gamla Windows spel, Amiga spel osv osv men använder inte ens hälften ännu), men så sysselsätter jag mig inte med warez, porr, filmer och dylikt. Den kommer räcka bra länge för mig.

Permalänk

Påminner mig om Aleph "kopian" av hela nätet som killen är uppkopplad mot i Mona Lisa Overdrive i slutet av Neuromancertrilogin av Gibson... en hårddisk med "obegränsad lagringskapacitet"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
PS. Google säger att 1,36 petabyte är 1 426 063,36 gigabyte. Vad är rätt?

Båda, olika enheter
(1 petabyte är 1024 gigabyte osv..)

men alltså shit, det var det värsta jag nånsin har hört, stor tjock e-penis på den!