Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

Sänka volymen ingame och i windows till så där en 75% funkade för mig inget knaster längre tack för hjälpen

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk

Har dom släppt någon patch ännu eller de e bara o vänta? Har köpt spelet men vågar fan inte instalera de förenns de har kommit en patch som löser alla problem..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

sparas allting online när man kör online eller kan man ta backup på savearna som man har online för det cepar ju sig i tid o otid

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Nu har man beställt TDU till 360. Får det imorn.

Vilken är den bästa bilen att starta med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Nu har man beställt TDU till 360. Får det imorn.

Vilken är den bästa bilen att starta med?

Audi cabben! Scrolla neråt..
http://www.talkxbox.com/editorial115.html

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni tittar er fps ingame? fraps?

Permalänk
Medlem

Någon fler än jag som inte kan connecta till tdu servern ? min connection bara dog igår utan vidare och har inte funkat sen dess ? testat om installera och gjort nya id`s inget värkar funka.

Och ja! jag har köpt spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Har dom släppt någon patch ännu eller de e bara o vänta? Har köpt spelet men vågar fan inte instalera de förenns de har kommit en patch som löser alla problem..

Ingen patch än, den kommer när den kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
sparas allting online när man kör online eller kan man ta backup på savearna som man har online för det cepar ju sig i tid o otid

För säkerhets skull bör man ta en backup efter varje gång man har spelat klart. C:\Documents and Settings\Lasse Kongo\Mina dokument\Test Drive Unlimited\savegame\Lasse_Kongo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Nu har man beställt TDU till 360. Får det imorn.
Vilken är den bästa bilen att starta med?

Den bästa bilen att börja med är Audi TT.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur gör ni när ni tittar er fps ingame? fraps?

FPS in game, högerklick på ikonen på skrivbordet lägg till -fps
"E:\Program\Atari\Test Drive Unlimited\TestDriveUnlimited.exe" -fps

Permalänk
Medlem

tack!

vad satsar ni på för bilar? lite svårt att få ihop till de riktigt feta i klasserna eh?

Just nu har jag en

Audi TT (klass F?)
Ford mustang Convertible (Klass E)

och funderar på nästa köp. Vad har ni köpt för bilar? En lotus känns ju rätt så lockande, trevligt pris och bra bilar. Elisen känns jävligt sladdig, så funderar på den äldre. (Espirit?). vad kör ni på?:)

Permalänk
Avstängd

Servern nere för er andra?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Kappy jag började med Audi TT sen hittade jag det där uppdraget att köra enzon fick 80k dollar så nu har jag en F430 också men känner lite som du vad köper man sen? vilka bilar "behövs"?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Kappy jag började med Audi TT sen hittade jag det där uppdraget att köra enzon fick 80k dollar så nu har jag en F430 också men känner lite som du vad köper man sen? vilka bilar "behövs"?

hehe jo. kolla in billistan med alla bilar som finns i de olika klasserna. Kan ju vara bra att satsa på de bästa i klasserna så det går lite fortare att klara rejs osv.

Visade sig att mitt hade buggat ur sig totalt, dyrabilarbuggen

så håller på och installerar om nu. (världens segaste installation?! ).

har ~350k tror jag :=)

Äh, när jag fixat felet, blev jag så upprymd att jag köpte fel aston martin (C-klassen) så jag fick sälja den och köpa D-klassen

från 350k --> ~70k för en ~170k bil.

btw, måste man sälja allt för halva priset? känns som lite dåligt andrahandsvärde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Kappy jag började med Audi TT sen hittade jag det där uppdraget att köra enzon fick 80k dollar så nu har jag en F430 också men känner lite som du vad köper man sen? vilka bilar "behövs"?

Börja med att skaffa en i varje klass, sen kan du komplettera efter hand...?

Edit: Som jag ser det finns det väl ingen vits med att sälja bilar alls?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller spela! inget GameSpy-spel funkar för mig. Tror det kan vara Bredbandsbolaget som strular.

Det är dumt att sälja bilar för halva priset. Om man har moddat den lite själv kan man få ganska mycket för den på marknaden. Sålde en moddad mustang för bara ~$700 mindre än den var värd totalt. Just nu har jag en maxtrimmad Kawazaki Ninja, en maxtrimmad MV Agusta F4 Tamburini, en maxtrimmad Koenigsegg CC8S (längtar fortfarande efter CCR och drömmer om CCXR ) och en Saleen S801 Extreme Coupe eller vad den nu har för nummer. Sparar till nytt garage så jag kan köpa lite fler bilar...

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få sånna koncept bilar osv?

Permalänk

Vinner olika race

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

Vad less jag blir. Servern var uppe i 30min för mig sen försvann alla medspelare. Då jag skulle återansluta står det att servern inte är tillgänglig för tillfället.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Surt som räveen! :@ JAK VILL JU SPELA

Skärpning gamespy!!!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Är det mkt roligare att spela online? laggar motståndarna osv när man kör på gatorna?

Permalänk

var finns enzo uppdraget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Är det mkt roligare att spela online? laggar motståndarna osv när man kör på gatorna?

Jag tycker det är betydligt roligare online, brukar leta upp en som har en jämnsnabb bil så racar vi genom trafiken i free ride läget. Har hänt att att jag spelat med samma gubbe över en timme och vi har kört dragrace på raker som är 3km långa och provat bilar mot varandra för att se vilka som är startsnabba/snabbast uppe i fart.

