Permalänk
Medlem

Olycka

Va med om en liten olycke med laptopen så skärmen pajjade ,
så jag lånade hem en vanlig crt skärm och tänkte koppla in så jag kan andvända den iallfall men jag får ingen bild, nån som vet hur jag ska gå till väga för att den ska hoppa över till skärmen?
tackar för svar...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Vilken laptop har du? Vissa modeller har direktknappar för sånt.

EDIT: efter att ha läst din signatur så har jag läst att du har dell, har du drulleförsäkring?

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

Har du tur så sitter 1) sladden till skärmen lös/inte korrekt inkopplat eller 2) en konverter som pajjat (men tror mer på 1).

Har du otur så är det själva skärmen som är död.

Men hur som helst, det är väl bara att starta upp den och trycka på fn+ någon knapp som gör att den växlar över till andra skärmen? För jag vet inte ifall det går att ställa in så att den startar upp med att köra på en annan skärm.

Kontakta även dell/försäkringen ifall datorn inte är för gammal...

Permalänk
Medlem

Hela skärmen är helt trasig, springe genom genom den...hittar ingen direkt knapp på den så den kan slå över...
testade även att koppla in tv'n men vart ingen bild där heller, men funkar gör den för när ja startar upp den så hittar jag den i nätverket som vanligt ..

CSM101 > fn+ ?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

På bärbara (alla de jag sett) finns det en knapp som heter Fn. Med den kan man i kombination med en annan tangent utföra vissa funktioner.

Själv har jag tex Fn och varje F-knapp (F1, F2 etc) har en specifik funktion (gå in i vänteläge, byta/växla skärm etc)

Hittar du en Fnknapp på ditt tangentbord?

Och hur gammal är datorn?

Permalänk
Medlem

CSM101 > jo va blind man kan va ibland, testade lite med F1 knapparna och lite så men hände inte så mycket...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Är det en gammal dator?

Permalänk
Medlem

Fn F8, är det på Dell laptops om jag inte minns helt fel för att växla skärmlägen.

Permalänk
Medlem

CSM101 > så gammal är den inte, lite över 1år kanske

gtk > TACKAR!!!! det funka

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Har du CompleteCare(drulleförsäkring) på din dator så är det bara att ringa in till supporten så byter dom ut din LCD utan någon kostnad för dig.

Har du inte det så ring in till Reservdelsavdelningen och säg att du vill köpa en ny LCD tel:08 590 05 166.
Det är jätte enkelt att byta LCD i datorn.
nu har du inte skrivit vilken modell du har.
men klicka på denna länk och sedan på den modell du har.
http://support.euro.dell.com/support/systemsinfo/documentatio...

sen är det bara att klicka dig fram till servicemanualen och där ser du hur du gör för att byta LCD själv. du får faktiskt ner priset på en human nivå om du byter den själv

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."