Permalänk
Medlem

Ljudnivå Dell 640m

Hej!

Funderar på att köpa en Dell Inspirion 640m.
En av de viktigaste egenskaperna hos min bärbara måste dock vara att den är tyst. Helst i det närmaste ljudlös.

Därför hoppas jag någon ägare till en 640m kan berätta hur hög ljudnivå det är på den. Menar självklart under normal belastning, alltså lite surfande, ordbehandling osv.

Och om någon har något tips på en dator likvärdig 640m, men tystare (om det visar sig att denna låter mkt), i prisklassen 10 000 - 12 000 kr får ni gärna dela med er.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Alla dell maskiner har tempstyrda fläktar och om du bara surfar/ordbehandlar så kommer fläktarna inte gå igång. så det enda ljud du kommer höra är ett svaaagt svagt ljud från hårddisken som arbetar

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

okej då vet jag det...står mellan dellen och Asus A6 nu...

tack för svar

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell Inspiron 6000 .. Jag upplever den som väldigt tyst.
Om man köra tunga program eller nåt krävande så kör fläkten igång ibland, men den är fortfarande inte högljudd alls. Fläkten är väldigt tyst enligt mig. 640m bör ju ha liknande egenskaper iaf..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |