Permalänk

Acer 7100 serien, vad tycker ni?

Tjena eftersom jag fick svaren om att acer 7100 inte var så prisvärd och den hade ruttet grafikkort samt processor så har jag kikat på denna:

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=1967696

Tyckte den verkade nice med AMD processor, 1024 ram och 128mb grafikkort och lite annat krafs...grejjen var också att den var 1800kr billigare än acer 7100 och sen så verkade den vara lite mer smidigare då den är betydligt mindre. Men dock så förlorar man 17" skärm och numpad, men vad tror ni? Ska jag slå till, den verkar vara riktigt prisvärd i mitt tycke!

Mvh Micke

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

Re: Acer 7100 serien, vad tycker ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_Acer
Tjabba, är ny här och kan inte så mkt men jag var förbi onoff för att köpa mig en bärbar dator med lite kraft i och föll direkt för denna:

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/41092?opendocum...

Verkade vara mkt dator för pengarna men jag måste fråga om det är nån här som har en sån och skulle kunna bidra med några meningar vad ni tycker. Med det lilla jag fick peta på den så var det kvalitet som utstrålades! Och den där skärmen var mäkta fet...det va nice med numpad också!

Det jag tänkt använda den till är att se en massa filmer så jag ska köpa extern 5.1 ljudkort samt högtalar system och sen blire nog en hel del cs source lirande. Annars ska den användas mkt som plugg och surf dator...snabb är ett måste! 1024 ram verkade bra för det priset..eller vad tror ni? Rekommenderar ni denna dator i helhet?

Mvh Micke!

Du kan inte spela spel på den.... Celeron funkar inte alls att spela på. Sedan så är det nog ett integrerat graffekort och det funkar inte att spela 3D spela på det..

Ska du spela så får du nog gå upp i 11-14 tusen klassen!

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk

Re: Re: Acer 7100 serien, vad tycker ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelo
Du kan inte spela spel på den.... Celeron funkar inte alls att spela på. Sedan så är det nog ett integrerat graffekort och det funkar inte att spela 3D spela på det..

Ska du spela så får du nog gå upp i 11-14 tusen klassen!

Ok men jag lirade cs på min brorsas celeron med samma grafik fast han hade sämre ddr minne etc och det funkade fint fast tyvärr så var ajg tvungen att gå ner till 800*600 i grafik för att det inte skulle lagga. Aja huvudsaken är att den är snabb, det ända jag lirar är cs liksom...hoppas det funkar!

BTW: tack för svar...vill se mer!

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

Nja, tycker det där är lite dyrt, 8000 kr för den. CS funkar kanske på den men inte alla dom jättekrävande spelen.

Hmm, vad är din budget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Nja, tycker det där är lite dyrt, 8000 kr för den. CS funkar kanske på den men inte alla dom jättekrävande spelen.

Hmm, vad är din budget?

Min budget är i just den prisklassen, vet du nåt bättre runt samma pris så länka gärna.

Mvh Micke

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010086972
ingen integrerad skit i denna, dessutom en turion istället för en celeron, en väldigt bra bärbar för det priset

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loutre
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010086972
ingen integrerad skit i denna, dessutom en turion istället för en celeron, en väldigt bra bärbar för det priset

Den var trevlig, ska kika närmare på den.

Nackdelan var ju att den hade bara 512 ddr, 15,4" skärm, 60hårdisk sen så saknar jag den däre numpaden. Hade den WLAN föresten? Men den var ju klart prisvärd! Tack för tipset!

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

Man kan väl få ganska bra Dell datorer för det priset? RAM kan du alltid uppdatera senare, likaså med hårddiskar. Sen finns det ju Acer som verkar ha bra priser och några andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Man kan väl få ganska bra Dell datorer för det priset? RAM kan du alltid uppdatera senare, likaså med hårddiskar. Sen finns det ju Acer som verkar ha bra priser och några andra.

Jo jag kikade runt mera nu och tycker att jag hittade en mer prisvärdare dator med lite schysstare grafikort etc. Har uppdaterat första inlägget också med länk till den nya datorn jag hittat, så skriv vad ni tror/tycker/tänker etc. Behöver tips från er kunniga

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

haha den där med schysstare grafikkort har ju inte ens nått grafikkort, den delar med minnet. Du kommer inte kunna spela några spel med det.

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifty
haha den där med schysstare grafikkort har ju inte ens nått grafikkort, den delar med minnet. Du kommer inte kunna spela några spel med det.

Vafan då jag suger balle på detta! Alltså vilket är best/mindre sämst acers 7100 seriens 64mb grafikkort eller denna über deluxe på 128 blyga mb? Det ända spel som behöver funka är cs source med kanske lite snällare inställningar. Tror du det går då?

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

Satsa på en Intel Core Duo dator! Eller nästa Intel processor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Satsa på en Intel Core Duo dator! Eller nästa Intel processor.

jovisst eller varför inte lamborghini laptop, då kan man säkert lira pinball 3d också nemen mina krav är är att datorn utan krångel ska kunna spela filmer, bränna mkt, inte lagga, vara arbetarvänlig, billig, WLAN, snabb som fan och under mildare inställningar kunna spela cs source på. Det borde ju gå då. Föresten så är väl AMD processorn bättre än intel inside processorn och likaså är väl det mindre schletna grafikkort på 128mb bättre än acer 7100 seriens 64mb eller?

Micke

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!