Apple lanserar Macbook

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Macbook

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Utsökt! Kanonpris också! *Vill ha!*

Permalänk
Medlem

Waiii!!!

Edit: Ganska dyr =(

Permalänk
Avstängd

riktigt fin.. MEN jävla SKIT grafik.. för 14k kunde dom iaf stoppat in ett x700 tycker man!

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Ojoj, nu suger det i plånboken, men P990 väntar

Permalänk

Kan någon förklara varför alla tillverkare börjat med "glansiga" skärmar? Det är ju skitjobbigt med allt ljus som reflekteras! Personligen så tycker jag att ungefär 30% av meningen med att köpa plattskärm är just att man slipper alla reflexerna.

Mycket mysiga datorer. Lite sugen på att testa Mac fullt ut blir man ju.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fan vad glad man blev när mailet från csn-kortet trillade in i mailboxen

Permalänk
Medlem

Väldigt tveksam ang grafikkortet. Hur kommer det funka med osx egentligen?
Funkar ju knappt smärtfritt i X...

På tal om annat, nån som vet om sweccrew glömt bort rss helt, eller om det är påväg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Väldigt tveksam ang grafikkortet. Hur kommer det funka med osx egentligen?
Funkar ju knappt smärtfritt i X...

På tal om annat, nån som vet om sweccrew glömt bort rss helt, eller om det är påväg?

Grafikkortet fungerar kanon i OS X. Det har stöd för OpenGL 1.4. Det betyder att alla OS X effekter kommer gå kanon. Även HDTV kommer fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Grafikkortet fungerar kanon i OS X. Det har stöd för OpenGL 1.4. Det betyder att alla OS X effekter kommer gå kanon. Även HDTV kommer fungera.

Det skulle jag inte rekomendera på det kortet du
OnT: Helt okej pris

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Grafikkortet fungerar kanon i OS X. Det har stöd för OpenGL 1.4. Det betyder att alla OS X effekter kommer gå kanon. Även HDTV kommer fungera.

Tror det när jag ser det, eller iallafall läser det från någon som haft en rimlig chans att testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det skulle jag inte rekomendera på det kortet du
OnT: Helt okej pris

Fungerar på Mac Mini allafall. Jag har testat själv med HDTV 1080p H.264.

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken bra pris också... Synd att jag inte har pengar nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Avstängd

Är den helt passivt kyld så som gamla iBook var?

Permalänk
Medlem

sur skärm?

Bara jag som tycker att 1280x800 inte alls räcker till på skärmen?
1280 är ju fint men 800 pixlar i höjd är på tok för lite.

Tycker man inte får plats med någonting på dom få pixlarna oavsett om man surfar, skriver eller någonting annat.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

ibookarna har fläkt. den låter (oftast) inte mycket, men finns där likväl.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Avstängd

Även den gamla G4an? Fick för mig den var helt passiv faktiskt, aja där ser man En sådan som htpc kanske kan vara något för mig i sådana fall

Permalänk
Medlem

Personlogen tycker jag 13,3 tum är för litet.
Det är så klart bra om man reser runt mycket och har besgränsat med plats men det är jobbigt att arbeta med en sån lite dator i längden.

Billigaste Bärbara AppleDatorn med "normala" 15.4-tumsskärm kostar ju 20 papp vilket är lite för mycket för mig så jag väljer PC

Permalänk
Medlem

Upppackningsfoton. Inte så värst hög upplösningen bara.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk

Äntligen, detta har jag väntat LÄNGE på.

För mig blir det den billigaste modellen. Svart är snyggt och jag skulle vilja ha den men det är för mycket pengar och teknikmässigt får man inte mycket mer. Mellan de två vita modellerna skiljer det 2000kr och allt man får är en superdrive +200MHz...känns som jag klarar mig utan faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa PC laptop med nu. Får man i alla fall ett vettigt grafikkort för det priset. Det hån till grafikkort apple stoppat i den gör den totalt ointressant utom för dom som jobbar i office.

Innan någon hoppar på mig med detta fråga er, vem fan ser om det är HDTV på den skärmen så vad är vitsen att köra det? Spel på den... Har aldrig vart någon stor vits på mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmor_gas
Äntligen, detta har jag väntat LÄNGE på.

För mig blir det den billigaste modellen. Svart är snyggt och jag skulle vilja ha den men det är för mycket pengar och teknikmässigt får man inte mycket mer. Mellan de två vita modellerna skiljer det 2000kr och allt man får är en superdrive...känns som jag klarar mig utan faktiskt.

Skiljer väl 200mhz oxå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Skiljer väl 200mhz oxå?

Jo det har du helt rätt i, glömde det. Men jag för mig motiverar det inte att lägga ut 2000kr extra. Jag är helt övertygad om att den utan dom 200MHz kommer vara tillräkligt snabb.

Permalänk
Medlem

Den svarta modellen var det mycket hög dregel faktor på, tycker dock priset är lite i överkanten. Det är ju trots allt inte mycket som skiljer dom åt från en vanlig Asus laptop, är väl bara epi som jag kan tänka mig, skulle vara kul och se deras prismotivering.

Permalänk
Medlem

Blir nästan sugen på att köpa en bara för att den är så snygg

Permalänk
Medlem

Hade också hoppats på bättre (mindre) pris, men det är svårt att klaga på när den är så rackarns liten och fin. Skysst att dom satte i en Duo prolle i den, hade gissat på Solo. Mindre skysst att dom inte satte i ett bättre graffa, men man kan väll inte få allt.

Ser fram emot en recension.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Kan någon förklara varför alla tillverkare börjat med "glansiga" skärmar? Det är ju skitjobbigt med allt ljus som reflekteras! Personligen så tycker jag att ungefär 30% av meningen med att köpa plattskärm är just att man slipper alla reflexerna.

Mycket mysiga datorer. Lite sugen på att testa Mac fullt ut blir man ju.

Kan absolut inte hålla med. Sitter för det mesta på en Acer 5021 med crystalclear och den har olagbart ljus och framför allt betraktningsvinkel jämfört med alla laptops jag sett utan tekniken. Visst, lite reflexer kan det väl bli men aldrig så att det stört mig. Ungefär samma som att jag har en crt-skärm med triniton-rör. De två vågrätta sträcken KAN störa, men de gör det inte för de flesta och du får en helvetes jävla bra crt!

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

500:- dyrare... Det är inte bra, med tanke på att Apple inte prissänker sina datorer. Den kommer alltså att ligga på det här priset tills nästa generation kommer... Suck.
Synd att det inte var solo i billigaste versionen, så man kunde få det hela lite billigare; grafiken är ändå så dålig att man inte kan spela, så varför Duo?!

Plus att man måste betala extra för att få TV-UT... (för mini DV-kablar säljs väl inte? Eller?).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
500:- dyrare... Det är inte bra, med tanke på att Apple inte prissänker sina datorer. Den kommer alltså att ligga på det här priset tills nästa generation kommer... Suck.
Synd att det inte var solo i billigaste versionen, så man kunde få det hela lite billigare; grafiken är ändå så dålig att man inte kan spela, så varför Duo?!

Plus att man måste betala extra för att få TV-UT... (för mini DV-kablar säljs väl inte? Eller?).

Bara för att grafikkortet inte har 3D-prestanda behöver man väl inte ta bort en bra CPU. Eller är allt spel i din värld?

mini-dvi-prylar fungerar för oss som redan har mini-dvi-grejer

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga! Näska köp blir nog en Macbook för min del, iof riktigt nöjd med IBM's bärbara också, men OSX och designen väger upp det för min del. Och att folk klagar på grafikkortet förstår jag inte, det som följer med klarar det mesta och lite till. Dessutom är inte en Macbook någon spelmaskin.