Ett fåtal laggar så mycket att man stör sig på det. (laggar mindre nu än då spelet släpptes)

Det man stör sig mest på är idioter som har micen konstant på liggandes vid högtalarna så det distar förjävligt. Inte hittat att man kan stänga av "voice communication".

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Jag tycker det är betydligt roligare online, brukar leta upp en som har en jämnsnabb bil så racar vi genom trafiken i free ride läget. Har hänt att att jag spelat med samma gubbe över en timme och vi har kört dragrace på raker som är 3km långa och provat bilar mot varandra för att se vilka som är startsnabba/snabbast uppe i fart.

Ett fåtal laggar så mycket att man stör sig på det. (laggar mindre nu än då spelet släpptes)

Det man stör sig mest på är idioter som har micen konstant på liggandes vid högtalarna så det distar förjävligt. Inte hittat att man kan stänga av "voice communication".

Kör med min avstängd men kommer inte på rak hand på var man stängde av det men det går.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
tack!

vad satsar ni på för bilar? lite svårt att få ihop till de riktigt feta i klasserna eh?

Just nu har jag en

Audi TT (klass F?)
Ford mustang Convertible (Klass E)

och funderar på nästa köp. Vad har ni köpt för bilar? En lotus känns ju rätt så lockande, trevligt pris och bra bilar. Elisen känns jävligt sladdig, så funderar på den äldre. (Espirit?). vad kör ni på?:)

I D-Klass tycker jag du ska köpa Maserati Gransport, underbar bil med go känsla

I C-klass körde jag med Gallardo Spyder, den fixade racen men det finns snabbare.

B-Klassen så köp en Jaguar xj220 pga toppfarten eller en Ford Gt pga ljudet.

A-Klassen Vet inte vilken som är bäst, det beror nog på din stil (fort på rakorna typ Saleen s7, eller fort i kurvorna typ Enzo. Finns mänga att välja på

Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twest
I D-Klass tycker jag du ska köpa Maserati Gransport, underbar bil med go känsla

I C-klass körde jag med Gallardo Spyder, den fixade racen men det finns snabbare.

B-Klassen så köp en Jaguar xj220 pga toppfarten eller en Ford Gt pga ljudet.

A-Klassen Vet inte vilken som är bäst, det beror nog på din stil (fort på rakorna typ Saleen s7, eller fort i kurvorna typ Enzo. Finns mänga att välja på

Lycka till

okej. Köpte ju av misstag Klass C aston martinen, istället för en Klass D. Så förlorade massa pengar på det när jag sålde och höll på.

Men iaf, köpte mig en Klass D aston. DB9.

Är väl snart klar med D klassen , så då blir det nog en Corvette eller Lambo, (Kanske en ferarri, man vet aldrig? ).

Men lite tråkigt dock, att om jag kommer vilja spela online, (som jag förmodligen vill) så måste jag göra om hela accountet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
okej. Köpte ju av misstag Klass C aston martinen, istället för en Klass D. Så förlorade massa pengar på det när jag sålde och höll på.

Men iaf, köpte mig en Klass D aston. DB9.

Är väl snart klar med D klassen , så då blir det nog en Corvette eller Lambo, (Kanske en ferarri, man vet aldrig? ).

Men lite tråkigt dock, att om jag kommer vilja spela online, (som jag förmodligen vill) så måste jag göra om hela accountet?

Jepp så gör om nu.

Finns massor av singel spel även online.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur gör man för att få sånna koncept bilar osv?

Min saleen är en ombyggd Ford Mustang GT. byggde om den till Saleen genom att sätta i ett moddkit från Saleen i verkstaden för amerikanska bilar. Så här ser den ut nu:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Det man stör sig mest på är idioter som har micen konstant på liggandes vid högtalarna så det distar förjävligt. Inte hittat att man kan stänga av "voice communication".

I options finns voice communication på en egen knapp (alltså finns den inte i audio-inställningarna). Har för mig att den fanns långt ner under videoknappen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Min saleen är en ombyggd Ford Mustang GT. byggde om den till Saleen genom att sätta i ett moddkit från Saleen i verkstaden för amerikanska bilar. Så här ser den ut

okej, coolt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Jepp så gör om nu.

Finns massor av singel spel även online.

okej, tack så mycket! Får väl bli att göra det nån gång då. Förresten, ens account låses till gamespy accountet eller? så om jag formaterar eller byter dator eller så, så finns save filen på gamespykontot typ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
okej, coolt

okej, tack så mycket! Får väl bli att göra det nån gång då. Förresten, ens account låses till gamespy accountet eller? så om jag formaterar eller byter dator eller så, så finns save filen på gamespykontot typ?

Nope ligger i din burk "lätt att ta backup på".

Kan du bará ditt gamespy inlogg och namn kan du ta med saven till en polare och spela där du ligger i spelet.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Nope ligger i din burk "lätt att ta backup på".

Kan du bará ditt gamespy inlogg och namn kan du ta med saven till en polare och spela där du ligger i spelet.

okok, tackar

Grr, får väl bli att börja om nu snart då.

Permalänk

Jag har alla bilar i A-klassen, fullt trimmade:D Eller kanske inte alla, men dom bästa. Saleen, Koenigsegg, Lambo, Enzo och nån mer.. Har 8 milljoner som jag inte kan köpa något för...